שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות "תינוק המריבה": ועדה במחוז ת"א של הלשכה תנסה למנוע מקרים דומים

חדשות

בעקבות "תינוק המריבה": ועדה במחוז ת"א של הלשכה תנסה למנוע מקרים דומים, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
בעקבות "תינוק המריבה": ועדה במחוז ת"א של הלשכה תנסה למנוע מקרים דומים
07/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

יו"ר מחוז תל אביב והמרכז, עו"ד אפי נווה: "בעקבות פרשת תינוק המריבה צפו ועלו מקרים נוספים הממחישים את הקלות הבלתי נסבלת שבה מוציאים ילדים מביתם. הדבר מדאיג במיוחד כשמדובר במשפחות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, אשר לרוב לא זוכות לייצוג הולם"

מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין הקים השבוע ועדה ייחודית אשר תעסוק בנושאים הנוגעים לחוק הנוער, בכל הנוגע לטיפול אל מול רשויות הרווחה. בבסיס היוזמה עומד נושא רגיש, אשר עלה לכותרות בשנה האחרונה פעמים רבות והגיע אף לפתחו של בית המשפט העליון בפרשה שכונתה "תינוק המריבה".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

פרשת "תינוק המריבה" הסעירה את המדינה בשנה האחרונה ובמרכזה עמד קטין בן פחות משלוש, אשר הוצא מביתו על ידי רשויות הרווחה והועבר אל משפחת אומנה. זאת מבלי שניתנה לדודתו, אשר ביקשה לגדלו, אפשרות להוכיח את מסוגלותה. בעקבות טיפולה הלקוי של מערכת שירותי הרווחה בנושא, אומץ הקטין בסופו של יום על ידי משפחת האומנה, אף שנקבע כי ראוי היה להעבירו אל דודתו ובכך לשמר את משפחתו הטבעית. במקרה זה עסק בית המשפט העליון בהרחבה בתוצאות הקשות הנובעות מכשליהן של רשויות הרווחה, וכן דן בצורך הקיים באימוץ גישה הקובעת כי העברה של קטין אל מחוץ למעגל המשפחתי תהווה מוצא אחרון.

"בעקבות מקרה קשה זה צפו ועלו בשיח הציבורי מקרים רבים נוספים הממחישים את הקלות הבלתי נסבלת בה מוצאים ילדים מביתם ומרשות הוריהם", אומר עו"ד אפי נוה, יו"ר מחוז ת"א והמרכז בלשכת עורכי הדין. "מדאיג הדבר במיוחד כאשר לרוב מדובר במשפחות ממעמד סוציו אקונומי נמוך, אשר לרוב לא זוכות לייצוג ההולם את צרכיהם. לאור זאת, החלטנו במחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין להקים ועדה ייחודית, בה יהיו חברים עורכי הדין העוסקים בתחום רגיש זה וחווים באופן יום יומי את הקשיים הרבים הניצבים אל מול אותם הורים העומדים חסרי אונים אל מול רשויות הרווחה, לעיתים תוך פגיעה קשה והפרת זכויות היסוד החוקתיות העומדות להם".

עו"ד אתי שליכטר מרחובות, אשר נבחרה לעמוד בראש הוועדה, הסבירה כי "מטרתנו להציף את תחום הנזקקות, זכויות הילד והרווחה בעולם המשפט בכלל ובקרב עורכי הדין ומוסדות הרווחה בפרט. נשמש פורום ראוי לדיונים בין עורכי דין בתחום ובינם לבין רשויות הרווחה, לצורך טיפול ומציאת פתרונות לבעיות הקיימות. כמו כן נפעל, בשיתוף עם חברי כנסת העוסקים בנושא, ליזום הצעות לשינוי חקיקתי בחוק הנוער, ונחתור לכך שהציבור הנאלץ להתמודד בתחום זה מול רשויות הרווחה יממש את זכותו להיות מיוצג בכל שלבי ההליך".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

העליון בהכרעה סופית של 5 מול 2: הילד האתיופי יישאר במשפחת אומנה

 

דיון נוסף יערך בפרשת הילד האתיופי שהוצא ממשפחת אומנה לידי הדודה

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:247
קומיט וכל טופס במתנה