שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפורום המשפטי למען ישראל: יש לחקור את פרשת עוזרת הבית של שטרית

חדשות

הפורום המשפטי למען ישראל: יש לחקור את פרשת עוזרת הבית של שטרית, צילום: ח"כ מאיר שטרית. צילום: Ira Abramov
הפורום המשפטי למען ישראל: יש לחקור את פרשת עוזרת הבית של שטרית
12/06/2014, עו"ד אורי ישראל פז

הפורום המשפטי למען ישראל פנה אמש ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירת משטרה נגד חבר הכנסת מאיר שטרית על פרשת העסקת עוזרת בית.

הפנייה ליועמ"ש באה בעקבות הפרסום אמש בערוץ 10 כי נגד חה"כ שטרית עלתה טענה מצד עובדת בביתו על הטרדה מינית וכי בשל כך שילם לה פיצוי בסך 270 אלף שקל תוך הגעה להסכם עימה על השתקת הטענות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בפנייה של הפורום המשפטי נטען: "ברור כי להסכם יש משמעות רק במישור האזרחי. במישור הפלילי, אם אכן נעברו עבירות, אין אפשרות לשלם פיצוי כספי על מנת להעלים ולהשתיק עבירות פליליות. ח"כ שטרית ודאי חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו, אך לא ראוי שחבר בבית המחוקקים, מי שהיה שר המשפטים ושר האוצר, יתנהל, יצביע ויחוקק כשחשד כה כבד מצוי על בגדו".

בפורום מזכירים כי חה"כ שטרית היה השבוע קרוב מאוד לזכות בתפקיד נשיא המדינה. 

היועמ"ש וינשטיין התבקש להורות למשטרה לפתוח בבדיקה מהירה של הנושא ובמידת הצורך לפתוח בחקירה פלילית בסוגיה. "מערכת אכיפת החוק אינה יכולה להתעלם מטענות לעבירה פלילית שעבר לכאורה חבר כנסת, בעיקר אם אמנם נכונות הטענות שעלו בשידור בערוץ 10 כי המתלוננת מבקשת להעיד אך חוששת בשל איומים על תביעות כספיות שיוגשו נגדה, הרי שהאינטרס הציבורי מחייב כי היועץ המשפטי לממשלה יפעל למיצוי החקירה ולהגן על הנ"ל מפני מי שמאיימים עליה".

"אין היתכנות לחקירה"

יצוין כי בעקבות הפרסומים בערוץ 10 הפיץ דובר משרד המשפטים, עו"ד משה כהן, הבהרה לכלי התקשורת: "לפני כשנה וחצי הגיעה למשטרה שמועה באשר לרקע לכריתת ההסכם עם עוזרת הבית של ח"כ מאיר שטרית. המידע נבדק בשעתו על ידי המשטרה, ששוחחה עם עוזרת הבית ונמצא כי אין היתכנות לחקירה. היועץ המשפטי לממשלה עודכן בעניין לפני כשבועיים".

באשר לפרסומים בדבר מכתב שנשלח מהיועץ המשפטי לממשלה בעניין, ושבו נקבע לכאורה כי לא היו היבטים פליליים בפרשה - הבהיר דובר משרד המשפטים כי "כל אשר נמסר מטעם היועץ המשפטי לממשלה בעניין הוא נוסח הדברים כפי שהובאו לעיל, שנמסר בתגובת דוברות לערוץ 10 לפני ימים אחדים, במענה לפניית הערוץ. העתק מתגובה זו נשלח לח"כ שטרית, לפי בקשתו, סמוך למועד הפרסום המתוכנן".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:26
קומיט וכל טופס במתנה