שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בריטניה מסרבת לפצות אדם שריצה 17 שנות מאסר על ניסיון אונס שלא ביצע

חדשות

בריטניה מסרבת לפצות אדם שריצה 17 שנות מאסר על ניסיון אונס שלא ביצע, צילום: צילום: Getty images Israel
בריטניה מסרבת לפצות אדם שריצה 17 שנות מאסר על ניסיון אונס שלא ביצע
19/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

אזרח בריטי שהורשע בניסיון אונס ב-1997 שוחרר לאחרונה ממאסר לאחר שביהמ"ש לערעורים קבע כי הרשעתו לא היתה מבוססת. למרות זאת, טוענים במשרד המשפטים, הוא לא זכאי לפיצוי שכן לא נגרם לו עיוות דין כהגדרתו בחוק

משרד המשפטים בבריטניה מסרב לשלם פיצוי לוויקטור נילון, אזרח בריטי שהורשע בניסיון אונס בינואר 1997 ושוחרר כעת ממאסר בעקבות החלטת בית המשפט בדצמבר האחרון, לפיה הרשעתו לא היתה מבוססת, כך מדווח אתר הגארדיאן.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

נילון הורשע בניסיון אונס של צעירה ביציאה ממועדון לילה. הוא לא זכה לשחרור מוקדם מאחר שהכחיש באופן עקבי את ביצוע העבירה. עניינו הובא לבסוף בפני בית משפט לערעורים ב-2013, ושם התקבלה טענת עורכי דינו בדבר עקבות DNA של גבר אנונימי על בגדיה של האישה, שעשויות היו להיות שייכות לתוקף. בית המשפט לערעורים קבע כי לו המושבעים היו מודעים לראייה הנ"ל, כמו גם לחולשתן של הראיות המזהות אותו וקושרות אותו למעשה, ככל הנראה היה משפטו מסתיים בזיכוי.

למרות החלטת בית המשפט לערעורים, נילון לא יקבל פיצוי, שכן לטענת משרד המשפטים בבריטניה, לא נגרם לו עיוות דין כהגדרתו בחוק.

מארק ניובי, עורך דינו של נילון, אמר כי יבקש בחינה מחדש של ההחלטה: "זו שטות. בסופו של דבר, הרשעתו בוטלה בשל העובדה שאדם אחר נמצא אשם. למה אם כך הוא אינו זכאי לפיצוי?".

לדברי נילון, "אני עדיין אוסף את השברים של חיי. המאבק שלי עוד לא תם, זה ייקח עוד שנים".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:151
קומיט וכל טופס במתנה