שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: פקידת בהוצאה לפועל קיבלה שוחד בתמורה למסירת פרטי חייבים

חדשות

כתב אישום: פקידת בהוצאה לפועל קיבלה שוחד בתמורה למסירת פרטי חייבים , צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום: פקידת בהוצאה לפועל קיבלה שוחד בתמורה למסירת פרטי חייבים
28/05/2014, ליאור שדמי שפיצר

על פי כתב האישום, הנאשמת חדרה למאגר המידע של לשכת ההוצאה לפועל והעבירה לגובה חובות עצמאי במשך כארבע שנים פרטים אישיים של חייבים, תמורת תשלום כספי של 100-200 שקל בשבוע

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד פקידה בלשכת ההוצאה לפועל, המואשמת בכך שמסרה פרטים אישיים של חייבים שהיו נגישים לה תמורת תשלום כספי. כתב אישום נוסף הוגש נגד תושב חיפה, גובה עצמאי בתחום גביית חובות וגביית צ'קים חוזרים, שאליו הועבר המידע אודות החייבים. כתב האישום מייחס לשניים עבירות שוחד, פגיעה בפרטיות, הפרת סודיות וחדירה לחומר מחשב.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הנאשמת, פלי חן פישמן, בת 38 מנהריה, שימשה כפקידה בלשכת ההוצאה לפועל בעכו, ובמסגרת תפקידה היתה לה גישה למאגרי המידע במחשבי הלשכה, שכללו מידע אישי על חייבים, לרבות גובה החוב, מספר התיקים הפתוחים ומצב אישי. מידע זה אינו פתוח לעיון הציבור, ועובדי לשכת ההוצל"פ אינם רשאים להשתמש בו אלא בהתאם לחוק ולצורך מילוי תפקידם.

בשנת 2009 סיכמו ביניהם פישמן והנאשם, טוביה יונוביץ, כי פישמן תחדור למאגרי המידע ותוציא מהם מידע אודות חייבים ותעבירו ליונוביץ מעת לעת על פי בקשתו, תמורת תשלום כספי. בהתאם לסיכום, העבירה פישמן בין השנים 2009-2012 לידי יונוביץ, באמצעות הפקס, הטלפון, המייל והודעות טקסט, פרטים אודות לא פחות מ-391 חייבים, בהתאם לרשימות של מספרי זהות שמסר לה יונוביץ.

תמורת המידע שילם לה יונוביץ תשלום כספי במזומן שנע בין 100 ל-200 שקל מידי שבוע. בנוסף, שילם יונוביץ את חשבון הכבלים של פישמן במשך מספר חודשים.

פישמן מואשמת בלקיחת שוחד ויונוביץ במתן שוחד. שניהם מואשמים בפגיעה בפרטיות, הפרת סודיות וחדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

פקיד ההוצל"פ יצר חובות פיקטיביים בתיקים והעביר ללשכה אחרת שתגבה את החוב

 

 

 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:32
קומיט וכל טופס במתנה