שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תיקון לחוק יאפשר לבנקים רישום מקוון ומיידי של משכונות ברשם המשכונות

חדשות

תיקון לחוק יאפשר לבנקים רישום מקוון ומיידי של משכונות ברשם המשכונות, צילום: צילום: Getty images Israel
תיקון לחוק יאפשר לבנקים רישום מקוון ומיידי של משכונות ברשם המשכונות
18/06/2014, עו"ד אורי ישראל פז

פריצת דרך משפטית וטכנולוגית תקל על רישום הבטוחה ותאפשר את ייעולו ושכלולו של שוק האשראי בישראל. בשלב זה, ההסדר יחול ביחס למשכונות שהנושה בהם הוא בנק, המהווים כ-80% מכלל המשכונות הרשומים

משרד המשפטים מוביל בימים אלה מהלך פורץ דרך בשיפור השירות וצמצום הבירוקרטיה ברשות התאגידים: רישום מקוון ומיידי של משכונות אצל רשם המשכונות. תיקון לתקנות המשכון (סדרי רישום ועיון) התשנ"ד-1994 מאפשר לבנקים לרשום באופן מקוון משכונות אצל רשם המשכונות באופן מיידי וישיר נכנס השבוע לתוקף. התיקון מחליף את הצורך בהגעה פיזית למשרדי הרשם לצורך הגשת הטפסים באופן ידני.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ההסדר לפי התקנות החדשות, שקודם על ידי רשות התאגידים ואגף מערכות מידע במשרד המשפטים, הושג לאחר הידברות ממושכת עם הבנקים ואיגוד הבנקים, ומהווה פריצת דרך משפטית וטכנולוגית ושיתוף פעולה ייחודי בין הממשלה לבין המגזר העסקי. מדובר במהלך  ראשון מסוגו בין הממשלה למגזר העסקי ותשתית לפרויקטים אחרים בממשלה.

תיקון התקנות על ידי שרת המשפטים, יחד עם הטמעת מערכת מיחשובית חדשה לרישום משכון אצל רשם המשכונות, מאפשרים את יישום ההסדר, שכולל בחובו גם איזונים משמעותיים להגנה על זכויות החייב.

מעל כל אלה, רישום מקוון של משכון על ידי הבנקים יקל על רישום הבטוחה ויאפשר את ייעולו ושכלולו של שוק האשראי ומתן הבטוחות במדינת ישראל, בדומה להסדרים המומלצים על ידי הבנק העולמי והאו"ם.

בשלב זה, ההסדר יחול ביחס למשכונות שהנושה בהם הוא בנק, והמהווים כ-80% מכלל המשכונות הנרשמים אצל רשם המשכונות. ההסדר ייושם הלכה למעשה באופן מדורג ובהתאם למידת המוכנות של הבנקים השונים. בהמשך ניתן יהיה להרחיבו לגורמים נוספים.

לדברי המנהלת הכללית של משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, "הרישום המקוון של משכנות אשר יתבצע באופן מידי, יעיל ופשוט יציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם המתקדמות במדינות העולם, כדוגמת: ארצות הברית וקנדה בתחום ויוביל להפחתה ניכרת בהליכים הביורוקרטיים. משרד המשפטים ימשיך במאמצים לשיפור השירות לציבור".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:92
קומיט וכל טופס במתנה