שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מאסר לעבריין מין שניסה להטריד בוואטסאפ תחקירן של ערוץ 10 שהתחזה לילדה

חדשות

מאסר לעבריין מין שניסה להטריד בוואטסאפ תחקירן של ערוץ 10 שהתחזה לילדה, צילום: צילום: istock
מאסר לעבריין מין שניסה להטריד בוואטסאפ תחקירן של ערוץ 10 שהתחזה לילדה
22/06/2014, עו"ד לילך דניאל

העבריין התכתב עם "הקטינה" בת ה-13 ושלח לה מאות מסרים בעלי אופי מיני בוטה. השופט עידו דרויאן ציין כי מדובר ב"טורף ברשת" ובנסיבות שיש בהן כדי להדיר שינה מעיני הורים רבים: "נסיבות דומות מאיימות על ילדים וילדות בכל מקום ובכל שעה, בחדרם, במחשב או בתוך הטלפון החכם"

בית משפט השלום גזר 15 חודשי מאסר על עבריין מין שהורשע בניסיון להטרדה מינית והפרת תנאי פיקוח, לאחר שיצר קשר עם תחקירן ערוץ 10 שהתחזה ברשת לקטינה בת 13 ופתח עמו בשיחות דרך תוכנת הוואטסאפ שכללו תכנים מיניים בוטים. הנאשם נלכד בעת שהגיע לפגוש את "הקטינה" במקום שעליו הסכימו מראש.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בשנת 2013, הטיל בית המשפט על הנאשם, רועי שמעון, צו פיקוח לפי חוק ההגנה על הציבור מפני עברייני מין, שנועד לעמוד בתוקפו למשך כשמונה חודשים. במסגרת הצו, נאסר עליו להתחבר או לשהות ביחידות עם קטינים, וכן להחזיק במחשב או לעשות שימוש במחשב או בכל מכשיר או אמצעי אחר שיש בו לספק חומר פורנוגראפי וגישה לאינטרנט.

עם זאת, כחודשיים בלבד לאחר מתן הצו, התחבר שמעון לאינטרנט באמצעות טלפון סלולארי וחיפש אתרי היכרויות, כשבאחד מהם מצא מספר טלפון של קטינה בת 13, שהיתה למעשה תחקירן של ערוץ 10. שמעון החל להתכתב עם אותה "קטינה" באמצעות תכנת המסרים וואטסאפ, ושיגר אליה במהלך התקופה הרלוונטית מאות מסרים בעלי אופי מיני. בין היתר, ביקש שמעון כי היא תצלם עצמה בעירום ותשלח לו, שלח לה תצלומים שלו ללא חולצה והכביר עליה דברי אהבה ותשוקה.

בשלב מסוים אף דיברו הנאשם ו"הקטינה" על כוונתם להיפגש, אולם משהגיע הנאשם למקום המפגש המוסכם נעצר על ידי המשטרה, ובהמשך הורשע על פי הודעתו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ניסיון להטרדה מינית והפרה של תנאי הפיקוח.

השופט עידו דרויאן גזר על שמעון עונש של 15 חודשי מאסר בפועל ומאסרים על תנאי. בגזר דינו ציין השופט את העבירה הספציפית בחוק למניעת הטרדה מינית העוסקת בהטרדת קטין מתחת לגיל 15, שאמנם אינה מתייחדת בענישה מחמירה ביחס לעבירה הכללית של הטרדה מינית, אולם מבטאת את רצון המחוקק להגביר את ההגנה על הערכים שבבסיס החוק בכל הנוגע לילדים, שמטבע הדברים הם פגיעים יותר ומתקשים להציב לפוגע גבולות.

עוד קבע השופט דרויאן כי במקרה זה מדובר בנסיבות של "טורף ברשת" שיש בהן כדי להדיר שינה מעיני הורים רבים, ונסיבות דומות להן מאיימות על ילדות וילדים בכל מקום ובכל שעה, בחדרם, במחשב שלהם או בתוך הטלפון החכם. לכך, ציין השופט, מצטרפת האנונימיות של הרשת והקלות שבה ניתן ליצור קשרים בסתר וכביכול ללא כל סיכון מצד "הטורפים".

השופט דרויאן ציין כי דובר בהתבטאויות בוטות וקשות שאינן מותאמות לחלוטין לגילה של "הקטינה" שעמה יצר קשר, ושהנזק הנפשי הפוטנציאלי הנובע מהן לכל קטינה הוא רב, גם אם במקרה זה לא נגרם נזק קונקרטי.

השופט הוסיף כי לא מדובר ב"מעידה חד פעמית" אלא בפעולתו של טורף לכל דבר, המושך ומפתה את קורבנו, החל בהתייחסויות מחמיאות לגופה ועד לדברים מפורשים. שמעון אף לא היסס ליזום מגע עם הקטינה תוך מעבר מהעולם הוירטואלי אל העולם "האמיתי", וכל זאת ממניעים של פדופיליה המלמדים גם לפי הערכות שירות המבחן והמרכז להערכת מסוכנות מינית כי הוא לא היה מוכן לוותר על הריגוש שגורמת לו סטייתו, גם במחיר המשך והחמרת מעשי העבירה נגד קטינים.

לאור האמור,  קבע השופט כי מתחם העונש ההולם לגבי כל מעשה ממעשי הנאשם הוא בין ארבעה חודשי מאסר (שיכול וירוצו בעבודות שירות) לבין 18 חודשי מאסר בפועל. בגזירת העונש בתוך מתחם זה, שקל בית המשפט לחומרה את ריבויים של המעשים, החזרה וההתמדה עליהם, התכנים הבוטים והקשים שכללו השיחות עם הקטינה, המעבר מצפייה פסיבית בתכנים פורנוגראפיים אל פנייה אקטיבית לקטינה ברשת ואף הנכונות להיפגש עמה. כל אלו, לדעת השופט, מחייבים ענישה ממשית ברף העליון של המתחם. מאידך, התחשב השופט לקולא בהודאתו באשמה ובעובדה שמדובר במאסר ראשון.

 

ת"פ 20795-11-13

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

מאסר ל"טורף ברשת" שניסה לפתות קטינה בצ'ט. ביהמ"ש: "זו סכנה מסוג חדש" 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:220
קומיט וכל טופס במתנה