שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות פרשת פישר: ייבדק חשד לקשרים פסולים בין הפרקליטות לעו"ד פליליסטים

חדשות

בעקבות פרשת פישר: ייבדק חשד לקשרים פסולים בין הפרקליטות לעו"ד פליליסטים, צילום: עו"ד רונאל פישר. צילום: רונן פדידה
בעקבות פרשת פישר: ייבדק חשד לקשרים פסולים בין הפרקליטות לעו"ד פליליסטים
09/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

פרשת רונאל פישר חשפה את הקשרים בינו לבין פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, שהפכה לשותפה בכירה במשרדו. כעת, מבקשת תלונה רשמית שהוגשה לנציבת הביקורת על מערך התביעה, השופטת הילה גרסטל, לבדוק את מערכת היחסים בין פרקליטים לעורכי דין במגזר הפרטי 

האם השופטת הילה גרסטל תיכנס לעובי הקורה בפרשת רונאל פישר? פנייה פומבית ראשונה לשופטת גרסטל, בכובעה החדש כנציבת הביקורת על מערך התביעה, בפרשה המתוקשרת של עורך הדין רונאל פישר: תנועת אומ"ץ הגישה תלונה רשמית לשופטת גרסטל בחשד לקשרים פסולים בין אנשי הפרקליטות לבין עורכי דין מהסקטור הפרטי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדברי יו"ר אומ"ץ אריה אבנרי, בפנייתו לשופטת גרסטל, פרשת עו"ד רונאל פישר שנעצר כחשוד בביצוע עבירות פליליות חמורות חשפה גם מערכת קשרים בינו לבין פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום, שהפכה גם לשותפה בכירה במשרדו הפרטי ומייצגת אותו בימים אלה בחקירות המתנהלות נגדו.

"בפרשה זו קיים חשד לכאורה שעורך הדין פישר ניצל את קשריו עם עו"ד דוד-בלום כשהיתה עדיין בתפקיד לצורך רכישת לקוחות והבטיח להם הבטחות שונות בידיעתה ושלא בידיעתה", טוען אבנרי במכתבו. אבנרי מבקש שייבדקו התיקים שבהם טיפל עו"ד פישר מול פרקליטת מחוז תל אביב לעניינים פליליים בתקופת כהונתה של עו"ד דוד-בלום כדי לברר האם ניתנו הנחות ללקוחותיו והאם מעורבים אנשי פרקליטות נוספים בכך.

"בהזדמנות זו נראה לנו שכדאי להרחיב את הבדיקה גם לגבי מכלול מערכת היחסים בין פרקליטים לעורכי דין פליליסטים ולקבוע הנחיות ברורות כדי למנוע תופעות פסולות", צוין בפנייה לשופטת גרסטל.

לפני פחות מחודשיים החלה השופטת גרסטל את הפעילות הרשמית של נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות. בראש גוף הביקורת נבחרה לעמוד נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, הילה גרסטל, שהקדימה את פרישתה לגמלאות. הגוף החדש הוקם בעקבות דרישה ארוכת שנים להקמת גוף חיצוני שיבקר את פרקליטות המדינה, פרט לביקורת הקיימת של בתי המשפט על התנהלותם.

בטקס חנוכת הנציבות שנערך במשרד המשפטים חשפה השופטת גרסטל כיצד יפעל הגוף שבראשו היא עומדת: "מדובר בגוף העומד על שני יסודות: האחד עוסק בתלונות פרטניות המגיעות מהציבור, מהשרה או מהיועמ"ש, או אירועים שאנשי הנציבות תוך כדי עבודתם יסברו שיש מקום לבררם. השני עוסק בביקורת מערכתית יזומה בנושאים שונים הנוגעים לניהול תקין, לאופן ההתנהלות, לשקיפות, לאתיקה מקצועית וליעילות של שני הגופים המבוקרים".

השופטת גרסטל אמרה עוד כי היא רואה את תפקיד הנציבות "בקיום הליכי ביקורת השואלת שאלות, מזהה כשלים אמיתיים, ממליצה על דרכי תיקונם ונוטלת חלק מתאים בהליך השיפור. אין מטרת הביקורת להרוס ולחסל. מטרתה היא לבנות, ליצור, לתקן. אין אדם חף מטעויות ואין גוף חף מכשלים. לא כל טעות טעונה טיפול על ידי גוף ביקורת ולא כל כשל טעון סנקציה. כל בדיקה צריכה להיעשות בצורה יסודית, מקצועית, לא פופוליסטית, אך חסרת פשרות".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

"אם שלטון החוק יקרוס, מי שישלוט הם תג מחיר, פוליטיקה מושחתת ופשע מאורגן"

 

הותר לפרסום: עו"ד רונאל פישר נעצר בחשד לתיווך בשוחד ושיבוש הליכי משפט

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה