שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עתירה לבג"ץ: חייבו את הבנקים לגבות את חובות קבוצת אי.די.בי במלואם

חדשות

עתירה לבג"ץ: חייבו את הבנקים לגבות את חובות קבוצת אי.די.בי במלואם, צילום:
עתירה לבג"ץ: חייבו את הבנקים לגבות את חובות קבוצת אי.די.בי במלואם
30/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

בעתירה שהגישה נגד המפקח על הבנקים ונגידת בנק ישראל מבקשת התנועה לאיכות השלטון להורות על ביצוע חקירה מקיפה ומערכתית של ההתנהלות החריגה של הבנקים במתן האשראי ובגביית החובות של אי.די.בי ולהעביר את האחראים לליקויים מתפקידם

התנועה לאיכות השלטון עתרה אתמול (יום א', 29.6) לבג"ץ נגד המפקח על הבנקים ונגידת בנק ישראל, בדרישה לבצע חקירה מקיפה ומערכתית בעניין התנהלות הבנקים במתן אשראי ובגביית החובות של קבוצת אי.די.בי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד בנק הפועלים, לאומי, מזרחי טפחות ודיסקונט, התבקש בית המשפט לתת צווים על תנאי המורים למפקח על הבנקים ולנגידת בנק ישראל לבצע חקירה מקיפה של מתן הבטוחות, הערבויות, מיחזור ההלוואות, החלטותיהן של ועדות האשראי וכן הסדרי החוב של המערכת הבנקאית עם קבוצת אי.די.בי.

עוד התבקש כי המפקח על הבנקים ונגידת בנק ישראל יסיקו מסקנות מערכתיות ואישיות מהחקירה האמורה ויפרסמו אותן לציבור הרחב, וכן יפעלו על פי סמכותם לתיקון הליקויים שנמצאו במסגרת חקירה זו. בין היתר, מבקשת התנועה לחייב את הבנקים לגבות את חובות קבוצת אי.די.בי. במלואם ולהעביר את האחראים לליקויים מתפקידם.

בהודעת התנועה לאיכות השלטון נטען כי היא נאלצה לפנות לבית המשפט העליון לאחר שבמשך למעלה משנה לא זכתה לשום מענה או התייחסות מבנק ישראל לפניותיה.

"האינטרס הציבורי הברור מחייב את המפקח על הבנקים לבחון את נסיבות מקרה קבוצת אי.די.בי ולהסיק מסקנות מערכתיות ואישיות כנגד הבנקים, לאחר שאלו הלוו כספים לקבוצת אי.די.בי ופעלו כדי להגיע עימה להסדרי חוב במקום לגבות את מלוא החובות", נכתב בהודעת התנועה לאיכות השלטון. "משנמנע המפקח על הבנקים לעשות כן, היה על נגידת בנק ישראל ליטול סמכויותיו ולפעול כמבוקש".

לדברי עו"ד צרויה מידד-לוזון, היועצת המשפטית של התנועה לאיכות השלטון, "עמדת התנועה הינה כי התעלמותו המוחלטת של המפקח על הבנקים מהתנהלות החריגה של הבנקים הגדולים במשק כלפי קבוצת אי.די.בי ומהשלכות הקשות של הריכוזיות הגבוהה במשק האשראי והביטחונות הבלתי מספקים על יציבות המערכת הבנקאית וטובת הציבור, מנוגדת לסמכויותיו ולייעודו של המפקח".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:180
קומיט וכל טופס במתנה