שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הוועדה לבחירת שופטים בחרה 23 שופטים, מהם 15 נשים ושני בני מיעוטים

חדשות

הוועדה לבחירת שופטים בחרה 23 שופטים, מהם 15 נשים ושני בני מיעוטים, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
הוועדה לבחירת שופטים בחרה 23 שופטים, מהם 15 נשים ושני בני מיעוטים
22/05/2014, עו"ד אורי ישראל פז

עם השופטים החדשים נמנים עו"ד איתי חיים הרמלין מהסנגוריה הציבורית, שייצג את רומן זדורוב בערעור לעליון, עו"ד פנינה נויברט, דוקטור למשפטים המלמדת שיעורי תורה לנשים, והשופטת ד"ר שירלי רנר שפרסמה ספרים ושימשה מרצה באוניברסיטה העברית

הוועדה למינוי שופטים בחרה אמש (יום ד', 21.5) 23 שופטים לכהונה בבתי המשפט המחוזיים וערכאות השלום, כמו גם לבתי המשפט לענייני משפחה, תעבורה, וכן רשמת בכירה. בין הנבחרים ישנם 15 נשים ושני בני מיעוטים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בוועדה שהתכנסה אחר הצהריים בלשכת שרת המשפטים בירושלים חברים יו"ר הוועדה, שרת המשפטים ציפי לבני, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, שופטי בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין ועדנה ארבל, שר התקשורת ולהגנת העורף גלעד ארדן, חברי הכנסת יצחק כהן (ש״ס) ובוז'י הרצוג (עבודה), וגם נציגי הלשכה עורכת הדין רחל בן-ארי ועורך הדין חאלד זועבי. שרת המשפטים לבני והנשיא גרוניס התקשרו לשופטים שנבחרו ובירכו אותם.

מהשלום למחוזי

לשופט בבית המשפט המחוזי בנצרת קודם השופט יוסף בן-חמו, בן 60, שבגיל שלוש עלה ממרוקו, ובשנות השמונים שימש כשוטר, חוקר וכתובע משטרתי. השופט בן-חמו שימש החל משנת 1988 כשופט לענייני משפחה בנצרת, בשנת 2004 מונה לכהונת סגן נשיא בתי משפט השלום מחוז הצפון, ולפני כשלוש שנים קודם לכהונת רשם בית המשפט המחוזי נצרת.

השופט בן-חמו התפרסם במתן 300 שעות לתועלת הציבור למפקח מטעם משרד התמ"ת ומטעם משרד הפנים שבמסגרת תפקידו היה אחראי בין היתר לבדיקת תנאי המחייה של עובדים זרים שהועסקו על ידי חקלאים באזור, ניצל את היכרותו עם החקלאים וקיבל מהם כספים במרמה, בטענה שהוא דואג ל"תרומות" לבית הכנסת. בתמורה נמנע מלמצות עם "התורמים" את ההליכים המתנהלים נגדם כנדרש (ת"פ 21298-09-11).

בפרשה אחרת התפרסם השופט בן-חמו בכך שדחה את הערעור נגד פרסום פרטיו של שוטר שהיה מעורב בסכסוך פרטי מול הגרוש של בת זוגו (ע"ח 52622-11-11).

לשופטות בבית המשפט המחוזי בחיפה נבחרו שופטת ערכאת שלום בעכו, רונית בש, ועורכת הדין אורית וינשטיין. השופטת בש עבדה בשנים 1988 עד 1997 בפרקליטות הפלילית במחוז חיפה, והיא התפרסמה אך לפני כחודשיים במתן גזר דין של 16 חודשי מאסר לבנימין בורקיו מנהריה על התחזות לעורך דין וגבייה של עשרות אלפי שקלים לכיסו (ת"פ 18147-09-11).

בפרשה אחרת גזרה השופטת בש על משה מתתיה חצי שנת מאסר בפועל בדרך של עבודות שירות שיבוצעו ב"יד עזרה ושולמית" בכרמיאל, בגין התחזות לרופא שיניים. במהלך השנים 2004-2011 הפעיל מתתיה בביתו שכרמיאל מרפאה לרפואת שיניים והעניק טיפולים רפואיים בעד תשלום, למרות שמעולם לא הוסמך כרופא שיניים (ת"פ 0653-01-122).

שיקולים זרים – מחוץ לגדר הדיון

לשופטת בבית המשפט המחוזי בירושלים נבחרה השופטת ד"ר שירלי רנר (צביאלי), שבשנים שנים 1983-1984 התמחתה בבית המשפט העליון אצל השופט אהרן ברק, ואת הדוקטורט שלה כתבה באוניברסיטת ייל היוקרתית בארצות הברית. ד"ר רנר פרסמה שני ספרים: האחד בנושא "פירוש לחוק השומרים", והשני בנושא "אכיפת חוזים בתקופת אינפלציה". במשך למעלה מעשור הרצתה בקורס "דיני חוזים" באוניברסיטה העברית בירושלים, ומאוחר יותר הרצתה בנושא זה במכללה האקדמית למשפטים. בינואר 2002 מונתה לשופטת בית משפט השלום בירושלים. השופטת רנר התפרסמה בהחלטתה בשנת 2012 לשחרר בתנאים מגבילים והרחקה מרמת מגרון ועוז ציון של 23 החשודים ביידוי אבנים על הציר הראשי (ציר 60) מכיוון רמת מיגרון.

שופטי תעבורה שנבחרו לכהונת שופטי שלום הם השופט אלון אופיר והשופטת כוכבה איילת גרבי. השופט אופיר (47) שימש בשנות האלפיים ראש לשכת תביעות תנועה במרחב נגב של המשטרה. החל משנת 2011 מלמד כמרצה מן החוץ בפקולטה למשפטים של מכללת ספיר בנגב, החל משנת 2013 הוא מחזיק בתואר מוסמך במשפטים (במשפט ציבורי) מאוניברסיטת תל אביב.

השופט אלון התפרסם בגזירת 10 שנות פסילה וקנס של 3,000 על גל זקן, נהגת חדשה שנהגה במהירות של 191 קמ"ש (תת"ע 14198-04-11). לפני כשלוש שנים הטיל השופט אופיר מאסר בפועל ושש שנות פסילה על ולדימיר גונצברוב, בגין נטישת מקום תאונה מבלי למסור פרטים, למרות שאין המדובר בעבירת הפקרה (ת"ד 1280/08). באחד מגזרי הדין התרעם השופט אופיר על הטענות של מגזרים שונים על יחס לא שוויוני שהם מקבלים מרשויות המדינה, וציין כי "מרגע שנושא מגזרו, דתו, צבעו, מינו, השקפתו הפוליטית, מעמדו החברתי או כל שיקול זר אחר נכנס לגדר הדיון בעניינו – חרגה הרשות מגדר ההליך התקין הבסיסי לו קיבלה היא סמכות מכח החוק, וכתוצאה מכך כל החלטה שתקבל תהיה פסולה מעיקרה. נציגה של הרשות העלתה במהלך הדיון שקדם להחלטה בעניינו של המשיב את שיוכו המגזרי והדבר עלה והוצג בעיני באופן בו שיקולים זרים חדרו לישיבה ולתוכן הדברים שנאמרו בה". לכן פסל השופט אופיר את ההחלטה שקיבלה רשות הרישוי בעניינו של עבדאללה אלסאנע (צ"א 10183-05-11).

הפרקליטות הבכירות לא נבחרו

לשופטים בבתי המשפט השלום מחוז חיפה נבחרו עורך הדין אמיר סלאמה והרשמת מזה כעשור בבית משפט השלום בחיפה, דנה עופר.

לשופטים בבתי המשפט השלום במחוז ירושלים נבחרו עורכות הדין קרן אזולאי וג'ויה סקפה שפירא. לשופטים בבית משפט השלום בתל אביב נבחרו שישה עורכי הדין: אפרת אור (אליאס), נמרוד אשכול, איתי חיים הרמלין, פנינה נויבירט, אילן סלע ורונית פוזננסקי-כץ.

עוה"ד הרמלין ייצג את רומן זדורוב מטעם הסנגוריה הציבורית בערעור לבית המשפט העליון (ביחד עם ד"ר אלקנה לייסט). עורכת הדין פנינה נויברט היא דוקטור למשפטים המתמחה בדיני מסים ומוכרת כאשת רב מפורסם בציונות הדתית שמוסרת שיעורי תורה לנשים. ד"ר נויברט היא בתו של שר המדע לשעבר וכיום רקטור אוניברסיטת בר-אילן, הרב הפרופ' דניאל הרשקוביץ.

לשופטים בבתי המשפט השלום מחוז מרכז נבחרו הרשמת צבייה (טובה) גרדשטיין-פפקין ורשמת ההוצל"פ ליאת הר-ציון.

לשופטות בבתי המשפט השלום לענייני משפחה מחוז המרכז נבחרו רשמת ההוצל"פ מירב אליהו ועורכת הדין מירית פולוס. לשופט בבתי המשפט השלום לענייני משפחה מחוז תל אביב נבחר עורך הדין שמואל בר-יוסף.

לשופט בבתי המשפט השלום מחוז דרום נבחר הרשם משה הולצמן. לרשמת בכירה לבתי משפט השלום במחוז צפון נבחרה הרשמת רביע ג'באלי.

יצוין כי עם המועמדים נמנו גם שתי פרקליטות בכירות ומבטיחות ממחלקת הבג"צים של פרקליטות המדינה, עורכות הדין דנה בריקסמן-גומלסקי וד"ר חני אופק, אבל השתיים לא נבחרו לשפיטה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

שופטים, עורכי דין, פרקליטה ונשות האקדמיה – הכירו את המועמדים החדשים לשיפוט

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:251
קומיט וכל טופס במתנה