שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רב ממרכז הארץ שאונן מול חלונות של נשים נידון לחודש עבודות שירות בלבד

חדשות

רב ממרכז הארץ שאונן מול חלונות של נשים נידון לחודש עבודות שירות בלבד , צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
רב ממרכז הארץ שאונן מול חלונות של נשים נידון לחודש עבודות שירות בלבד
23/06/2014, עו"ד אורי ישראל פז

הרב נהג להתגנב ולהציץ בעשרות נשים מבעד לחלונות ביתן ולאונן מולן כשיצרו עמו קשר עין. השופטת אילתה זיסקין נימקה את העונש הקל בנכונותו של הרב לקבל טיפול נפשי ובפגיעה בפרנסתו עם פרסום החשדות נגדו: "חלק משמעותי בהרתעה הוא במסר שבעצם ההרשעה"

רב ממרכז הארץ נתפס לאחר שנחשד בביצוע עשרות מעשים מגונים בנשים. הרב נהג להתגנב ולהציץ בנשים מבעד לחלונות ביתן, וכשיצר עמן קשר עין הפשיל את מכנסיו ואונן מולן. המשטרה עצרה את הרב לאחר שזוהה על ידי שלוש מתלוננות. 

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם עורך דינו, אייל בסרגליק, אשר לפיו יואשם הרב רק בשלושה מקרים, ויידון לחודש עבודות בלבד, וזאת אם יודה במעשים, יתנצל, יעבור תסקיר נפשי חיובי ויסכים לעבור טיפול נפשי.

השופטת אילתה זיסקין מבית משפט השלום בירושלים גזרה על הרב קנס של 3,000 שקל לכל מתלוננת, וכן עונש של 30 ימי עבודות שירות. כמו כן, נגזרה על הרב חצי שנת מאסר על תנאי אם יבצע עבירת מין בחמש השנים הבאות.

השופטת זיסקין קיבלה את הסדר הטיעון לאחר שהשתכנעה בחרטתו הכנה של הנאשם על מעשיו, וכן השתכנעה כי הרב סובל מפגיעה משמעותית במשלח ידו ופרנסתו מעצם היוודעות דבר המעצר ופרסום החשדות נגדו בקהילתו. 

 

מ-26 אישומים לשלושה בלבד

 

הרב לומד ומלמד תורה באחת הערים במרכז הארץ בהתנדבות, מדי יום, ומתקיים מקצבת הכולל, ומכספי אשתו העובדת. על פי כתב האישום המתוקן, במהלך החודשים ספטמבר עד דצמבר שנת 2007, עמד הרב מול חלון ביתן של שלוש נשים שונות, וכשהצליח ליצור עמן קשר עין – הוציא את איבר מינו והחל לאונן בפניהן. באחד המקרים הוא ביצע את אותה עבירה של מעשה מגונה בפומבי בגן ציבורי, כשאחת הנשים עברה בגן, והדבר הביא ללכידתו. על אף שנחשד ב-26 מקרים, במסגרת הסדר הטיעון שאליו הגיע עוה"ד בסרגליק, בכתב האישום המתוקן צומצמו האישומים לשלושה מקרים בלבד, שבהם למשטרה היו די ראיות להרשעה.

שירות המבחן לא התרשם מקיומן של נורמות סוטות או בעייתיות אצל הרב מבחינה מינית, והמליץ על צו מבחן, אשר במהלכו יקבל הרב טיפול קבוצתי, בצד ענישה מוחשית ומרתיעה, שתאפשר את המשך הטיפול ומתן פיצוי לאותן נשים.

בדיון שהתקיים בבית המשפט טען עו"ד בסרגליק כי מרשו הודה במעשים, הביע צער, בושה וחרטה, וכי מעשיו אינם משקפים את אורח חייו. עוד טען סנגורו כי הטיפול שהחל בו הנאשם, התסקיר החיובי שהוגש, וכן מצבה הכלכלי הקשה של הרב ומשפחתו, מצביעים על נסיבות לפיהן יש להפחית את העונש שנקבע בהסדר הטיעון לרף מינימלי.

 

"המעשים אינם משקפים את אורחות חייו"

 

השופטת זיסקין קבעה בהכרעת הדין כי מדובר בסדרת עבירות, שלפגיעותיהן השלכה משמעותית על הנזק הנפשי שנגרם לקורבנות, וכי אין להקל ראש בחומרתן. עם זאת, צוינה לשבח החרטה והטיפול שעובר הרב, והשופטת הוסיפה כי חלק משמעותי בהרתעה בעבירות, בצד העונש, הוא במסר שבעצם ההרשעה. לפיכך, גזרה השופטת זיסקין על הרב עונש מופחת של 30 ימים של עבודות שירות בלבד, והסתפקה במאסר על תנאי קנס מינימלי ופיצוי מופחת מהפיצוי שביקשה התביעה.

"הנאשם הודה במעשים, ובכך חסך זמן שיפוטי יקר. האירועים בהם היה מעורב לא משקפים את אורח חייו", אומר עוה"ד אייל בסרגליק. "הנאשם מודע לצורך לתקן את מידותיו ואת יכולת השיפוט שלו, וגם התסקיר הינו חיובי ומציין כי הוא ביצע את העבירות על רקע קשיים אישיותיים התפתחותיים, אך מגלה תובנה לחומרתן ולהשלכותיהן".

"יש להביא בחשבון את נכונות הנאשם לעבור טיפול, שאם יתמיד בו, יתכן שיהיה בכך כדי להפחית את הסיכון הנשקף ממנו בטווח הארוך, אך נדרשת השתתפותו והתמדתו בכך", קבעה השופטת זיסקין בהחלטתה, אך הוסיפה כי "בצד נכונותו זו (של הנאשם), עדיין נדרשת הרתעתו מביצוע עבירות נוספות בעתיד, שימנעו נזק מקורבנות נוספים".

הרב ופרקליטו, כמו גם הפרקליטות, החליטו שלא לערער על החלטתו של בית המשפט.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:105
קומיט וכל טופס במתנה