שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 73% מהנבחנים עברו את בחינת ההסמכה בכתב. בראש הטבלה – מכללת ספיר

חדשות

73% מהנבחנים עברו את בחינת ההסמכה בכתב. בראש הטבלה – מכללת ספיר , צילום: טקס הסמכת עורכי דין. צילום: סער יעקב, לע"מ
73% מהנבחנים עברו את בחינת ההסמכה בכתב. בראש הטבלה – מכללת ספיר
12/05/2014, ליאור שדמי שפיצר

בוגרי המחזור הראשון של ביה"ס למשפטים במכללת ספיר בדרום הציגו את אחוז העוברים הגבוה ביותר, לצד בוגרי אוניברסיטת תל אביב, והתברגו בין האוניברסיטאות בציון הממוצע. מהצד השני – נכשלים סדרתיים חותכים בחצי את הסיכוי שלהם לעבור עם כל בחינה חוזרת

ב-1 במאי 2014 נערכה בחינת ההתמחות בכתב של לשכת עורכי הדין. 73% מבין 2,720 המתמחים שניגשו לבחינה עברו אותה בהצלחה. הבחינות בעל פה יתקיימו בעוד כשבוע, החל מה-9 במאי ובמשך  שבעה ימים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מבין המתמחים שניגשו לבחינה בפעם הראשונה, אחוז העוברים הגבוה ביותר הוא מקרב בוגרי אוניברסיטת תל אביב ומכללת ספיר עם 98%, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה עם 97% והאוניברסיטה העברית עם 96%. 93% מבוגרי המכללה למינהל עברו את הבחינה ו-89% מבוגרי המרכז הבינתחומי. אחוז העוברים הנמוך ביותר – 56%.

הציון הממוצע הגבוה ביותר – 80.5 – הוא של בוגרי אוניברסיטת תל אביב. אחריה נמצאים בוגרי האוניברסיטה העברית עם 79.3, אוניברסיטת בר אילן עם 79.2, ובוגרי אוניברסיטת חיפה ומכללת ספיר שהשיגו ציון ממוצע של 78.9.

במכללת ספיר לא הופתעו מהתוצאות. 40 בוגרי המחזור הראשון של בית הספר למשפטים בדרום התברגו בין בוגרי האוניברסיטאות והגיעו להישגים מרשימים, בין היתר, לדבריהם, בזכות ההקפדה על רמת הלימודים והדרישות האקדמיות ותנאי הקבלה הגבוהים יותר ביחס למכללות למשפטים.

דובר המכללה סימון תמיר מסר לפורטל תקדין כי "הנתונים מעידים יותר מכל על תוכנית הלימודים ואיכות הסגל ועל ההשקעה שאנחנו משקיעים בסטודנטים שלנו. אחד הדברים הייחודיים במסלול של מכללת ספיר הוא שאנחנו דואגים לשלב כל סטודנט בנפרד בפרקטיקה. הסטודנטים שלנו שולבו במשרדי עורכי דין מובילים בארץ, בבתי המשפט, בסנגוריה ובתביעה, והניסיון שהם צברו בפרקטיקום הביא לתוצאות".

מספר הנבחנים הגדול ביותר הוא של בוגרי הקריה האקדמית אונו (452), והמספר הקטן ביותר הוא של בוגרי המכללה האקדמית צפת (33).

אחוז העוברים יורד דרמטית עם כל בחינה חוזרת. 83% אחוז מהנבחנים שנגשו לבחינה בפעם הראשונה עברו אותה בהצלחה, לעומת 41% שניגשו לבחינה בפעם השנייה ושיעור זעום של 22% בלבד שעברו את הבחינה בפעם השלישית ומעלה שניגשו אליה. גם הציון יורד משמעותית עם כל בחינה חוזרת – הציון הממוצע של הנבחנים בפעם השלישית ומעלה עמד על 55.4 בלבד. נתונים אלו תומכים בעמדת הלשכה בנוגע להטלת התמחות חוזרת על נכשלים סדרתיים.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, בירך את המתמחים שצלחו את הבחינות והדגיש כי "מספרם הגובר של עורכי הדין המצטרפים אל שורות המקצוע אינו מהווה מכשול, אך יש לעמוד על טיבם של המצטרפים החדשים ולשמור על רמתם המקצועית והאישית על ידי שינוי הכניסה לשערי המקצוע. כל שלשכת עורכי הדין מבקשת זה לקבל לשורותיה את הטובים והראויים ביותר, וכראש הלשכה אמשיך לפעול למען מטרה זו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:109
קומיט וכל טופס במתנה