שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשת טיב טעם הורשעה בהעסקת עובדים בשבת ונקנסה ברבע מיליון שקל

חדשות

רשת טיב טעם הורשעה בהעסקת עובדים בשבת ונקנסה ברבע מיליון שקל, צילום: סניף של טיב טעם. צילום: יחסי ציבור
רשת טיב טעם הורשעה בהעסקת עובדים בשבת ונקנסה ברבע מיליון שקל
12/05/2014, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד יובל אברהם ממשרד הכלכלה: "מעסיקים שיפרו זכויות עובדים באופן חמור או שיטתי צפויים לאכיפה מוגברת ולענישה משמעותית, כדי להבטיח כי עובדים לא ינוצלו וחוקי עבודה לא יופרו"

שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, צבי פרנקל, הרשיע את רשת הסופרמרקטים הארצית טיב טעם וגזר עליה קנס פלילי בסך 260 אלף שקל, וכן התחייבות להימנע מלבצע עבירות על החוק למשך שלוש שנים בגובה של 300 אלף שקל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מדובר בגזר דין משמעותי, שניתן בימים אלה כתוצאה מביקורת שערכו מפקחי אגף האכיפה במחוז דרום שבמשרד הכלכלה, קאדרי גסאן ואברהים אבו מסעדי, שבה נמצא כי טיב טעם העסיקה עובדים ביום המנוחה השבועי שלהם. בהמשך לחקירת החשדות וגיבוש הראיות, הגיש משרד הכלכלה כתב אישום, שבו הואשמה החברה בעבירה של העסקת 12 עובדים ב-31 מועדים שונים ביום המנוחה שלהם, בניגוד להוראות חוק שעות עבודה ומנוחה.

חברת טיב טעם הורשעה בעבירות המיוחסות לה, על פי הודאה שניתנה במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים. בגזר הדין אישר בית הדין לעבודה את גובה הקנס הפלילי שיוטל על טיב טעם, במסגרת הסדר הטיעון, בגובה של 260 אלף שקל. כמו כן, החליט בית הדין להשית על טיב טעם גם התחייבות כספית בסך של 300 אלף שקל, שתופעל אם תעבור עבירה של העסקת עובדים בשבת בשלוש השנים הקרובות. 

השופט צבי פרנקל קבע בהתייחס לשאלת גובה ההתחייבות הכספית, כי הנסיבות בתיק מטים את הכף לחובתה של טיב טעם, לאור העובדה שהעבירה בוצעה במסגרת משלח ידה וממניעים כלכליים, ולאור העובדה שכבר עברה בעבר עבירות אלו ונקנסה בגינן. כמו כן, קבע בית הדין כי כל תאריך שבו מעסיק העביד עובד ביום המנוחה השבועי שלו מהווה אירוע נפרד ואין לראות בכלל המועדים כעבירה אחת כפי שטענה להגנתה הרשת טיב טעם. לכן קבע השופט פרנקל התחייבות כספית משמעותית בגובה של 300 אלף שקל.

עו"ד יובל אברהם, ממונה בתביעה במשרד הכלכלה, בירך על גזר הדין ועל ההתחייבות הכספית המרתיעה שנגזרה על החברה וציין כי "משרד הכלכלה יעמוד על כך שכל מי שנמצא מבצע עבירות ייענש בהתאם. מעסיקים שיפרו זכויות עובדים באופן חמור או שיטתי צפויים לאכיפה מוגברת ולענישה משמעותית והולמת, כדי להבטיח כי עובדים לא ינוצלו וחוקי עבודה שבתחום סמכותנו לא יופרו".

מאיר דוד, מנהל אגף האכיפה המנהלית במשרד הכלכלה, אמר כי "החלטת בית הדין לעבודה מדגישה את הצורך בחיזוק ההרתעה ומערך האכיפה של דיני עבודה הנדרשים על מנת להגן על זכויות העובדים ורווחתם, לרבות זכותם של העובדים למנוחה שבועית כחוק. התיק התנהל בתקופה בה היה החזיק משרד הכלכלה בסמכות אכיפה פלילית בלבד בנושא זה וכיום, בעקבות כניסתו לתוקף של החוק להגברת האכיפה של דיני עבודה, קיבל משרד הכלכלה גם סמכות אכיפה מנהלית המאפשרת להטיל עיצום כספי בגין כל הפרה  כלפי כל עובד על העסקת עובדים במנוחה השבועית בניגוד לחוק וכן להטיל עיצום כספי כפול בגין הפרה חוזרת של אותה הפרה. מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה ימשיך לאכוף בנחישות הפרות של חוקי עבודה ע"מ לאתר מעסיקים פוגעניים ולמצות איתם את הדין".

 

ת"פ 39923-11-10

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:69
קומיט וכל טופס במתנה