שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עוה"ד פועלת להפסקת ההתקשרות עם מפעילת מועדון הצרכנות Members

חדשות

לשכת עוה"ד פועלת להפסקת ההתקשרות עם מפעילת מועדון הצרכנות Members, צילום: עו"ד דורון ברזילי. צילום: יח"צ
לשכת עוה"ד פועלת להפסקת ההתקשרות עם מפעילת מועדון הצרכנות Members
20/05/2014, ליאור שדמי שפיצר

לשכת עוה"ד ולשכת רואי החשבון נימקו את הפסקת ההתקשרות באי עמידה ביעדים ובתנאי ההסכם עמן: "הציפייה ממועדון צרכנים היא שיהיה כדאי ואטרקטיבי". ממברס: "נגררנו למאבקי הכוח הפנימיים של הלשכות. זו יריית הפתיחה בקמפיין הבחירות של ראשיהן, על גבו של ציבור עורכי הדין ורואי החשבון"

לשכת עורכי הדין ולשכת רואי חשבון הודיעה לחברה המפעילה את מועדון הצרכנות Members על הפסקת ההתקשרות עמה. הלשכות נימקו את הודעתן בכך שמאז הקמתו של המועדון, לא עמדה החברה המפעילה ביעדים המרכזיים שלשמם נבחרה ולא עמדה בתנאים מהותיים של ההסכם עמה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בשנת 2009 חתמו לשכת עורכי הדין ולשכת רואי חשבון הסכם להקמת מועדון צרכנות בשם Members. המועדון המשותף הוקם מתוך צורך והבנה כי ציבור גדול ואיכותי של עורכי דין ורואי חשבון יכול להוות גוף צרכני חזק שיפעל לטובת רווחתם.

בהודעת הלשכות נטען כי לאור אי ההסכמות בינן לבין החברה המפעילה, הן הודיעו לה על הפסקת ההתקשרות ביום 1 ביוני 2014, בהתאם להסכם בין הצדדים. החברה המפעילה התנגדה לסיום ההתקשרות והגישה עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. שתי הלשכות הגישו את תגובתן ונקבע דיון בעתירה ליום חמישי הקרוב, ה-22 במאי 2014.

"הציפיות ממועדון צרכנות הן שיהיה מועדון כדאי ואטרקטיבי לציבור עורכי הדין ורואי החשבון, אשר יביא הטבות של ממש לחברים, ושישתווה למועדוני צרכנות נבחרים אחרים שקיימים במדינה", נכתב בהודעת לשכת עורכי הדין. "לשכת עורכי הדין ולשכת רואי חשבון פועלות במטרה לשמור על זכויות החברים ולפעול לשיפור פעילות מועדון הצרכנות וההטבות לציבור עורכי הדין ורואי החשבון החברים בלשכות".

לדברי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, "אינני מקבל את התנהלותו של מועדון ממברס אשר אינו משקף את כוחנו הצרכני והאיכותי. אני שמח שלשכת רואי חשבון רואה איתנו עין בעין את הבעיות הקשות העולות מהתנהלותו של ממברס, ומברך על החלטת נשיא לשכת רואי חשבון להיות שותף למהלך. נדאג שציבור החברים יקבל את מועדון הצרכנות המשתלם ביותר".

מממברס נמסר בתגובה כי "מועדון ממברס מצר על התנהלותה של לשכת עורכי הדין ולשכת רואי החשבון, אשר ערב הדיון הקבוע בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב החליטו לצאת בהודעה לציבור עורכי הדין ורואי החשבון, שהמרחק בינה לבין המציאות רחוק כמרחק מזרח ממערב ושכל תכליתה לגרום נזק למועדון אשר פועל לרווחתם של עורכי הדין ורואי החשבון בישראל.

"מועדון ממברס תמה כיצד מי ששלטון החוק אמור להיות נר לרגליו מבקש לפרסם הודעות פופוליסטיות בעוד תלוי ועומד בפני בית המשפט הליך בעניין. מועדון ממברס פעל במשך כחמש שנים מאז הקמתו לרווחתם של עורכי הדין ורואי החשבון בישראל, ולא זו בלבד שעמד ביעדים שנקבעו בהסכם, הוא השיג יעדים רבים אחרים ששירתו ומשרתים את ציבור רואי החשבון ועורכי הדין בישראל.

"ההסכם שנחתם עם לשכת עורכי הדין ולשכת רואי החשבון צפוי להסתיים ב-1 ביוני 2016, וחרף זאת, נשיא לשאת רואי החשבון וראש לשכת עורכי הדין החליטו להוציא הודעת ביטול שלא כדין, המהווה כשלעצמה הפרה של ההסכם בין הצדדים.

"בעוד שלטענתם הם הודיעו על ביטול ההסכם במטרה להגן על זכויות ציבור רואי החשבון ועורכי הדין בישראל, הרי שהמניע האמיתי העומד ביסוד הודעת הביטול הוא מאבקי כוח פנימיים בלשכת עורכי הדין ולשכת רואי החשבון, שאליהם גררו את מועדון ממברס בעל כורחו.

"אנו מצויים בפתחה של שנת בחירות ולצערנו את יריית הפתיחה בקמפיין הבחירות פתחו ראשי הלשכות על גבו של מועדון ממברס, ולא פחות חמור מכך – על גבו של ציבור עורכי הדין ורואי החשבון בישראל, ותוך פגיעה ישירה ברווחתם. על כך תעיד יותר מכל העובדה כי במסגרת משא ומתן שניהלו הצדדים בעקבות הודעת הביטול, עלו מצד ראשי הלשכות דרישות שלאו דווקא נועדו לשרת את רווחתם של כלל ציבור עורכי הדין ורואי החשבון בישראל.

"את מבטחנו שמנו בבית המשפט המחוזי, שבימים הקרובים ידון בעתירה שהגיש המועדון, ואנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יביט מעבר למצגים החיצוניים וידע להגן על ציבור עורכי הדין ורואי החשבון מפני אלה שבאמת מבקשים לפגוע ברווחתם".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:128
קומיט וכל טופס במתנה