שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 38 תיקים נפתחו ב-3 חודשים מאז נחקק החוק האוסר על הפצת תמונות מיניות ברשת

חדשות

38 תיקים נפתחו ב-3 חודשים מאז נחקק החוק האוסר על הפצת תמונות מיניות ברשת, צילום: צילום: Getty images Israel
38 תיקים נפתחו ב-3 חודשים מאז נחקק החוק האוסר על הפצת תמונות מיניות ברשת
17/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת התייחס תנ"צ אורי מכלוף ליחידת הסייבר הפועלת נגד פגיעות מיניות ברשת ולחוק החדש: "בעבר השתמשנו באינוס ובסחיטה באיומים, החוק החדש עושה סדר" 

מאז חודש מרץ, אז נכנס לתוקפו החוק האוסר על הפצת תמונות וסרטונים אינטימיים ברשת, נפתחו 38 תיקי חקירה. כך עולה מדיון בהשתתפות השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, בנושא פגיעה מינית באינטרנט.  

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי החוק, אדם שהעלה לרשת תמונות אינטימיות של אדם אחר ללא ידיעתו או בכפייה ייחשב לעבריין מין והנפגע יוכר כנפגע של הטרדה מינית.

יו"ר הוועדה, ח"כ עליזה לביא, הדגישה כי "העולם המקוון רוחש פגיעות מיניות רבות, ועל כולנו לשתף פעולה כדי להקדים את ההתמודדות החקיקתית והמעשית עם הטכנולוגיות המתקדמות המרחיבות את הפגיעה ברשת."

תנ"צ אורי מכלוף, אח"מ חקירות במשטרה, התייחס לחוק שיזמה ח"כ יפעת קריב, האוסר על הפצת תמונות מיניות ברשת ואמר כי "הליך ההטמעה בעיצומו. יחידת הסייבר הוקמה לא מכבר והיא תכלול 45 חוקרים עד סוף השנה".

תנ"צ מכלוף ציין כי "היחידה עוסקת בכל סוגי העבירות ברשת, לא רק עבירות מין. בנוסף, ביחידות ההונאה במחוזות יש ארבעה 4 תקנים לחקירת סייבר בכל מחוז. היחידה בחיתוליה וכבר עושה עבודה מדהימה. השינוי האחרון בחוק עשה הרבה מאוד – בעבר השתמשנו באינוס ובסחיטה באיומים, והסעיף הזה עושה סדר. מאז נכנס החוק החדש לתוקפו, בחודש מרץ, כבר נפתחו 38 תיקים. זה מפתיע. זה מראה שהאזרחים מודעים לסעיף ויודעים שהם יכולים להתלונן".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:53
קומיט וכל טופס במתנה