שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א השיקה מאגר מידע בנושא זכויות להט"ב

חדשות

הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א השיקה מאגר מידע בנושא זכויות להט"ב, צילום:
הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א השיקה מאגר מידע בנושא זכויות להט"ב
09/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

במלאת עשרים שנה לפסק הדין הראשון של ביהמ"ש העליון העוסק באפליה על רקע נטייה מינית, הושק מאגר מידע ראשון מסוגו המרכז פסיקה הנוגעת לזכויות לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים בישראל, חקיקה רלוונטית ומאמרים אקדמיים

הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב השיקה אתמול מאגר מידע ייחודי וראשון מסוגו בארץ "משפט ולהט"ב", שפותח בפקולטה על ידי פרופ' אייל גרוס וד"ר הדי ויטרבו. מאגר המידע, שהוקם במימון קרן היינריך בל, מרכז בצורה זמינה ונגישה את הפסיקה הנוגעת לזכויות לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים בישראל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדברי פרופ' אייל גרוס, ניתן יהיה למצוא במאגר פסקי דין בנושאי נישואין, אפליה במקומות עבודה, לשון הרע, פשעי שנאה, הכרה בזהות מגדרית, אימוץ, פונדקאות ועוד. במאגר מופיעים פסקי הדין עצמם לצד סיכומים תמציתיים שלהם, דברי חקיקה רלוונטיים ומאמרים אקדמיים המנתחים את הסוגיות המשפטיות.

מאגר המידע הושק אתמול בכנס בהשתתפות שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס דליה דורנר, במלאת עשרים שנה להלכת דנילוביץ שניתנה על ידה, לצד המשנה לנשיא (כתוארו אז) אהרן ברק ונגד דעתו החולקת של השופט יעקב קדמי. פסד הדין דן בעניינו של יונתן דנילוביץ, דייל אל על שביקש להחיל את הוראות ההסכם הקיבוצי המעניק כרטיס טיסה חינם לבן/בת הזוג, גם עליו ועל בן זוגו. בדעת רוב פסקו שופטי בג"צ כי שלילתה של טובת הנאה הניתנת לבן זוג או ידוע בציבור מבן זוג מאותו מין מהווה אפליה ופגיעה בשוויון.

פסק הדין בעניין דנילוביץ, שהיה פסק הדין הראשון של בית המשפט העליון העוסק באפליה על רקע נטייה מינית, סלל את הדרך להכרה דה-פקטו בזוגות הומוסקסואלים, לרוב במסגרת של "ידועים בציבור", ומהווה עד היום בסיס לשורה ארוכה של תקדימים משפטיים וציבוריים בכל תחומי החיים.

בכנס ההשקה השתתפו גם פרופ' אייל גרוס, פרופ' ישי בלנק, ד"ר תמי קריכלי כ"ץ ופרופ' רות הלפרין קדרי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:133
קומיט וכל טופס במתנה