שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד אפי נווה: לא ראוי לעשות שימוש ציני בנושא המשוב לצורך גריפת הון פוליטי

חדשות

עו"ד אפי נווה: לא ראוי לעשות שימוש ציני בנושא המשוב לצורך גריפת הון פוליטי, צילום: טקס הסמכת עורכי דין. צילום: סער יעקב, לע"מ
עו"ד אפי נווה: לא ראוי לעשות שימוש ציני בנושא המשוב לצורך גריפת הון פוליטי
03/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

יו"ר ועד מחוז תל אביב הזהיר מהצפת המקצוע שהפכה לסכנה של ממש לעוסקים בו ולציבור, והפנה אצבע מאשימה למועצה להשכלה גבוהה המאשרת "כמות בלתי נסבלת של אישורים ללימודי משפטים"

"בלשכת עורכי הדין כיום חברים מעל 60 אלף עורכי דין. מספר זה מהווה סכנה של ממש למקצוע ולעוסקים בו, אך יותר מכך – לציבור בכללותו", כך אמר יו"ר מחוז תל אביב והמרכז, עו"ד אפי נווה, בפאנל על הצפת המקצוע שנערך בכנס המחוזות של לשכת עורכי הדין באילת.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדברי נווה, "אנו במחוז פועלים מתחילת הקדנציה על מנת להביא את הבעיה לתודעה הציבורית ובפני מקבלי ההחלטות בישראל. מעבר לפגיעה הקשה בפרנסה של כלל עורכי הדין, ולאכזבה המצפה לעורכי הדין הצעירים אשר מבינים רק עם כניסתם למקצוע כי ככל הנראה לא יוכלו להתפרנס בכבוד כעורכי דין, הצפת המקצוע פוגעת באיכות השירות המשפטי הניתן לציבור וכפועל יוצא לפגיעה בשלטון החוק ובמערכת המשפט בכללותה".

נווה סיפר כי "כראש מחוז בלשכת עורכי הדין אני בראש ובראשונה מנהיג איגוד מקצועי – ולכן המחוז בראשותי יחד עם חברי ראשי המחוזות פועל במלוא הכוח בנושא זה של הצפת המקצוע. אני מאמין ויודע כי יש מה לעשות בנדון. כבר בימים הקרובים מתכוונים יושבי ראש ועדת הצעירים של המחוז, לעתור לבג"ץ נגד המועצה להשכלה גבוהה שעניינה הכמות הבלתי נסבלת של לא ראוי ונכון לעשות שימוש ציני בנושא בעל חשיבות ועניין לציבור עורכי הדין רק לצורך גריפת הון פוליטי שהמועצה מספקת וממשיכה לספק".

נווה פנה לשרת המשפטים לשנות את משך ההתמחות ומתכונת בחינות הלשכה, כי לדעתו "זאת הדרך הטובה ביותר והנכונה ביותר לפעול לשינוי המצב ולטיפול בבעיה של הצפת המקצוע – והכוח בידיך לחלוטין. בסמכותך לשנות את פני הדברים ולקבוע מדדים נכונים ויעילים יותר לבחינת סטודנטים המבקשים להצטרף למקצוע עריכת הדין".

נווה, הצפוי להתמודד בבחירות הקרובות לראשות הלשכה, התייחס גם ל"אחד הנושאים הכואבים ביותר שאנו בלשכת עורכי הדין מתמודדים איתו היום – ריבוי התקיפות כנגד עורכי הדין ועובדי מערכת המשפט. בתקופה האחרונה אנו עדים לעליה בלתי נסבלת במספר התקיפות הקשות והקטלניות כנגד עורכי דין במסגרת מילוי תפקידם. לא נוכל להמשיך במצב הקיים ולא נוכל להתעלם מהמציאות הקשה. כבר מחר אני מתכוון לקדם הצעת חוק אשר מטרתה להעלות באופן דרסטי את הענישה בגין תקיפת חבר לשכת עורכי הדין. תקיפה של עורך דין ראוי שתוגדר כעבירה ייחודית שעונש חמור בצידה, בדומה לתקיפה של כל עובד ציבור, שהרי מה אנחנו עורכי הדין אם לא משרתי הציבור ושלטון החוק?".

נווה התייחס בדבריו גם למשוב השופטים ואמר: "איני מוכן בשום פנים ואופן לתת יד לקרע בין לשכת עורכי הדין לבין מערכת בתי המשפט על כל רבדיה. אנחנו משפחה אחת – משפחת המשפט, ובראש ובראשונה בפנינו מטרה משותפת – קידום מערכת המשפט וחיזוק שלטון החוק בישראל. אני מאמין שגם אם יש ביקורת ואפילו לגיטימית – בשנת בחירות לא נכון להעלות נושא שנוי במחלוקת מתוך שיקול פוליטי גרידא, בחוסר אחריות ותוך גרימת קרע של ממש ללא שום תכלית והצדקה עניינית. לא ראוי ונכון לעשות שימוש ציני בנושא בעל חשיבות ועניין לציבור עורכי הדין רק לצורך גריפת הון פוליטי. נושאים כאלה מקדמים באורך רוח ובתבונה מתוך שיקול דעת, תיאום והבנה משותפת. כך אנו פועלים ונפעל גם בנושא זה ואני מאמין שאהיה איש בשורות בעניין זה בקרוב".

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:3
קומיט וכל טופס במתנה