שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חשד לשחיתות בנמל אשדוד: בכירים בנמל נעצרו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים

חדשות

חשד לשחיתות בנמל אשדוד: בכירים בנמל נעצרו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים, צילום: צילום: Getty images Israel
חשד לשחיתות בנמל אשדוד: בכירים בנמל נעצרו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים
27/05/2014, ליאור שדמי שפיצר

על פי החשד, גורמים בנמל יצרו מנגנון לקידום חברות פרטיות שבשליטת מקורבים תמורת שוחד וטובות הנאה, גם כאשר הדבר פגע בהכנסות הנמל, קרי – בקופה הציבורית

בתום חקירה סמויה של רשות המסים שנמשכה כשנה נעצרו ועוכבו לחקירה כ-15 חשודים בפרשת שוחד ושחיתות בנמל אשדוד, בהם בעלי תפקידים בכירים בנמל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי החשד, גורמים בנמל יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם, ואלו סיפקו לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין בתמורה לשוחד וטובות הנאה. עוד עולה מהחקירה כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות אשר ביקשו לפעול או לספק שירותים בנמל, כדי להבטיח שישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו לקדם, גם כאשר היה בכך פגיעה בהכנסות הנמל, קרי – בקופה הציבורית.

החקירה התבצעה על ידי יחידת להב 433 ברשות המסים, בשיתוף פעולה עם הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי ואזרחי). במסגרת חקירה זו, נבדקו חשדות לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, זיקה פרטית של עובד ציבור ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

במסגרת המעצרים הבוקר (יום ג', 27.5), בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, לרבות במתחם הנמל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:240
קומיט וכל טופס במתנה