שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ח"כ ברכה: "נבחן את האפשרויות לאסור בחוק אחזקה ושימוש בסמי פיצוציות"

חדשות

ח"כ ברכה: "נבחן את האפשרויות לאסור בחוק אחזקה ושימוש בסמי פיצוציות", צילום: צילום: Getty images Israel
ח"כ ברכה: "נבחן את האפשרויות לאסור בחוק אחזקה ושימוש בסמי פיצוציות"
05/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

השימוש הגובר של בני נוער בסמי פיצוציות, שכיום רק הסחר בהם אסור בחוק, דורש היערכות מיוחדת לקראת הקיץ הקרב. רמ"ד יחידת מבצעים במטה למניעת הברחות של המכס: בכל יום נתפס ק"ג של חומרים חשודים, בדגש על סמי פיצוציות וסמי אונס

בני נוער משתמשים בסמי פיצוציות ואף ניזוקים מהם, לעיתים באופן בלתי הפיך. למרות זאת, כיום סמים אלה אינם אסורים באחזקה ושימוש ורק הסחר בהם אסור. כך עולה מדיון שהתקיים השבוע בוועדה למאבק בנגעי סמים ואלכוהול. יו"ר הוועדה, ח"כ מוחמד ברכה, הודיע כי הוועדה תבחן את האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה לאסור בחוק על אחזקה ושימוש בסמי פיצוציות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

"סמי פיצוציות" הוא הכינוי שהוצמד לסמים הנמכרים באופן חוקי. בעבר היו אלה בעיקר סמים ממריצים, נגזרות שונות של אמפטמין, מתאמפתמין, קתינוןומתקטינון. לאחר מאמצים רבים נחקק באוגוסט 2010 חוק הנגזרות, שהוציא מחוץ לחוק כל חומר שהוא נגזרת של אחד מארבעת חומרי המוצא האלו. חוק הנגזרות ייבש את נתח השוק של הסמים הממריצים, ותרם להתרחבות נתח השוק של הקנבינואידים הסינטטיים – חומרים כימיים שהתגלו במחקרים על הרכיב הפעיל בצמח הקנביס.

בדיון בוועדה נכחו נציגים מרשויות רבות ונשמעו סקירות אודות ההתארגנות לקראת החופש הגדול. נציגי משרד החינוך ציינו כי לראשונה יוצא המשרד עם תוכנית מקיפה ליצירת מסגרת לבני הנוער בקיץ, כשהנחת היסוד היא כי תלמידים הנמצאים בחופשה במסגרת ייחשפו פחות לסמים, אלכוהול ופשיעה.

תמי דיסקין, מפקחת ארצית בתחום ההתמכרויות של משרד הרווחה, תיארה תוכניות פעילות מול בני הנוער שנמשכות לתוך הקיץ, לרבות סיירות הורים המאתרות בעיות של נוער.

רב פקד סוני הינגר, קצין נוער במשטרת ישראל, ציין כי המשטרה נערכתאף היא לפשיעת נוער. לדברי הינגר, הזמן המועדף על פשיעה כזו היא בין השעות 00:00 ל-2:00 בלילה. הינגר הדגיש כי במקומות המועדים לפורענות המשטרה "תגביר חיכוך" על מנת למנועפשיעה, וכי יחידות עילית במשטרה עוסקות היום במניעת סחר של סמיפיצוציות.

ד"ר מיקי אריאלי, מנהל היחידה למאבק בפשע הפרמצבטי במשרדהבריאות, סיפר כי תופעה חדשה מדאיגה אותו – אצטון שלתוכו מומסים תרופותאנטי-דיכאוניות בעלות תופעות לוואי יחד עם סמי פיצוציות. הוא הביע את דאגתו לא רקמהסמים אלא גם מהעובדה שהממס, אצטון, הוא רעיל.

אהוד אורטל, ראש מדור בכיר יחידתמבצעים במטה למניעת הברחת סמים של המכס, אמר כי לפני הקיץ יש חיזוק של פעילות המכס, בדגש על סמי פיצוציות וסמי אונס. לדבריו, בכל יום נתפס ק"ג של חומרים חשודים.

בסיכום הדיון אמר ח"כ מוחמד ברכה כי חסרה לומעורבות התלמידים באופן אינטנסיבי בתכניות שמיוצרות עבור הנוער, והביע מורת רוח קשה מהיעדרה של נציגת השלטון המקומימהדיון.

לקריאה נוספת, ראו:

אושר בכנסת: רוב סמי הפיצוציות הנמכרים כיום ייאסרו בפקודת הסמים המסוכנים

http://www.takdin.co.il/Pages/Article.aspx?artId=4215581

 

ביה"ס למשפטים במכללת נתניה יקיים משפט פלילי לדוגמה בנושא סמי פיצוציות

http://www.takdin.co.il/Pages/Article.aspx?artId=4212168

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה