שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אם שמנעה 38 מפגשים בין הבת לאביה בטענה שקרית תפצה ב-19 אלף שקל

חדשות

אם שמנעה 38 מפגשים בין הבת לאביה בטענה שקרית תפצה  ב-19 אלף שקל, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
אם שמנעה 38 מפגשים בין הבת לאביה בטענה שקרית תפצה ב-19 אלף שקל
11/05/2014, עו"ד בת שבע דניאלי

האם טענה כי האב אלים ומסוכן והתנתה את קיום הסדרי הראייה בפיקוח. ביהמ"ש מתח ביקורת על האם הנוהגת בבתה כחפץ שאין להעבירו לאיש וקבע כי אם היא תמשיך לסכל את הסדרי הראייה תעבור המשמורת על הבת לידי לאב בכפוף להוכחת מסוגלותו ההורית   

בית המשפט לענייני משפחה דחה תביעתה של אם לקיום הסדרי ראייה בין קטינה לאביה במרכז קשר וקבע כי האם מנעה 38 מפגשים בין האב לבתו בטענה שקרית שהוא אדם אלים ומשכך עליה לשלם פיצוי בסך של 19 אלף שקל. בנוסף, תשלם 850 שקל על כל סיכול מפגש עתידי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בית המשפט התיר לאב בתום תקופה ארוכה להיפגש עם בתו שלא במסגרת מרכז הקשר, ובלבד שהסבתא תהיה נוכחת במפגשים. בעקבות החלטה זו, עתרה האם פעמים רבות לקביעת הסדרי ראייה בפיקוח, בטענה כי התרת מפגשים שלא במסגרת מרכז הקשר עלולה להוות סכנה לבתם.

בית משפט זה דחה את בקשותיה של האם ומתח עליה ביקורת נוקבת בקובעו כי היא מנסה לסכל את הסדרי הראייה כפי שנקבעו על ידי ועדת התסקירים ולפגוע בקשר שבין האב לקטינה. 

בית המשפט קבע כי האב אינו מהווה סכנה לקטינה ויש לאפשר לו להיפגש עמה, ואף חייב את האם בסכום של 300 שקל בגין כל סיכול מפגש שכזה. האם עמדה בסירובה ובית המשפט הגדיל את הסנקציה הכספית ל-500 שקל בגין כל מפגש שתמנע.

בהליך הנוכחי, שבה האם וטענה כי האב הוא אלים ומסוכן, מטופל בכדורים, ובמספר הזדמנויות אף הפעיל אלימות כלפי בתם. לטענתה, קיים חשש שהאב יעשה מעשה מרחיק לכת וישלח יד בנפשה של הבת. משכך, טענה האם, אין לאפשר לו להיפגש איתה ללא פיקוח ויש להורות לו לעבור בדיקת מסוגלות הורית.

השופטת איריס ארבל אסל דחתה את טענותיה של האם וקבעה כי אין להשלים עם מצב שבו האם עושה שימוש פסול ומניפולטיבי בהליכים שיפוטיים כדי להרחיק את האב מהקטינה, מציבה בפניו מכשולים רבים, מנסה להתיש את כוחו ולרפות את ידיו, עד אשר ירים זה את ידיו בהכנעה כמי שאינו יכול עוד לשאת במעמסה.

השופטת ציינה כי גורמי המקצוע הרלוונטיים התכנסו פעמים מספר והגיעו לכלל מסקנה שהאב אינו מסוכן ומתפקד בצורה נאותה, ועל כן יש לאפשר לו לפגוש את הקטינה באופן עצמאי וללא פיקוח.

השופטת דחתה את בקשתה של האם להחליף את פקידת הסעד וקבעה כי זו פעלה במקצועיות, ללא עכבות וכמי שאין לה כל תועלת בסכסוך, זולת הצבת טובת הקטין מעל צרכיהם של ההורים. מכאן נקבע שאם פקידת הסעד הביעה דעתה כי האם מסבה נזק לקטינה בכך שפועלת לניתוק הקשר בין הקטינה לבין האב, הרי שמדובר בהבעת עמדה לגיטימית הנשענת על יסודות עובדתיים, ובוודאי לא בעמדה עוינת ומגמתית כטענת האם.

השופטת מתחה ביקורת על התנהלותה של האם וקבעה כי היא אינה מוכנה לקבל עמדתו של איש מלבד עמדתה שלה, ונוהגת בקטינה משל הייתה חפץ בבעלותה הבלעדית שאין להעבירו לאיש.

 אשר על כן, נקבע כי אין מנוס אלא להביא לאכיפת הסדרי הראייה באמצעות הטלת סנקציה כספית המתבטאת בפיצוי של 500 שקל עבור כל אחד מ-38 המפגשים שסיכלה האם, ובסך הכל 19 אלף שקל. החל ממתן פסק הדין תחויב האם בפיצוי בסך 850 שקל עבור כל מפגש שתסכל. בנוסף נפסק כי אם תמשיך לפגוע בבתם באמצעות הפרדתה מאביה תעבור המשמורת לאב, בכפוף להוכחת מסוגלותו ההורית.

 

תמ"ש 56724-11-13

 

לקריאה נוספת, ראו

סנקציה חסרת תקדים על סיכול הסדרי ראייה: 10,000 שקל על כל ביטול מפגש

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:171
קומיט וכל טופס במתנה