שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פיצוי לקטין נפגע עבירה ייקבע לפי גילו בזמן ביצועה ולא ביום פסק הדין

חדשות

פיצוי לקטין נפגע עבירה ייקבע לפי גילו בזמן ביצועה ולא ביום פסק הדין, צילום:
פיצוי לקטין נפגע עבירה ייקבע לפי גילו בזמן ביצועה ולא ביום פסק הדין
29/05/2014, ליאור שדמי שפיצר

מליאת הכנסת אישה בקריאה טרומית את הצעת החוק, המביאה בחשבון את הזמן הארוך שבו מתנהל משפט פלילי בישראל ומסייעת לשיקום נפגעי העבירה: "נפגעי עבירות מין שלא טופלו בזמן עלולים להפוך בעתיד לעברייני מין בעצמם"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (תיקון – פיצוי לניזוק מעבירה שהיה קטין בעת שנפגע מהעבירה). בהצעת החוק מוצע לקבוע כי פיצוי לקטין שניזוק מעבירה ייקבע לפי גילו של נפגע העבירה בזמן ביצוע העבירה ולא לפי גילו של הקטין בזמן מתן החלטת בית המשפט, כפי שקבוע בחוק כיום.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "המחוקק ראה לנגד עיניו את הצורך האמתי בטיפול מהיר בקטינים אלה, וסבר כי מצב שבו נקבעו פיצויים לניזוק ואלה מתעכבים מסיבות שונות, מבלי שהמדינה לוקחת אחריות עליהם, הוא מצב בלתי נסבל. הזנחתם של הקטינים והיעדר טיפול בהם על ידי הרשויות עצמן מהווה פגיעה קשה ונוספת על זו שחוו בזמן העבירה שבוצעה בהם. במימון הטיפול הראשוני יש משום צמצום עלויות, אם בשל שיקומם של נפגעי העבירה והחזרתם המהירה למעגל החיים ואם בגין צמצום היקפן של פגיעות מיניות עתידיות, על ידי נפגעי עבירות מין אשר לא טופלו בזמן וחלקם עלולים להפוך בעתיד לעברייני מין בעצמם".

עוד נטען בדברי ההסבר כי החוק הקיים אינו נותן מענה לבעיה שביקש לפתור. "ההסדר המשפטי הנוכחי אינו מביא בחשבון את הזמן הארוך שבו מתנהל משפט פלילי בישראל, ולעיתים את עצם ההסתרה והבושה האופפת קטינים ומונעת מהם במשך מספר שנים להגיש תלונה ולפתוח את סגור לבם. קטין שהחלטת בית המשפט בעניינו התעכבה עד לבגרותו אינו זכאי כיום לקבל פיצוי ראשוני מהיר שייסע לו בהליך שיקומו. הצעת החוק מבקשת לאפשר גם לקבוצה זו של נפגעי עבירת מין בקטנותם לעשות שימוש במנגנון הקיים כיום וזאת גם לאחר שבגרו וכך לסייע להם במידת מה בהליך שיקומם"

ח"כ מרדכי יוגב (הבית היהודי), יוזם החוק, הוסיף כי "החוק לא לקח בחשבון שבזמן שהמשפט מתנהל, יכול הנפגע להפוך מקטין לבגיר, וכמו כן שלעתים רק כאשר הנפגע מגיע לבגרות הוא מחליט לפתוח את אשר על ליבו".

50 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה להכנתה לקריאה ראשונה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:252
קומיט וכל טופס במתנה