שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשות מקרקעי ישראל תשיב עשרות מיליוני שקלים לחוכרים ששילמו דמי היתר

חדשות

רשות מקרקעי ישראל תשיב עשרות מיליוני שקלים לחוכרים ששילמו דמי היתר, צילום: צילום: Getty images Israel
רשות מקרקעי ישראל תשיב עשרות מיליוני שקלים לחוכרים ששילמו דמי היתר
01/06/2014, עו"ד אורי ישראל פז

במסגרת רפורמה ברשות מקרקעי ישראל, הודיעה הרשות לאחרונה  ל-1,700 חוכרים כי נבדקת אפשרות להשיב להם כספים בגין דמי היתר ששילמו על תוספות בניה, אם ירכשו את הבעלות על הנכס

רשות מקרקעי ישראל תשיב עשרות מיליוני שקלים לחוכרים הזכאים לבעלות על הנכס שלהם ואשר שילמו דמי היתר על תוספות בנייה. 1,700 חוכרים קיבלו בימים האחרונים מכתב מרשות מקרקעי ישראל שבו הם מתבשרים כי הרשות בודקת אפשרות להשיב להם כספים בגין תשלומי דמי היתר ששילמו על תוספות בנייה בנכס שלהם, אם ירכשו את הבעלות על הנכס. מתוכם, כ-1,300 חוכרים מתגוררים במרכז הארץ.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

היקף ההחזר הכולל  מגיע למעל ל-60 מיליון שקל. ההחזר לחוכרים הזכאים עם רכישת הבעלות יגיע לפי הערכות רמ"י לסכומים הנעים  בין מאות שקלים למאות אלפי שקלים, כאשר גובה ההחזר הממוצע צפוי לעמוד על כ-80 אלף שקל.

החוכרים הזכאים להחזר תשלום דמי היתר הם חוכרים הנמצאים בקבוצה הזכאית לרכוש את הבעלות המלאה על הנכס שלהם מרשות מקרקעי ישראל. החזר דמי ההיתר משקף לעיתים קיזוז התשלומים מעלות רכישת הבעלות מתשלומים ששולמו בגין תוספות בנייה, בעקבות מדיניות חדשה של הרשות ובהתאם לכללים שנקבעו בהחלטות מועצת מקרקע ישראל.

הקניית הבעלות לחוכרים היא נדבך ברפורמה שעוברת בימים אלו רשות מקרקעי ישראל, ואוכלוסיית היעד לקבלת הבעלות מונה כמיליון נכסים, מהם נרשמה בפועל בעלות בטאבו לכ-330 אלף חוכרים.

חוכרים להם מוקנית הבעלות על הנכס שלהם ואשר ניתן לרשום את הבעלות על שמם בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) מתנתקים למעשה מרשות מקרקעי ישראל ואינם נדרשים לאישורה לביצוע פעולות שונות בנכס או לביצוע תשלומים בגינן.

במקרים שבהם חוכרים זכאים לקבל את הבעלות על הנכס, אך מסיבות שונות לא ניתן רישומית להשלים את התהליך בטאבו, מקנה להם רשות מקרקעי ישראל את אותן הזכויות הניתנות לחוכרים הנרשמים בטאבו כבעלים, כגון פטור מתשלום דמי היתר בעבור שינויים בנכס או מתשלומים שונים עבור פעולות בנכס.

השבת התשלומים לחוכרים תיעשה בשלבים לאחר בדיקת הזכאויות בפועל. צוות שהוקם במיוחד למטרה זו שוקד על עריכת החישובים וישלחו הודעות מפורטות לזכאים.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:64
קומיט וכל טופס במתנה