שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > במבצע חוצה יבשות החזירה המשטרה שתי ילדות שנחטפו לתאילנד לידי אמן

חדשות

במבצע חוצה יבשות החזירה המשטרה שתי ילדות שנחטפו לתאילנד לידי אמן, צילום:
במבצע חוצה יבשות החזירה המשטרה שתי ילדות שנחטפו לתאילנד לידי אמן
09/06/2014, עו"ד אורי ישראל פז

אביהן של הילדות, בנות שלוש וחמש, הוציא להן דרכונים ועזב איתן את הארץ ליוון, ומשם לטורקיה, רוסיה והיעד הסופי – תאילנד. על רקע הידיעות כי מצבו הכספי והנפשי הידרדר, הצליח צוות מיוחד של המשטרה לנצל חלון הזדמנויות ולהחזיר את הילדות לישראל

משטרת מחוז דרום, מרחב נגב הצליחו במבצע חוצה יבשות להחזיר שתי בנות שנחטפו מאימן על ידי אביהן. ב-27 באפריל הגישה האם תלונה בתחנת המשטרה בבאר שבע נגד אביהן של הבנות על הפרת הסדרי ראיה, בכך שהאב לא החזיר את הילדות, בנות השלוש והחמש, כנדרש לאימם. כבר ביום הגשת התלונה ניסו חוקרי תחנת באר שבע, בפיקודו של רפ"ק דורון אלוני, לאתר את הבעל, וביצעו פעולות חקירה דחופות שנעשו עוד באותו הלילה, כולל שיחה עם נתב"ג.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

חיש מהר התברר כי האב חטף את בנותיו, הוציא להן דרכונים, עזב את הארץ וטס ליוון, משם לטורקיה ורוסיה, עד שהגיע ליעד האחרון – תאילנד. בשלב זה, הוחלט במחוז הדרומי על הקמת צוות חקירה מיוחד, שלווה על ידי פרקליטות המדינה, יחידות ארציות והאינטרפול של אגף החקירות והמודיעין.

על פי החשד, בני משפחתו של החשוד סייעו לו בחטיפת הילדות, תוך שהם מפעילים על האם לחצים לרשום מסמך חתום בשמה בו היא מאשרת לכאורה כי האב לקח את הבנות בהסכמתה.

ככל שחלף הזמן מצבו הנפשי של האב הידרדר וגם מצבו הכלכלי ועלה חשש ממשי לשלומן של הבנות. בהערכת מצב שביצעו במשטרה עם כלל הגורמים המעורבים הוחלט להוציא צו מעצר בינלאומי כנגד החשוד. מאחר שאין הסכמי הסגרה עם תאילנד, הוחלט לערב  את נציג משטרת ישראל במדינה.

בשלב זה עלה רעיון לביצוע תרגיל חקירתי יצירתי בתאילנד, דבר שדרש את הטסתה המהירה של האם והותיר חלון זמנים קצר של מספר שעות בודדות שבו האב החשוד בחטיפה לא היה עם בנותיו.

במקביל, החלו להתקבל ידיעות כי מצבו הכספי של האב מידרדר ובכוונתו לברוח עם הבנות לווייטנאם. עוד נודע כי האב נוהג בימי שישי לפקוד עם בנותיו את בית חב"ד, ולכן בהתארגנות מהירה הוחלט להטיס את האם ביום חמישי לתאילנד ולבצע את המעצר ביום שישי האחרון (6.6.14). ואכן, הרשויות עצרו את האב ביום שישי על שהייה בלתי חוקית והוא שוחרר לאחר מספר שעות, תוך התחייבות לעזוב את תאילנד עד יום שני הקרוב. בזמן שהיה עצור, הבנות והאם היו כבר על המטוס חזרה ארצה.

מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי התייחס לפרשה ואמר כי "יש בפרשה זו את כל האלמנטים של דרמת מתח ותסריט הוליוודי, אבל מדובר באירוע אמת בו נשקפה סכנה ממשית לחייהן של שתי בנות שנחטפו על ידי אביהן לחו"ל. תחנת באר שבע בשילוב הפרקליטות, יחידות מחוזיות ואגף החקירות והמודיעין עבדו ברגישות ובמקצועיות עקב בצד אגודל עד שהצליחו להחזיר הביתה את הבנות בריאות ושלמות. שילוב הזרועות של כלל הגופים תוך פעילות מבצעית וחקירתית חוצה מדינות ויבשות הייתה דוגמה למודל ומופת בכל הקשור לעבודת צוות, והתנהלות מקצועית ואחראית של כלל הגופים ששלומן וביטחונן של הילדות הקטנות היה לנגד עיניהן".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

תקדים: אם שחטפה את בנה בן ה-4 לארה"ב למשך 10 שנים תפצה את האב במיליון שקל

 

בית המשפט העליון הורה פעמיים לאם שחטפה את ילדיה להחזירם לאב בשוודיה

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה