שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הנהלת Members: ביטול ההסכם עמנו נועד למנוע יתרון בבחירות לאפי נווה

חדשות

הנהלת Members: ביטול ההסכם עמנו נועד למנוע יתרון בבחירות לאפי נווה, צילום: עו"ד דורון ברזילי. צילום: יח"צ
הנהלת Members: ביטול ההסכם עמנו נועד למנוע יתרון בבחירות לאפי נווה
09/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

בעלי מועדון הצרכנות קיבלו בהפתעה את הודעת לשכת עוה"ד ולשכת רוה"ח על ביטול ההסכם עמם בשל אי עמידה בתנאיו וטוענים כי זה נעשה ממניעים פוליטיים פסולים – הרצון לסכל את מיזם סבסוד דמי החבר, בשיתוף עם מחוז תל אביב, המחזק את יריבו הפוליטי של עו"ד דורון ברזילי בבחירות הקרובות

"ראש לשכת עורכי הדין דורון ברזילי ונשיא לשכת רואי החשבון דודי גולדברג הודיעו על ביטול ההתקשרות עם מועדון Members ממניעים פוליטיים פסולים, שלא על דעתם ואישורם של הוועדים המרכזיים של הלשכות ותוך פגיעה קשה באינטרסים של עורכי הדין ורואי החשבון". כך אמרה היום עו"ד דנה הירשברג, מבעלי מועדון הצרכנות Members, בתגובה להודעת לשכת עורכי הדין ולשכת רואי החשבון על ביטול ההתקשרות עם המועדון. לטענת הירשברג, מאחורי ביטול ההסכם עומד סירובה של הנהלת המועדון לדרישת ראשי הלשכות לבטל את ההסכם עם מחוז תל אביב, שנועד לסבסד את דמי החבר, מחשש שמיזם זה יסב יתרון פוליטי למתחריהם במערכת הבחירות הקרבה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בשנת 2009 הוקם מועדון הצרכנות Members, המציע לעורכי הדין ולרואי החשבון הנחות בתחום התרבות, התיירות, הפנאי, הרווחה והצרכנות, ובכלל זה הנחות במאות בתי עסק ברחבי הארץ. כיום מונה המועדון למעלה מ-62 אלף חברים בעלי כרטיס Members, והיקף הפעילות שלו צומח בעשרות מיליוני שקלים בחודש.

ב-29 בינואר 2014 הודיעו לשכת עורכי הדין ולשכת רואי החשבון כי החל מה-1 ביוני יבוטל ההסכם, שאמור היה להיות בתוקף לשנתיים נוספות. זאת, לטענת הלשכות, כיוון שמפעילת המועדון, חברת ארנון פז, לא עמדה ביעדי ההסכם והפרה אותו הפרה יסודית. ארנון פז קיבלה את הודעת הביטול בתדהמה, שכן לטענתה, במהלך חמש השנים שבהן פעל המועדון, לא התקבלה כל טענה, במכתב התראה או בדרך אחרת, על הפרה כלשהי של תנאי ההסכם, והדבר נטען לראשונה בהודעת הביטול.

לטענת החברה, הודעת הביטול ניתנה בהיעדר החלטה של הגורמים המוסמכים – הוועדים המרכזיים של הלשכות, שלהם הסמכות לאשר את ההתקשרות או את הפסקתה. מכאן, טוענת ארנון פז, הודעת הביטול ניתנה שלא כדין ולפיכך היא חסרת תוקף.

ארנון פז פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב ועתרה למתן פסק דין הצהרתי כי ההסכם שנחתם עודנו בתוקף וכי הודעת הביטול בטלה. במקביל עתרה החברה לקבלת צווי מניעה זמניים שיאסרו על הלשכות לנהל משא ומתן עם מפעיל חלופי. ההחלטה בבקשות אלה טרם ניתנה. חרף זאת, כשבוע לאחר הגשת המרצת הפתיחה, הודיעו לשכת עורכי הדין ולשכת רואי החשבון לציבור חבריהן על ביטול ההסכם בשל אי עמידה ביעדים והפרת ההסכם.

לטענת בעלי מועדון הצרכנות, בבסיס ביטול ההתקשרות עומד מיזם חדשני שהוחל בשיתוף עם מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין, אשר נועד לסבסד את דמי החבר של הלשכות. במסגרת המיזם, ההנחות וההטבות לחברי המועדון יינתנו באמצעות כרטיס החבר של עורך הדין או רואה החשבון, כאשר אחוז מסוים מסכום הקנייה ניתן יהיה לצבור לטובת סבסוד דמי החבר השנתיים, העומדים על סכום של 1,200-2,000 שקל בשנה.

ארנון פז טוענת כי במסגרת המשא ומתן עם הלשכות, טרם הפנייה להליכים המשפטיים, הציבו האחרונות דרישה כי מיזם זה יבוטל או לא יוצע לחברי הלשכות ולא יוחל ליישמו בכל דרך שהיא לפני ה-15 ביולי 2015. זאת, לטענת המועדון, ככל הנראה מתוך חשיבה פוליטית צרה כי מיזם זה יסב יתרון פוליטי לעו"ד אפי נווה, יו"ר מחוז תל אביב והמרכז ומתחרהו של ראש לשכת עוה"ד, עו"ד דורון ברזילי, בבחירות שיתקיימו בקיץ 2015. סירובה של ארנון פז להיענות לדרישה זו, הוא שהוביל, לטענתה, לביטול ההתקשרות, בניגוד לאינטרסים של עורכי הדין ורואי החשבון.

תגובת לשכת עורכי הדין טרם התקבלה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

לשכת עוה"ד פועלת להפסקת ההתקשרות עם מפעילת מועדון הצרכנות Members 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:122
קומיט וכל טופס במתנה