שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופט הקל בעונש על שוד מזוין בשל מותו של אחד ממבצעיו "בנסיבות טראגיות"

חדשות

השופט הקל בעונש על שוד מזוין בשל מותו של אחד ממבצעיו "בנסיבות טראגיות", צילום: צילום: Getty images Israel
השופט הקל בעונש על שוד מזוין בשל מותו של אחד ממבצעיו "בנסיבות טראגיות"
28/05/2014, עו"ד לילך דניאל

שני אחים שדדו מסעדה באיומי אקדח, נעלו את העובדים במקרר תעשייתי, ירו לעבר שוטרים וחטפו מונית ובה נהג ותיירת. במהלך המרדף נורה אחד האחים ונהרג. בקביעת עונשו של האח השני, ציין ביהמ"ש לקולה את היותו אדם נורמטיבי טרם האירוע, ששירת בצה"ל ועזר לזולת, ואת מותו הטראגי של אחיו

שני אחים שדדו יחד מסעדה באילת באיומי אקדח וסכין, סגרו את עובדיה במקרר תעשייתי, איימו על שוטרים וחטפו מונית ובה נהג ותיירת. בסיומו של המרדף, שנראה כאילו לקוח מסרט אקשן הוליוודי, נורה אחד האחים למוות. למרבה האירוניה, במשפטו של האח השני בחר בית המשפט להתחשב דווקא בעובדה שאחיו נהרג "בנסיבות טראגיות" ובעובדת היותו אדם "נורמטיבי" טרם האירוע.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בית המשפט המחוזי גזר עשר שנות מאסר בפועל על נאשם שהורשע בשורה של עבירות נשק ואלימות במהלך שוק מזוין של מסעדה באילת שביצע יחד עם אחיו. שני האחים שהו בחופשה באילת, ושם קשרו אשר לשדוד את כספי הפדיון של מסעדה. הם הצטיידו בתיק גב, כובעים שחורים המכסים את הפנים, אקדח, סכין מטבח גדולה וכפפות גומי, ונכנסו למקום לקראת שעת הסגירה כשהם רעולי פנים. כשנתקלו באחראי המשמרת ובארבעת עובדי המסעדה צעק האח המנוח לעברם "פיניטו לה קומדיה". השניים נופפו באקדח ובסכין ודרשו מהעובדים לשכב על הארץ. בהמשך לקחו מהעובדים את מכשירי הטלפון שלהם ונעלו אותם במקרר התעשייתי, ודרשו מאחראי המשמרת, תוך שהם מצמידים אקדח לראשו, להוציא את הכספים מקופת המסעדה והכספת ולמסור אותם לידיהם.

כשפנו לצאת מהמסעדה עם כספי השוד בסך של 74 אלף שקל, הבחינו השניים בניידת משטרה שהגיעה למקום. בשלב זה ירה הנאשם באוויר על מנת להפחיד את השוטרים, ואילו אחיו ניגש במהירות לניידת, הצמיד את הסכין לפניה ולגופה של השוטרת ותחת איומים נטל את אקדחה ואת מפתחות הניידת ודומם את המנוע. לאחר שהנאשם איים באקדח על השוטר השני בניידת ונטל את אקדחו, אילצו האחים את השוטרים לשכב על הכביש. לאחר מכן חטפו באיומי אקדח מונית שבה ישבו באותה עת הנהג ותיירת מאוקראינה, והורו לנהג לנסוע. תוך כדי נסיעה החל מרדף אחר המונית על ידי רכבי המשטרה וחילופי יריות, שבמהלכן נורה האח ונהרג.

הנאשם הודה במעשים והורשע בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, שוד מזוין, עבירות נשק, ירי באזור מגורים וחטיפת אדם. השופט אלון אינפלד גזר על הנאשם עשר שנות מאסר בפועל, כשהוא קובע מתחם ענישה אחד לכל שרשרת העבירות כאילו היו אירוע אחד מתמשך.

בגזירת העונש ציין השופט את האלימות הרבה שהופעלה במהלך האירוע, ההסלמה הקיצונית שאירעה במהלכו וריבוי הקורבנות. משקל מיוחד ייחס השופט לתעוזה הרבה שבה פעלו השודדים במקרה זה, כשלא בחלו בין היתר לאיים בנשק על שוטרים ולחטוף מונית.

השופט אינפלד הבהיר כי חלקו של הנאשם באירוע היו גדול ומשמעותי, כשל "מבצע בצוותא", אף אם חלקו היחסי היה קטן מזה של אחיו. "מקרה זה הוא מקרה חריג, וקשה למצוא לו תקדימים שהם דומים באמת", כתב השופט בפסק הדין. "שני הצדדים הציגו פסיקה אשר אינה כוללת אוסף מיוחד כזה של אירועים חמורים, שנעשו ברצף שכזה ותעוזה שכזו. אכן, יש עבירות חמורות יותר, ויש מקרים ואירועים חמורים עוד יותר. המיוחד במקרה זה שהוא אירוע אחד, מרובה פריטים, אשר עוקבים זה אחר זה במהירות מסחררת, וכל אחד חמור ומסוכן מרעהו".

השופט אינפלד הביא בחשבון לקולה את מותו של האח, "בנסיבות כה טראגיות". השופט ציין כי מותו של האח גורם לנאשם צער רב, כשהוא יודע שחלק מהאחריות למוות נופלת על כתפיו. עוד צוין כי עד לקרות האירוע היה הנאשם אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, שהלך רוב חייו בדרך ראוי, שירת בצבר כקצין קרבי ועזר לזולת. הנאשם התחתן בין כתלי הכלא ושירות המבחן סבר כי יצליח בסופו של דבר להשתקם. לפיכך, קבע השופט כי חרטתו של הנאשם היא כנה ועמוקה, אף אם לא הצליח להפנים את מלוא אחריותו לאירוע החמור והקשה. שילוב נסיבות זה, לדברי השופט, מטה את הכף לכיוון הרף התחתון של מתחם הענישה.

בנוסף חויב הנאשם בפיצוי הנפגעים הישירים מהעבירה, בהם השוטרים, עובדי המסעדה, הנהג והתיירת, בסכום כולל של 56 אלף שקל.

 

ת"פ 5532-12

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:230
קומיט וכל טופס במתנה