שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > קנס מרתיע של 80 אלף שקל לקבלן שהורשע בהפרת הוראות בטיחות בעבודה

חדשות

קנס מרתיע של 80 אלף שקל לקבלן שהורשע בהפרת הוראות בטיחות בעבודה, צילום: צילום: Getty images Israel
קנס מרתיע של 80 אלף שקל לקבלן שהורשע בהפרת הוראות בטיחות בעבודה
17/06/2014, עו"ד אורי ישראל פז

חברת ס. יהושע בניה ויזמות, האחראית לפרויקט מסחר ומגורים בקרית אתא, ומנהלה נמצאו אחראים לשורה של הפרות וליקויי בטיחות. התובעת הראשית במשרד הכלכלה בירכה על הכרעת הדין והמסר העולה ממנה והודיעה: נעמוד על ענישה משמעותית לעברייני הבטיחות בעבודה

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הרשיע חברה יזמית בענף הנדל"ן ומנהלה בגין הפרת הוראות הבטיחות בעבודה, והטיל על החברה קנס בסך 40 אלף שקל, ו-40 אלף שקל נוספים על מנהל החברה עצמו. כמו כן, חתם מנהל החברה על התחייבות כספית בסך 80 אלף שקל להימנע מביצוע עבירות דומות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ס. יהושע בניה ויזמות בע"מ, היא חברה יזמית בענף הנדל"ן האחראית לפרויקט נדל"ן בקרית אתא לבניית בית מסחר, ומעליו שבע קומות המיועדות למגורים. במסגרת פעילות אכיפה של מפקחי וחוקרי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה, שהתקיים באתר בנייה של החברה בפברואר 2013, נמצא כי החברה ומנהלה לא הודיעו למשרד הכלכלה על תחילת הבנייה באתר כנדרש, לא מינו מנהל עבודה באתר, לא סיפקו לעובדים ציוד מגן אישי וביצעו עבודה בגובה ללא אישורים וציוד כנדרש. בנוסף, גילו מפקחי משרד הכלכלה כי במקום מתקיימות עבירות בטיחות נוספות.

לאור הכשלים הרבים בארגון הבטיחות באתר וליקויי הבטיחות שנמצאו, נפתחה חקירה של מינהל הבטיחות במשרד הכלכלה, ובסיומה הוגש בסוף השנה שעברה כתב אישום חמור נגד החברה ומנהלה.

עו"ד איריס דוהן, תובעת הלשכה המשפטית ממשרד הכלכלה, ציינה בפני בית הדין כי מדובר בביצוע עבירות חמורות על הוראות חקיקת הבטיחות בעבודה שעלולות לגרום לחבלת גוף ואף להסתיים במוות. עוה"ד דוהן הוסיפה כי "המטרות של הוראות החקיקה הינן למנוע תאונות עבודה, ובכך להגן על חיי אדם. כל זאת במטרה לחסוך את ההשלכות הכלכליות והסבל האנושי של פגיעה בעבודה. הנאשם הודה בעבירות המיוחסות לו ולחברה שבבעלותו במסגרת הסדר טיעון".

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, מיכל נעים-דיבנר, אישרה את הסדר הטיעון והרשיעה את החברה והעומד בראשה.

התובעת הראשית במשרד הכלכלה, עו"ד גלי לוי, בירכה על הכרעת הדין והמסר שמועבר באמצעותה לציבור המעסיקים ולנושאי המשרה וציינה כי "מנתונים סטטיסטיים שנערכו על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה, עולה כי תחום הבניה הינו תחום 'מוביל' מבחינת כמות התאונות. המחוקק לא השחית מילותיו לשווא והעבירות שנכללו בתקנות נמצאות שם לאחר שנבחן הצורך בהן וחשיבותן במניעת תאונות עבודה ובהגנה על עובדים".

עו"ד לוי הוסיפה כי "כאשר מעסיקים ונושאי משרה בתאגידים מרשים לעצמם שלא לבצע את הוראות החוק בתחום הבטיחות בעבודה, הם חושפים את העובדים לסכנות לבריאותם ולחייהם. בפרט במקרים בהם המדובר בריבוי עבירות כמו במקרה בו עסקינן. מעסיקים ונושאי משרה צריכים להיות מודעים לכך שמשרד הכלכלה עומד על ענישה משמעותית לעברייני הבטיחות בעבודה".

ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ומפקחת עבודה ראשית, ורדה אדוארדס, ציינה כי "לאור חלקו הנכבד של ענף הבנייה בנתוני הפגיעות והתאונות הקטלניות, שיפור הבטיחות בבנייה נמצא בראש מעיינינו. אנו פועלים בענף זה למניעה וצמצום שיעורי ההיפגעות, ככל הניתן, ולשיפור המקצועיות בבטיחות של מנהלי העבודה והעובדים. במקביל לכך, נמשיך במיצוי הדין עם האחראים במקומות בהן מתרחשות תאונות ועבירות על חוקי הבטיחות".

 

ת"פ 23964-12-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:228
קומיט וכל טופס במתנה