שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הסכם קיבוצי ראשון בלשכה: "נוביל מאבק לשמירה על זכויות עורכי דין שכירים"

חדשות

הסכם קיבוצי ראשון בלשכה: "נוביל מאבק לשמירה על זכויות עורכי דין שכירים", צילום: עו"ד דורון ברזילי ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: שגב יהודה
הסכם קיבוצי ראשון בלשכה: "נוביל מאבק לשמירה על זכויות עורכי דין שכירים"
10/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

בתום הליך הידברות ארוך נחתם הסכם קיבוצי שיחול על 60 מעובדי לשכת עורכי הדין, ויכלול בין היתר הסדר מיוחד לאימהות עבודות, הסדרת מנגנון הפיטורים ותוספת שכר ריאלית ממוצעת של 6.7% ב-3 שנים

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, חתמו אתמול (יום ב') על הסכם קיבוצי ראשון לעובדי לשכת עורכי הדין בישראל. ההסכם, שיחול על כ-60 מעובדי הלשכה, יכלול בין היתר תוספות שכר ריאליות, הסדר לאימהות עובדות, סבסוד ההשתתפות בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין ועוד.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עובדי לשכת עורכי הדין התארגנו בהסתדרות בתחילת שנת 2012, כשברקע עמד צילה הכבד של תכנית ההתייעלות שהכתיבה המועצה הארצית של הלשכה. נדרש תהליך ארוך ומורכב של הידברות בין הצדדים על מנת להגיע להסכמות ולעגן אותן בהסכם קיבוצי.

המשא ומתן לקראת ההסכם נוהל על ידי עו"ד אמיר ירון, סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שי בירן, היועץ הכלכלי ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד ענת גוטמן-מרום מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי ועו"ד שמעון לפיד, המשמש יו"ר ועד עובדי לשכת עורכי הדין. מטעם ההנהלה ליוו את המשא ומתן מנכ"ל הלשכה עו"ד גיל סלומון ועו"ד ערן גולן, יו"ר פורום עבודה בלשכה.

מענק הצטיינות ותוספות שכר

על פי ההסכם יקבלו עובדי הלשכה תוספת שכר שקליות בכל אחת מהשנים 2014-2016. בתום תקופת ההסכם הראשונה, שכרו החודשי של עובד בלשכת עורכי הדין יהיה גבוה לפחות ב-630 שקל משכרו כיום – מדובר בתוספת ריאלית ממוצעת של 6.7% בשלוש שנים.

בנוסף לתוספות השכר השקליות, כל עובדי הלשכה יזכו מעתה להסדר ייחודי של הצמדה שנתית למדד המחירים לצרכן, כך שכל תוספות השכר השקליות בהסכם הן תוספות ריאליות. עד למועד חתימת ההסכם, רק שליש מעובדי הלשכה נהנו מהסדר הצמדה.

החל ממועד החתימה על ההסכם, כל עובדי לשכת עורכי הדין יהיו זכאים למכסת ימי הבראה אשר תכלול בחישוב את הוותק שצברו בכל עבודה קודמת, מכל סוג שהוא, שבה הועסקו טרם קליטתם בלשכה. היקף ימי ההבראה ותעריף דמי ההבראה יושוו לעובדי מדינה.

ההסכם הקיבוצי מסדיר גם את אפיקי הקידום וההתפתחות האישית של עובדי הלשכה. כך, למשל, תינתן עדיפות לעובדים בפתיחת הליכי המיון לתפקידים מרכזיים בארגון. טבלאות השכר ומתחי הדרגות יעודכנו ותוסף דרגה חדשה. מנגנון הפיטורים יוסדר ויונהג נוהל שקוף אשר מסדיר את אופן ההערכה והקידום בלשכה, לרבות זכות ערעור לוועדת ערר עם נציג מטעם העובדים. כמו כן, אחת לשנה, הלשכה תשלם מענק הצטיינות לשלושה עובדים לפחות.

ההסכם הקיבוצי מרחיב גם את ההסדר המיוחד של לשכת עורכי הדין לאימהות עובדות. מעתה, כל אם עובדת, לרבות עובדות חדשות בלשכה, תהיה זכאית להפחתת שעה אחת מיום עבודתה, ללא שינוי בתנאי שכרה, עד הגיעו של הילד לגיל שנה. מעל גיל שנה ועד גיל 6, שיעור ההפחתה ליום עבודה יהיה חצי שעה ליום. עובדת שיש לה שני ילדים ומעלה, תהיה זכאית להפחתת חצי שעה מיום עבודתה, מבלי שהדבר יפגע בתנאי שכרה, עד הגיעו של הילד הצעיר ביותר לגיל 9.

 

עוד נושא אליו מתייחס ההסכם הינו סבסוד ההשתתפות בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין עבור כלל עובדי הלשכה. ימי הכנס ייחשבו לימי עבודה והעובדים יהיו זכאים להשתתפות בסך של 1,000 שקל בעלות הכנס וכן לפטור מלא מדמי הרישום. סבסוד לכנס השנתי היה שמור עד כה רק לעורכי הדין בלשכה, המהווים כשליש מהעובדים.

"ההון האנושי במרכז"

לדברי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, "ההסכם הקיבוצי בלשכת עורכי הדין חותם היום את התהליך החשוב שעברה הלשכה בשנתיים האחרונות, בתחום יחסי העבודה. מדובר בהישג חשוב אשר שם את ההון האנושי במרכז ומניח תשתית משמעותית לשמירת היציבות וההתפתחות של הארגון בשנים לבוא. אני מבקש לברך את ועד עובדי הלשכה, בראשות שמעון לפיד, על כך שהפגינו בגרות ואחריות לאורך כל הדרך. בהזדמנות זו מגיעה תודה גם להנהלת לשכת עורכי הדין, בראשות היו"ר דורון ברזילי והמנכ"ל גיל סלומון, על כך שהצליחו להתגבר על המשוכות והפכו לשותפים חשובים למען חיזוק רווחתם וביטחונם התעסוקתי של העובדים".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, אמר כי "לראשונה, מאז הקמת לשכת עורכי הדין, נחתם הסכם עבודה לעובדי הלשכה. נושא הסדרת זכויות עובדים הוא נושא שמאוד קרוב לליבי. אני שמח על שיתוף הפעולה עם יו"ר ההסתדרות החדש, אבי ניסנקורן, אשר יחד איתו אנו מובילים מאבקים נוספים במטרה לשמור על זכויות עורכי דין שכירים. אני מבקש להודות למנכ"ל הלשכה, עו"ד גיל סלומון ועו"ד ערן גולן, יו"ר פורום עבודה בלשכה, על מעורבותם להסדרת יחסי העבודה, וכמובן לוועד העובדים שהשכיל לנהל משא ומתן באופן אחראי ולסיים סכסוך אחרי שנים רבות שבהן הלשכה והעובדים לא הצליחו להסדיר זאת".

לדברי יו"ר ועד העובדים בלשכה, עו"ד שמעון לפיד, "אנו מברכים על ההסכם ומקווים כי זה יפתח תקופה חדשה בלשכה, שבה העובדים יהיו גורם מרכזי ומוערך, ולא החוליה החלשה במערך יחסי הכוחות. העובדים הם ההון האנושי המפעיל את הלשכה, על מנת שזו תבצע את התפקידים שייעד לה החוק. כולנו תקווה ואמונה כי הכניסה למערכת של יחסים קיבוציים, כמו גם תנאי ההסכם והביטחון התעסוקתי, יחזקו את מעמד העובדים ויאפשרו לנו לסייע בקידומה של הלשכה ובהעלאתה על דרך המלך".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:214
קומיט וכל טופס במתנה