שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > החלה פגרת הקיץ: בתי המשפט מצמצמים פעילות, בדקו אלו עניינים ידונו גם בפגרה

חדשות

החלה פגרת הקיץ: בתי המשפט מצמצמים פעילות, בדקו אלו עניינים ידונו גם בפגרה, צילום: צילום: istock
החלה פגרת הקיץ: בתי המשפט מצמצמים פעילות, בדקו אלו עניינים ידונו גם בפגרה
15/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

מזכירות בתי המשפט תעבוד במתכונת מצומצמת, בתי המשפט ידונו בבקשות לסעדים זמניים וצווי ביניים ובעניינים פליליים ובתי הדין לעבודה ידונו בסכסוכים קיבוציים ובעניינים דחופים

מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, הפיץ חוזר על סוגי העניינים שמזכירות בתי המשפט תטפל במהלך פגרת הקיץ בבתי המשפט, שתחל ממחר ועד ה-1 לספטמבר.

בהתייעצות עם נשיא בית משפט העליון ונשיאי בתי משפט השלום והמחוזי, נקבע סוג העניינים שיישמעו בתקופות הפגרה בבתי המשפט בערכאות השונות. כך, בימי הפגרה ועד ה-15 באוגוסט, תעבודנה מזכירויות בתי המשפט השונות במתכונת רגילה של שנת המשפט, אולם שעות קבלת הקהל הן בין 9:00-12:00. ביתר ימי הפגרה (15.8-31.8) תעבוד המזכירות במתכונת מצומצמת.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בבית משפט העליון ידונו העניינים הפליליים, דוגמת עררים, בקשות לעיון חוזר ובקשות להארכה בעניין מעצרים ושחרור ממעצר; ערעור פלילי בהליך שבו נידון המערער למאסר ולא ניתן צו לעיכוב ביצוע גזר הדין וערעור על החלטת בית המשפט המחוזי שלא לעכב ביצוע גזר דין; ערעורים על פסקי דין שניתנו בבתי המשפט המחוזיים בעניין הסגרה, וערעור על החלטה בבקשה לצו מינהלי.

בעניינים אזרחיים ומנהליים ידונו רק בקשות הנוגעות לסעדים זמניים. ואילו בענייני בג"ץ, ידונו רק בקשות הנוגעות לצווי ביניים.

בבתי המשפט המחוזיים יוכרעו עניינים פליליים מגוונים, כמו: בקשות למעצר עד תום ההליכים, לרבות שחרור בערובה ובקשה לעיון חוזר; צו איסור פרסום, האזנות סתר, גביית עדות מוקדמת ושמיעת העדות עצמה, ביטול צו הבאה, בקשה להטלה או ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ, בקשות לביטול פקודת מאסר עקב אי תשלום קנס ובקשה לעיכוב ביצוע גזר דין. וכן בקשות לדחיית תחילת ריצוי עונש מאסר, לעיון בחומר חקירה, בקשה מטעם שירות המבחן ומטעם הממונה על עבודות שירות, לרבות בקשות להארכתם ובקשות לעיון חוזר. צווי פיקוח על עברייני מין וצווי הגנה לפי חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע עבירה.

בנוסף לכך, ידונו ערעורים ועררים על החלטות שניתנו בבתי משפט השלום בענייני צווים כמו: צו מעצר ושחרור ממעצר, בקשה להאזנת סתר, בקשה למעצר מינהלי וערר על דחיית פגישה עם עורך דין.

בעניינים אזרחיים ידונו ערעורים על החלטות שניתנו בבתי משפט השלום, בעניינים שנקבע לגביהם כי יש לשמוע אותם בתקופת הפגרה, דוגמת בקשות לסעדים זמניים (לרבות עיכוב הליכים) ולביטולם, בקשות של פקידי שומה, וגביית עדות מוקדמת. עניינים מינהלים יינתנו צווי ביניים וידונו עתירות אסירים או עתירות המדינה כנגד החלטות של ועדות שחרורים, וכן עתירות אסירים כנגד החלטות על הפקעת עבודות שירות וכליאת עובד השירות בבית סוהר.

בבתי משפט השלום

בשאר בית משפט השלום, הכוללים בתי משפט שלום לנוער, בתי משפט לתעבורה, בתי משפט לענייני משפחה ובתי משפט לעניינים מקומיים, ידונו עניינים פליליים של בקשות שעניינן צווים כמו: צו מעצר, שחרור ממעצר או שחרור בערובה, לרבות הארכת תוקפה של ערבות שהוטלה על ידי קצין ממונה, צו חיפוש, צו תפיסה, צו מסירת תפוס, צו איסור פרסום, בקשה להטלה או ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ, צו לקבלת נתוני תקשורת, לרבות בקשות להארכתם ובקשות לעיון חוזר; צווי פיקוח על עברייני מין וצווי הגנה לפי חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע עבירה. כמו גם בקשות למעצר עד תום ההליכים, לרבות שחרור בערובה ועיון חוזר, וגם עבירות "שיפוט מהיר".

ידונו גם בקשות כמו גביית עדות מוקדמת ושמיעת העדות עצמה, ביטול צו הבאה, לדחיית תחילת ריצוי עונש מאסר, לעיכוב ביצוע גזר דין, לביטול פקודת מאסר עקב אי-תשלום קנס, לעיכוב ביצוע או דחיית ביצוע של צווי הריסה וצווי סגירה, לאישור צו הפסקה מינהלי, לחקירת סיבת מוות, בקשה לעיון בחומר חקירה וכן בקשות מטעם שירות המבחן ומטעם הממונה על עבודות שירות, לרבות בקשות להארכתם ובקשות לעיון חוזר.

בעניינים אזרחיים ידונו תביעות בסדר דין מקוצר המובאות בפני רשמים בכירים, לצד בקשות לסעדים זמניים לרבות עיכוב הליכים ולביטולם, גביית עדות מוקדמת, הליכים למניעת הטרדה מאיימת ולמניעת אלימות במשפחה.

בענייני תעבורה יוכרעו עניינים פליליים, לצד בקשה לפסילת רישיון נהיגה עד לתום ההליכים, עבירות "שיפוט מהיר" לפי פקודת התעבורה, בקשה לביטול פסילה מנהלית, בקשה לביטול פסק דין שניתן בהיעדר, ובקשה לביטול קנס פיגורים במקרה של עיכוב רישיון נהיגה.

בענייני משפחה ידונו הליכים למניעת אלימות במשפחה, בקשות למזונות, לצווים במעמד צד אחד, לצו עיכוב יציאה מהארץ, לסעדים זמניים ולביטולם וכן בקשות לעיכוב ביצוע החלטה. כמו כן, ידונו בקשות למינוי אפוטרופוס במקרים דחופים, בקשות לסעדים דחופים בענייני אימוץ ילדים, ותובענה להחזרתו של קטין חטוף.

בתי המשפט לענייני נוער ידונו בעניינים פליליים, למעט עבירות "שיפוט מהיר", ויכריעו בבקשות המוגשות על ידי עובדת סוציאלית, לאישור צו חירום, לביצוע בדיקה פסיכיאטרית או לאשפוזים פסיכיאטריים, ולנקיטה באמצעים זמניים דחופים. 

רק הליכים המוגשים לבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים ובמחוז מרכז שבלוד בלבד ידונו בפגרת הקיץ. תביעות קטנות ידונו כאלה המובאות בפני רשמים בכירים או תביעות קטנות המוגשות לבית משפט לתביעות קטנות בירושלים ותביעות המוגשות במחוז מרכז בלבד.

בתי הדין לעבודה ידונו בסכסוך קיבוצי (בית הדין הארצי) ובכל עניין אחר אשר לגביו החליט נשיא בית הדין שהעניין אינו סובל דחיה. בתי הדין האזוריים לעבודה ידונו בסכסוך קיבוצי, בבקשות לסעד ביניים, בתובענות על שכר עבודה, ובכל עניין אחר אשר לגביו החליט שופט שהעניין אינו סובל דחיה. על אף האמור, יתקיים דיון כרגיל, במסגרת תורנויות השופטים, אם אין עורך דין המייצג צד, מתנגד לכך.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:69
קומיט וכל טופס במתנה