שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אייל גולן ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות בגין העלמת הכנסות מהופעות

חדשות

אייל גולן ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות בגין העלמת הכנסות מהופעות, צילום: צילום: Getty images Israel
אייל גולן ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות בגין העלמת הכנסות מהופעות
14/05/2014, עו"ד אורי ישראל פז

גולן הואשם כי העלים הכנסות בגובה של כ-2.5 מיליון שקל מהופעות באירועים פרטיים ועל ספינות נופש המפליגות מחוץ לגבולות הארץ. על פי הסדר הטיעון שהוגש אמש לבימה"ש, גולן ירצה עבודות שירות וחברת ההפקות שבבעלותו תשלם קנס בסכום שטרם נקבע

ההר הוליד עכבר: הזמר אייל גולן ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות בעקבות העלמת הכנסות בגובה של כ-2.5 מיליון שקל מהופעות באירועים פרטיים ועל ספינות נופש. כך עולה מהסדר טיעון שהוגש אמש לבית משפט השלום בתל אביב. ההסדר שנרקם בין פרקליטיו של גולן, עורכי הדין ד"ר יעקב וינרוט ובנו דב וינרוט, לנציגי רשות המסים טעון עדיין את אישורו של בית המשפט. עוד נקבע בהסדר הטיעון כי חברת ההפקות "ליאם הפקות", שבבעלותו של גולן, תשלם קנס בסכום שטרם נקבע.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, ב-20 באוקטובר 2013 הגישה רשות המסים כתב אישום חמור נגד הזמר אייל גולן וחברת ליאם הפקות, שממנו עולה כי גולן ומנהלים בכירים בחברתו העלימו הכנסות בגובה של כ-2.5 מיליון שקל מהופעות באירועים פרטיים ועל ספינות נופש, הגישו חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-2.3 מיליון שקל כדי להקטין את תשלום המע"מ שבו הם חייבים על עסקאות שלא התקיימו בפועל, וכן הגישו דו"חות כוזבים לרשות המסים.

אייל גולן, יחד עם מנהלים נוספים בחברה, גולן שרעבי ואריק בני משה, נעצרו בינואר 2011 בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ופקיד שומה חקירות ירושלים, בחשד כי פעלו יחד בחברת ליאם הפקות, המשמשת להפקת אירועים ולייצוג אמנים ובכללם לייצוגו והפקתו של הזמר גולן, להעלים הכנסות מהופעותיו של גולן ולתעתע ברשויות המס.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין אסנת ברזילי (מנהלת היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס) ושירן באדי, במהלך השנים 2007-2010 השמיטו הנאשמים מהדיווחים לרשויות המס הכנסות מהופעותיו של גולן בספינות נופש המפליגות מחוץ לגבולות הארץ, וכן הכנסות שהתקבלו מאירועים פרטיים שונים בארץ, כאשר בגין חלק מההכנסות לא הוצאו חשבוניות מס כלל ולא דווח עליהן לרשויות, ובמקרים אחרים, חשבוניות המס שהוצאו לא שיקפו את התמורה המלאה שהתקבלה בפועל ולפיכך, ההכנסות דווחו בחסר ובכזב. על פי עובדות כתב האישום, סך ההכנסות שלא דווחו עומד על 2,652,038 שקל.

בנוסף, המעורבים הואשמו כי בין השנים 2008-2010 רכשו מעוסקים שונים, בהם נועם לוי, אודי סלו וירון גונן, חשבוניות פיקטיביות תמורת עמלה של 5%, שבאמצעותן דיווחו על הוצאות בסך של 2,317,983 שקל וניכו מס תשומות, מבלי שעמדה מאחוריהם כל עסקה ממשית.

מהטבלה שצורפה לכתב האישום, המפרטת את החשבוניות הפיקטיביות שהוצאו לחברת ליאם, עולה כי באחד המקרים סיפקו מירון גונן וחברת י.ג.ע.מ 10 חשבוניות פיקטיביות לחברת ליאם הפקות, בלי שביצעו כל עבודה או שירות בגינן. גם מאודי סלו וחברת אורין קנתה חברת ליאם שתי חשבוניות פיקטיביות שהוציאו ומכרו לה אודי סלו וחברת אורין בלי שביצעו כל עבודה או שירות בגינן, וגם מנועם לוי וחברת איתן עבודות עץ קנתה החברה חשבונית פיקטיבית אחת, שהוציאו ומכרו לה בלי שנתנו לה שירות כלשהו.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

כתב אישום: הזמר אייל גולן העלים מהציבור הכנסות ב-2.65 מיליון שקל

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:114
קומיט וכל טופס במתנה