שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אורי לופוליאנסקי נידון ל-6 שנות מאסר בגין קבלת שוחד בפרשת הולילנד

חדשות

אורי לופוליאנסקי נידון ל-6 שנות מאסר בגין קבלת שוחד בפרשת הולילנד, צילום: צילום: Getty images Israel
אורי לופוליאנסקי נידון ל-6 שנות מאסר בגין קבלת שוחד בפרשת הולילנד
19/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

השופט דוד רוזן הדגיש את פועלו הציבורי של ראש עיריית ירושלים לשעבר, שהקדיש את חייו לארגון יד שרה, וציין כי אף שהוא לא נטל את כספי השוחד לכיסו, מדובר בעבירות שיש בהן כדי לזהם את השירות הציבורי ולקעקע את אמון הציבור במנהיגיו

ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, נידון לשש שנות מאסר בפועל בגין קבלת שוחד בפרשת הולילנד. השופט דוד רוזן הדגיש כי אף שלופוליאנסקי לא נטל את כספי השוחד לכיסו, מדובר בעבירות שיש בהן כדי לזהם את השירות הציבורי ולקעקע את אמון הציבור במנהיגיו.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לופוליאנסקי הורשע בקבלת שוחד בשלוש הזדמנויות שונות, שבהן קיבל סכומים המסתכמים במיליוני שקלים. סכומים אלו הועברו לארגון יד שרה שייסד ועמד בראשו ולישיבת "תפילת רבים נחלת יאיר".

לופוליאנסקי מילא תפקידים רמים ונכבדים בצמתים מרכזיים של אישור וקידום פרויקט הולילנד, בין היתר כראש עיריית ירושלים וכיו"ד הוועדה המקומית לתכנון ובניה. השופט דוד רוזן ציין כי לופוליאנסקי היה מודע להעברת מאות רבות של אלפי שקלים על ידי יזמי פרויקט הולילנד שנזקקו לסיועו בקידום הפרויקט לעמותת יד שרה, שהיתה בסיס קיומו ומקור כוחו והשפעתו.

השופט רוזן ציין לחיוב את פועלו של לופוליאנסקי, שהקדיש את חייו לעשיית מעשי צדקה וחסד. "לא מדובר בפושע רגיל השקוע אך ורק בעולם הסיאוב והפשע", כתב השופט. "נהפוך הוא, הנאשם ביקש לאורך כל חייו לתרום ולעשות לטובת הקהילה שאליה השתייך ולטובת הציבור כולו". עם זאת, קבע השופט, גם משלא נטל את כספי השוחד לכיסו, כספים אלו שימשו להעצמתו ולהגדלת כוחו והשפעתו. בין היתר, ציין השופט רוזן כי לופוליאנסקי זכה לתפקידים ציבוריים נכבדים בשל פועלו בארגון יד שרה, וזכה לרבת גאון הדור, הרב אלישיב, שהיא בעלת ערך ללא שיעור.

השופט ציין כי הדברים שכתב בגזר הדין החמור של נאשמי הולילנד יפים גם לעניינו של לופוליאנסקי: "דינם של בכירים ורמי מעלה ראוי להיות חמור וקשה מדינם של חלכאים, פשוטי עם ואזרחים רגילים מן השורה. נאשם 6 (לופוליאנסקי – לש"ש) פעל כמו הנאשמים האחרים בביצת דומן ושחיתות, וראוי על כן לענישה שתבטא בקול רם וצלול גינוי ושאט נפש, ענישה שיהא בה לשרש את אותו נגע ממאיר שפשה במקומותינו".

השופט התחשב גם במצבו הרפואי של לופוליאנסקי, החולה במחלת הסרטן, שהוביל בעבר לדחיית הדיון בגזר הדין. סנגוריו של לופוליאנסקי טענו לפני כשבועיים כי עצם השהות בבית הכלא תסכן את בריאותו, אולם השופט קיבל את עמדת שירות בתי הסוהר כי הוא יוכל לשהות בתנאים סניטאריים מתאימים ולקבל טיפול מתאים על פי מצבו הרפואי. השופט ציין כי לאור עמדתה ההחלטית של המדינה, לא ניתן לקבוע כי יש במצבו הרפואי הקשה של לופוליאנסקי כדי להוביל לסגירת דלתות בית הסוהר בפניו, ואין מנוס מלפסוק לו עונש ראוי.

לופוליאנסקי נידון לשש שנות מאסר בפועל, שאותן יחל לרצות החל מה-1 בספטמבר. בנוסף, הוטלו עליו שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וקנס כספי בסך של חצי מיליון שקל.

 

ת"פ 10291-01-12

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

השופט דוד רוזן דחה את גזר הדין של לופוליאנסקי – אך לא שולל עונש מאסר

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה