שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביה"ד לעררים על החלטות רשות האוכלוסין וההגירה החל היום את פעילותו

חדשות

ביה"ד לעררים על החלטות רשות האוכלוסין וההגירה החל היום את פעילותו, צילום: צילום: Getty images Israel
ביה"ד לעררים על החלטות רשות האוכלוסין וההגירה החל היום את פעילותו
01/06/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בערכאה הראשונה מסוגה בישראל יידונו עררים על החלטות בנושא מעמד ותושבות, כניסה ויציאה מישראל וענייני אזרחות שונים. פעילות בית הדין תחל באופן מדורג, תחילה בירושלים ומחוז תל אביב-מרכז, ובתוך שלוש שנים ייפתחו בתי דין במחוז באר שבע, חיפה ואזור הצפון

היום (יום א', 1.6) יפתח בית הדין לעררים לפי חוק הכניסה לישראל את שעריו לציבור הרחב ויחל את פעילותו. בית הדין הוקם מתוקף תיקון 22 לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב-1952, ויעסוק בעררים על החלטות שניתנו על ידי רשות האוכלוסין וההגירה ושר הפנים בעניינים של הסדרת מעמד ותושבות: החלטות בענייני הכניסה למדינת ישראל, השהיה בה, היציאה ממנה, וכן ענייני אזרחות שונים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מדובר בערכאה ראשונה מסוגה בישראל. בית הדין יהווה ערכאה שיפוטית שמטרתה לייעל ולפשט את ההליכים ולרכז את הנושאים הנוגעים להסדרה ומעמד תושבות בערכאה מקצועית אחת המתמחה בהם. בית הדין ידון בערר בהתאם לעילות, לסמכויות ולסעדים שלפיהם דן בית משפט לעניינים מנהליים בעתירה מנהלית.

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, בירכה על המהלך ואמרה כי "פתיחתו של בית הדין לעררים היא בשורה של ממש בתחום הטיפול השיפוטי בענייני הגירה, המצטרפת לצעדים נוספים של משרד המשפטים לשיפור השירות לציבור. משרד המשפטים מייחס חשיבות גבוהה לעמידה ביעדים, ואני שמחה שהצלחנו להביא את הפרויקט אל קו הסיום ולפתוח את שעריו של בית הדין במחוז ירושלים ובאזור השיפוט תל אביב-מרכז. נמשיך לרכז מאמצים עד להשלמת הפריסה הארצית המלאה של בתי הדין ולפתיחתם של יתר המחוזות".

בראש בית הדין תעמוד עו"ד יעל ורדי-רוטשילד. פעילות בית הדין תחל באופן מדורג, בשלב זה יפעלו שני בתי דין לעררים: בירושלים ובתל אביב-מרכז. בהתאם לחוק, תושלם בתוך שלוש שנים פריסתו הארצית ויפתחו מחוזות נוספים בבאר שבע, חיפה ואזור הצפון. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה אישרו שרת המשפטים וועדת הפנים של הכנסת צווים ותקנות המסדירים את סמכויות בית הדין לעררים וסדרי הדין הנוהגים בו.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה