שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ניצולי שואה יקבלו ייצוג משפטי מהמדינה בתיקי הוצאה לפועל שנפתחו נגדם

חדשות

ניצולי שואה יקבלו ייצוג משפטי מהמדינה בתיקי הוצאה לפועל שנפתחו נגדם , צילום: צילום: Getty images Israel
ניצולי שואה יקבלו ייצוג משפטי מהמדינה בתיקי הוצאה לפועל שנפתחו נגדם
30/06/2014, עו"ד אורי ישראל פז

 

עשרות ניצולי שואה יוצאי צפון אפריקה מתמודדים עם תביעות שהגישו נגדם מתווכים לתשלום שכר טרחה של אלפי שקלים בגין הקצבאות שקיבלו ממשרד האוצר. שרת המשפטים: "העובדה שיש מי שחשבו שניתן לעשות קופה על גבם של הניצולים מחליאה"

עשרות ניצולי שואה יקבלו ייצוג משפטי בהתנגדות לתובענות שהגישו נגדם מתווכים בלשכות ההוצל"פ לתשלום שכר טרחה של אלפי שקלים. שרת המשפטים הנחתה את האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים להעניק ייצוג משפטי לניצולי שואה אשר הוגשו נגדם תובענות בלשכות ההוצל"פ על סכום קצוב לתשלום שכר טרחה של אלפי שקלים. זאת בעקבות  פנייתו של מנהל רשות האכיפה והגבייה אל השרה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדברי שרת המשפטים ציפי לבני, "אין ניצול שהוא לא מקומם, אך שהמרומים הם ניצולי שואה מבוגרים המעשה מקומם במיוחד. העובדה שיש מי שחשבו שניתן 'לעשות קופה' על גבם של אותם ניצולים מחליאה, ומשרד המשפטים לא יעמוד מנגד וייתן לפגיעה זו לעבור בשתיקה. משרד המשפטים נועד לשרת את אזרחי מדינת ישראל ולוודא לא רק שהמערכת חזקה ועובדת, אלא גם שהיא לא מנוצלת לרעה, ולכן נילחם כדי שהמסר יהיה ברור לכולם: אין מקום לניצול של חלשים במדינת ישראל"

בימים אלו מונו מטעם האגף עורכי דין לייצוג הניצולים בהתנגדות לתביעות שהוגשו נגדם בלשכות ההוצל"פ. מדובר בתביעות של נותני שירות ("מאעכרים") למיצוי זכויותיהם מול הקשישים ניצולי השואה. התביעות הוגשו נגד הניצולים בטענה שהם זכאים לתשלום אלפי שקלים כשכר טרחה בגין הקצבאות שקבלו הניצולים ממשרד האוצר – הרשות לזכויות ניצולי שואה.

מדובר בניצולים יוצאי צפון אפריקה (לוב), אשר זכותם להיות מוכרים כניצולי שואה ניתנה רק ב- 2010 בהמשך להחלטת בית המשפט בפסק הדין ג'וליה טייר ואח' נגד הרשות לזכויות ניצולי שואה. בעקבות פסק הדין התקבלה החלטה מינהלית הקובעת כי ניצולים ילידי לוב יוכלו להגיש תביעה לקצבה בעילת רדיפה ויהיו זכאים לקצבה חודשית רטרואקטיבית מאפריל 2010.

 לדברי עו"ד קארן שוורץ אמיגה, סגנית הממונה על האגף לסיוע משפטי, "אנו רואים חשיבות רבה בסיוע לניצולים. בשבועות האחרונים הוקם צוות מיוחד באגף לסיוע משפטי בראשות עו"ד טארק קסיס לבדיקה וטיפול מהירים בניצולי השואה, שנפתחו נגדם תיקים בהוצאה לפועל. הסיוע ניתן לכל ניצול שהביע רצונו בקבלת ייצוג מטעם עורכי הדין של האגף. עורכי הדין יפעלו במהירות על מנת להתנגד לתובענות שהוגשו בבתי המשפט".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:153
קומיט וכל טופס במתנה