שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בקריאה ראשונה: ביהמ"ש לא יטיל את הכרעה בענייני קטינים על פקידי סעד

חדשות

אושר בקריאה ראשונה: ביהמ"ש לא יטיל את הכרעה בענייני קטינים על פקידי סעד, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
אושר בקריאה ראשונה: ביהמ"ש לא יטיל את הכרעה בענייני קטינים על פקידי סעד
09/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

כיום מאפשר חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות לביהמ"ש לאצול את סמכותו לפקידי סעד, להכריע בהסדרי ראייה ובכל עניין אחר הנוגע לקטין שבו אין הסכמה של ההורים. ח"כ יעקב מרגי: "הסמכות שהועברה לפקידי הסעד מייתרת את מעמדו של ביהמ"ש ואת כושר שיפוטו"

מליאת הכנסת אישרה אמש (יום ג', 8.7) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (תיקון מס' 18) (צמצום סמכותו של בית המשפט להטיל את ההכרעה בעניינו של קטין על עובד סוציאלי וגורמים אחרים), התשע"ד-2014 של חברי הכנסת דוד אזולאי, יעקב מרגי ויצחק וקנין (ש"ס).

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בהצעת החוק מוצע לבטל את האפשרות הנתונה כיום לבית המשפט לאצול את סמכותו לפקידי סעד להכריע בעניין הסדרי ראייה ובכל עניין אחר הנוגע לקטין ושההורים אינם מסכימים לגביו. על פי התיקון לחוק, בית המשפט יוכל לשמוע את המלצותיהם של הגורמים המקצועיים המעורבים, אך הוא יהיה הגורם המכריע הבלעדי לעניין זה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "סעיף 19 לחוק הכשרות והאפוטרופסות מעניק כוח רב לפקיד הסעד. למעשה בית המשפט מאציל מסמכויותיו לפקידים להחליט בענייני הסדרי ראייה, מאפשר להם להפעיל שיקול דעת רחב, מעניק להם מעין סמכות שיפוטית שאינה בגדר המומחיות המקצועית שלהם וסומך על המלצותיהם כמעט באופן עיוור. בנוסף, אין כל פיקוח על החלטותיהם״.

לדברי ח"כ מרגי, "במקרים רבים ממליץ פקיד הסעד על הסדר ראייה לטעמו ומפעיל לחץ על בני הזוג לקבלו. הצדדים המודעים לכוח הרב הנתון בידי פקיד הסעד, נאלצים לא אחת להתכופף להסדר המוצע והכמעט כפוי בכדי לא להרע בתנאי הפגישה עם ילדיהם. אותה סמכות שהועברה מבית המשפט לפקידי הסעד מייתרת את מעמדו של בית המשפט ואת כושר שיפוטו".

14 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת חוקה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית. 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה