שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מורשעי הולילנד לכלא: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נידון ל-6 שנות מאסר

חדשות

מורשעי הולילנד לכלא: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נידון ל-6 שנות מאסר, צילום: צילום: Getty images Israel
מורשעי הולילנד לכלא: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נידון ל-6 שנות מאסר
13/05/2014, ליאור שדמי שפיצר

עבירות השוחד שבהן הורשע אולמרט נושאות קלון, דבר שימנע את חזרתו לפוליטיקה. השופט דוד רוזן: חלק מהנאשמים משתייכים לאליטה החברתית כלכלית, שמנה וסולתה של הארץ. הם פעלו מתוך חמדנות, שלא לומר חזירות".

בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל היום (יום ג') שש שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי וקנס של מיליון שקל על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד. השופט דוד רוזן מתח ביקורת נוקבת על מעשיו של אולמרט וקבע כי הוא ניהל מערכת קשרים מושחתת עם עד המדינה שמואל דכנר וניצל את תפקידו הרם כדי לקבל סכומי עתק.  "הנאשמים פגעו באמון הציבור וקעקעו את אמון הציבור במנהיגיו", אמר השופט רוזן. "עבירות השוחד פוגעות בשלטון. יש בהן כדי לזהם עד זרא את השירות הציבורי. נותן השוחד הוא איש מושחת ומשחית. עובד ציבור הנוטל שוחד הוא בבחינת בוגד. מקבלי השוחד מעוררים יחס של תיעוב".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

השופט רוזן ביקר בחריפות את המעשים החמורים של אולמרט ויתר המורשעים בפרשה וקבע כי "מקבל השוחד הינו עובד ציבור שאמור לעשות אך ורק טוב לציבור. אם לקח שוחד הוא בוגד באמון הציבור לטובתו האישית. פגיעתו של מקבל השוחד רבה ומשמעותית. נותן השוחד מנצל הפירצה בשירות הציבורי באמצעות בגידתו של משרת הציבור". עוד הוסיף השופט כי "חלק מהנאשמים שלפניי משתייכים לאליטה החברתית כלכלית, שמנה וסולתה של הארץ. הם פעלו מתוך חמדנות, שלא לומר חזירות".

יתר המורשעים בפרשה נידונו אף הם לקנסות כבדים ולעונשי מאסר – דני דנקנר שהורשע בשוחד נידון לשלוש שנות מאסר, שנתיים מאסר על תנאי, קנס של חצי מיליון שקל וחילוט של מיליון שקל.  הלל צ'רני, שהורשע במתן שוחד, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד, נידון ל-3.5 שנות מאסר בפועל, קנס של 2 מיליון שקל וחילוט של 2 מיליון שקל. השופט רוזן ציין כי צ'רני לא היה היוזם והמוביל בתעשיית השוחד, אלא הובל על ידי דכנר. "צ'רני העמיד לרשות דכנר בורות שוחד של מיליוני שקלים. הוא ביקש למסד את היחסים המושחתים על פי התוכנית העבריינית שהגה דכנר בהסכמת צ'רני". עוד ציין השופט כי הרשעתו של צ'רני זרה לאורחות חייו, כבן למשפחה ציונית מכובדת , אדם צנוע ונדיב שהתרחק מנהנתנות ותרם ממיטב כספו למטרות ציבוריות ולגופי ציבור.

אביגדור קלנר נידון ל-3 שנות מאסר, קנס של מיליון שקל וחילוט של חצי מיליון שקל. מאיר רבין, עוזרו של שמואל דכנר, נידוןל-5 שנות מאסר בפועל, קנס של חצי מיליון שקל וחילוט של חצי מיליון שקל. השופט ציין כי "רבין היה מחובר לאורך השנים לדכנר והיה שותף לעסקאות השחיתות והשוחד שנגלו בתיק זה. הוא פעל מטעם אחד ויחיד - בצע כסף".

אורי שטרית, מהנדס עיריית ירושלים לשעבר שפעל למען יזמי הולילנד, נידון ל-7 שנות מאסר בפועל, קנס של מיליון שקל וחילוט של חצי מיליון שקל.

גזר דינם של מורשעים אחרים בפרשה – שולה זקן, אורי לופוליאנסקי ואברהם פנר – יינתן ביום חמישי.

השופט ציין כי ההרשעה בעבירת השוחד נושאת עמה קלון, פסיקה החוסמת את דרכו של אולמרט חזרה לפוליטיקה. אולמרט יידרש להתייצב לתחילת ריצוי עונשו ב-1 בספטמבר, דבר שישאיר לו די זמן להגיש ערעור על גזר הדין.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

אהוד אולמרט הורשע בקבלת שוחד באחת מפרשות השחיתות הגדולות בישראל

 

השופט רוזן: הפעלת פרוטקציה בתמורה לשכר או טובת הנאה שווה שוחד

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:153
קומיט וכל טופס במתנה