שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נמשכת הסערה סביב משוב השופטים: עו"ד דורון ברזילי מנסה לפרוץ את החרם

חדשות

נמשכת הסערה סביב משוב השופטים: עו"ד דורון ברזילי מנסה לפרוץ את החרם , צילום: עו"ד דורון ברזילי. צילום: יחסי ציבור
נמשכת הסערה סביב משוב השופטים: עו"ד דורון ברזילי מנסה לפרוץ את החרם
08/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

ראש לשכת עורכי הדין הודיע שיגיע לטקס סיום שנת המשפט של מחוז ירושלים למרות ביטול הזמנתו בלחץ נשיא ביהמ"ש העליון. אתמול התכנסה הוועדה לבחינת משוב השופטים לישיבתה הראשונה והדגישה את הצורך בשיתוף פעולה קונסטרוקטיבי עם הנהלת בתי המשפט

הוועדה לבחינת משוב השופטים דנה אמש (7.7.14), בישיבתה הראשונה, בפרמטרים השונים של משוב השופטים ובהיבטיו. הוועדה קבעה כי תדון בדרכי יישומו של המשוב, במתכונת בו יבוצע ובתכניו. הוועדה הדגישה כי היא רואה צורך לשמוע את דעתה של המערכת המשפטית ובראשה נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, וכי היא קוראת לשיתוף פעולה קונסטרוקטיבי וראוי בין הנהלת בתי המשפט לבין לשכת עורכי הדין.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

חברי הוועדה רשמו לפניהם כי מנכ"ל לשכת עורכי הדין, עו"ד גיל סלומון, יוציא לפועל את החלטות הוועדה. בראשות הוועדה יושב ראש הלשכה עו"ד דורון ברזילי וממלא מקום יו"ר הצוות הוא עו"ד זכי כמאל. עם יתר חברי הצוות נמנים עו"ד פיני מרינסקי (לשעבר חבר בוועדה למינוי שופטים), הסנגור ציון אמיר, פרופ' רון שפירא (נשיא מרכז פרס ברחובות), הסנגור אבי חימי ועורכי הדין דפנה רוזן-זינגר, ברוריה לקנר ודב גלבוע.

עו"ד דורון ברזילי מסר כי "מטרת הוועדה היא להוציא את החלטת הוועד המרכזי לפועל, ועל כן אני שמח שמשוב השופטים יצא לדרך. אני מאמין בקיום המשוב, משום שכל גוף נתון לביקורת, קל וחומר גוף הדורש אותה מאחרים. מערכת המשפט היא חלק אינהרנטי מעבודתם של ציבור עורכות ועורכי הדין, ולכן אני סבור כי הוא ראוי דיו לשפטה".

בתוך כך, ראש הלשכה ברזילי הודיע כי ישתתף הערב בטקס סיום שנת המשפט, על אף ביטול הזמנתו על ידי יו"ר ועד מחוז ירושלים. הודעתו של עוה"ד ברזילי הגיעה על אף דרישתו של יו"ר ועד מחוז ירושלים, עו"ד אשר אקסלרד, לביטול השתתפותו בטקס: "אתמול הועברה אליי הודעתו של נשיא בית המשפט העליון, כבוד השופט אשר גרוניס, ולפיה אין בדעתו להגיע לטקס סיום שנת המשפט של מחוז ירושלים (הקבוע ליום 8 ביולי 2014), אם תוזמן אתה לקחת חלק בטקס... לאור פנייתו אליי של נשיא בית המשפט העליון ועם כל הצער שבדבר, איני רואה מנוס כי אם לבטל את הזמנתך לטקס סיום שנת המשפט במחוז ירושלים".

במענה לפנייה, השיב ראש הלשכה ברזילי כי "הסגנון הבוטה של התקפות אישיות ושל חרמות איננו מקובל, מנוגד לרוח המקובלת בשלטון דמוקרטי ואף מנוגד לחלוטין לרוח שמבקש כבוד נשיא בית המשפט העליון להקנות כאשר מדובר בגופים אחרים ולא בו. הכניעה שלך לחרם שהכריז כבוד נשיא בית המשפט העליון כלפיי וכלפי הוועד המרכזי, לא עולה בקנה אחד עם ערכי שלטון החוק והדמוקרטיה, וכראש לשכה, אשר נבחר בבחירה ישירה על ידי ציבור עורכי הדין, לא אכנע לסגנון זה. לאור האמור ומתוקף תפקידי כראש הלשכה וכמובן כעורך דין, אמשיך ואופיע בכל מקום ובכל אירוע שאמצא לנכון, אשר לשכת עורכי הדין מקיימת למען חבריה. בהקשר זה אציין כי בית הלשכה בירושלים נועד בראש ובראשונה לשרת את ציבור עורכי הדין, ולא גורמים אחרים, יהיה מעמדם רם ככל שיהיה".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

הנהלת בתי המשפט מנתקת מגע עם לשכת עוה"ד בעקבות החזרת משוב השופטים

 

בעקבות פניית עורכי דין: הלשכה תחזיר את משוב השופטים כבר בשנה הקרובה

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:72
קומיט וכל טופס במתנה