שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חוק הירושה יחול גם על זוגות חד מיניים

חדשות

חוק הירושה יחול גם על זוגות חד מיניים , צילום:
חוק הירושה יחול גם על זוגות חד מיניים
12/05/2014, עו"ד אורי ישראל פז

שרת המשפטים רשמה הישג במאבק עם מפלגות הבית היהודי וישראל ביתנו, שהצליחו בחודשים האחרונים לקבור שורה של חוקים המכירים בזוגיות חד מינית, במטרה להגן על ערכי המשפחה המסורתיים. לבני: "אין סיבה שאדם לא יוכל להעביר את נכסיו למי שאהב"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אמש (א', 11.5) את הצעתה של שרת המשפטים, ציפי לבני, להחיל דין רציפות על הצעת חוק דיני ממונות משנת 2011 להוות קודיפיקציה של המשפט האזרחי בישראל. הצעת החוק עברה בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה והאישור ניתן לבקשת הממשלה להחיל עליה את דין הרציפות כך שהכנסת הנוכחית תוכל להמשיך בהליכי החקיקה כדי להביאו לקריאה שנייה ושלישית לקראת קידומו של החוק לאישור סופי.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בין יתר החוקים המוסדרים בהצעה, מוסדרת גם חקיקת הירושה. בהצעה המקורית נקבע כי חוק הירושה חל על זוגות נשואים לצד "איש ואישה החיים חיי משפחה במשק בית משותף". שרת המשפטים מתנגדת לנוסח הקבוע בהצעה והחליטה לשנות את הנוסח כך שהחוק יחול על זוגות נשואים, וכן "בני זוג החיים חיי משפחה במשק בית משותף", ובכך תיפתח הדלת להחלת חוקי הירושה גם על זוגות חד-מיניים.

לטענת השרה לבני, "חוק הירושה לא יבחין עוד בין אהבה לאהבה ובין סוגים של בני זוג. החוק מעתה קובע כי נכסי נפטרים למי שבחר לחלוק עימו את חייו, ולא משנה אם מדובר באהבה סטרייטית או אהבה גאה. כשחוקק החוק, ההגדרה הזו הייתה מצומצמת בהרבה כי החברה הייתה שונה יותר וליברלית פחות. ישראל של 2014 היא חברה הרבה יותר פתוחה, מכילה ומכירה בעובדה שיש שלל סוגים של אהבה, ואין סיבה שאדם לא יוכל להעביר את נכסיו למי שאהב רק בגלל שמדובר בבן זוג מאותו מין".

יצוין כי בחודשים האחרונים הצליחה מפלגת "הבית היהודי" לקבור שורה של חוקים שביקשו להכיר בזוגיות חד-מינית, מתוך שמירה על ערכי המשפחה המסורתיים. בחודש שעבר הפיל שר השיכון אורי אריאל את חוק הפונדקאות לזוגות חד-מיניים וליחידנים, באמצעות ערר שהגיש לממשלה על ההחלטה שקיבלו השרים לקדמו. השר אריאל ערער על ההחלטה בנימוק שהחוק, המאפשר גם לזוגות חד-מיניים להשתמש בשירותי פונדקאות, מציב שאלה מוסרית וערכית בנוגע לדרך שבה צריכה להיראות משפחה במדינת ישראל.

במקביל, בחודשים האחרונים הבהירו במפלגת "הבית היהודי", כמו גם במפלגת "ישראל ביתנו", כי לא יאפשרו את קידומן של הצעות החוק של מפלגת "יש עתיד" ו"התנועה" לכינון ברית הזוגיות בישראל, כל עוד אלו כוללות הכרה בזוגיות חד-מינית.

מנגד, הקואליציה מקדמת בכנסת הנוכחית חוקים להשוואת מעמדם של ילדים לזוגות חד-מיניים לאלו של הורים הטרוסקסואלים ולקביעה בחוק האוסרת לנקוט באפליה על רקע נטייה מינית.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:27
קומיט וכל טופס במתנה