שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הצעת חוק המתירה לנפגע עבירת מין לבחור את מין החוקר אושרה בוועדת השרים

חדשות

הצעת חוק המתירה לנפגע עבירת מין לבחור את מין החוקר אושרה בוועדת השרים, צילום: צילום: Getty images Israel
הצעת חוק המתירה לנפגע עבירת מין לבחור את מין החוקר אושרה בוועדת השרים
11/05/2014, ליאור שדמי שפיצר

הצעת החוק שיזמה ח"כ יפעת קריב באה בעקבות פניות רבות על יחס משפיל וקשה במהלך חקירה. ח"כ קריב: "לא ייתכן כי בשנת 2014 הרשויות ייאלצו את הנפגעת לחוות 'אונס' נוסף במקום מוגן"

וועדת השרים לחקיקה אישרה היום (יום א') פה אחד את הצעת החוק של ח"כ יפעת קריב, המבקשת להעניק לנפגע עבירת מין את הזכות לבחור את מינו של האדם החוקר אותו מטעם הגוף החוקר, אלא אם כן יש בכך כדי לפגוע בחקירה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הצעת החוק מוסיפה סעיף לחוק זכויות נפגעי עבירה, שנועד להעניק לנפגע זכויות שיגנו וישמרו על ביטחונו בהליך הבירור הפלילי והאזרחי. בדברי ההסבר להצעת החוק צוין כי לא פעם נפגע/נפגעת עבירת מין נאלץ להיחקר מול חוקר מאותו מין של הפוגע, תוך שהוא נאלץ לתאר לו בפרטי פרטים דברים אינטימיים ואישיים, לרוב זמן קצר לאחר האירוע. דבר זה לפגוע ברמת הפתיחות שלעיתים נדרשת לחקירה ראויה ואף להחמיר את הרגשתו האישית של הנפגע.

יוזמת החוק, ח"כ יפעת קריב מיש עתיד, בירכה על אישור הצעת החוק ואמרה כי "הגנה וביטחון אישי לנפגעת עבירת מין ברגעיה האינטימיים והאישיים ביותר הם זכויות בסיס שמחובתנו להעניק. לא פעם נפגעת עבירת מין נאלצת להיחקר מול חוקר, תוך שהיא נאלצת לתאר לו בפרטי פרטים את המקרה, בזמן שהנפגעת עדיין נסערת וזמן קצר לאחר האירוע ולא תמיד תוך רגישות רבה. לא ייתכן כי בשנת 2014, הרשויות יאלצו את הנפגעת לחוות 'אונס' נוסף במקום מוגן".

ח"כ קריב הוסיפה כי הצעת חוק באה בעקבות פניות רבות שהגיעו אליה על יחס משפיל ופגיעה קשה במהלך החקירה. הצעת החוק מנסה לתקן זאת על ידי מתן אפשרות לנפגע לבחור את מין החוקר, כל עוד הדבר אינו פוגע בחקירה עצמה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:170
קומיט וכל טופס במתנה