שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הבעל טען שרומן עם אישה אחרת מקובל בצרפת והרתיח את דייני ביה"ד הרבני

חדשות

הבעל טען שרומן עם אישה אחרת מקובל בצרפת והרתיח את דייני ביה"ד הרבני, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
הבעל טען שרומן עם אישה אחרת מקובל בצרפת והרתיח את דייני ביה"ד הרבני
04/05/2014, ליאור שדמי שפיצר

בדיון בתביעת הגירושין של בני זוג יהודים מצרפת טען הבעל כי החזקת מאהבת בצרפת היא עניין מקובל ונפוץ, ולכן לא טרח להסתיר זאת מאשתו. דייני בית הדין הרבני בנתניה חשבו אחרת ופסקו לאישה שני שליש מהרכוש המשותף, הכולל נכסים בארץ ובצרפת

בני זוג יהודים מצרפת שערכו לפני שנים רבות טקס חתונה כדת משה וישראל בירושלים, שבו אליה לפני מספר חודשים על מנת להסדיר את גירושיהם, לאחר שיחסיהם עלו על שרטון. בבית הדין הרבני, הופתע הבעל ככל הנראה לגלות כי הנורמות הנוהגות בישראל לגבי החזקת מאהבת שונות מכפי שהכיר, באופן שיש לו השפעה על חלוקת הרכוש בעת הגירושין.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בני הזוג עלו לישראל בעבר אך בשל התרחבות עסקיו של הבעל הוא העתיק את מגוריו חזרה לצרפת בעוד שהאישה חילקה את זמנה בין שתי המדינות. בני הזוג נהנו מרווחה כלכלית רבה, הנובעת מעיסוקו של הבעל בבנקאות, והחזיקו בנכסים בצרפת ובישראל וכן בממון רב בחשבונות בנק שונים שפתח הבעל.

בשלב מסוים גילתה האישה כי הבעל ביצע פעולות משמעותיות של הברחת רכוש ממנה, כשחלק מהכספים זורם על חשבון הבנק של המאהבת ושל מקורביה. האישה פנתה אל עו"ד ליאן קהת אשר ייעצה לה לנקוט בהליכים משפטיים נגד בעלה.

במסגרת הליך הגירושין ביקשה האישה מבית הדין הרבני בנתניה להכריע גם בנושא חלוקת הרכוש ואיזון פערי ההשתכרות בין השניים. במהלך הדיון הציגה האישה מספר רב של ראיות לכך שהבעל מאס בה מזה שנים ואינו מקיים עמה יחסים אינטימיים, אך במקביל חוגג במסעדות וטיולים עם המאהבת שלו, שאותה אין הוא מסתיר מפני סביבתו, וכותב לאהובתו מכתבי אהבה גם כאשר הוא שוהה בביתה של אשתו. כמו כן צירפה האישה פירוט נרחב של הנכסים והכספים שבבעלות בני הזוג, בהם גם מספר חשבונות סודיים שפתח הבעל בסתר בניסיון להבריח רכוש מהאישה.

הבעל לא הכחיש את קיומה של המאהבת, ואף טען כי הדבר מקובל מאוד בצרפת, ועל כן הוא אינו מבין כיצד אמור הדבר להשפיע על חלוקת הרכוש בינו לבין אשתו, קל וחומר שאף לדבריה רוב הרכוש נצבר הודות להכנסותיו הגבוהות ועסקיו המצליחים.

דייני בית הדין הרבני חשבו אחרת, גינו את הבעל וערכו חלוקת רכוש הנוטה בבירור לטובת האישה. הדיינים פסקו כי יש לחייב את בני הזוג בגט והורו בין השאר על חיוב הבעל בכתובה, בסכום של 5,555,555 פרנקים צרפתיים. כתוצאה מהחיוב בכתובה, וכן מהברחת הרכוש ומפערי ההתשכרות המשמעותיים בין הבעל לאשתו, נותר הבעל עם כשליש מהרכוש המשותף, בעוד שאשתו זכתה בשני שלישים ממנו. למרות ההכרעה הקשה, החליט הבעל שלא לערער.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

תופעה חדשה: המאהבים מפסיקים להסתתר ונוטלים חלק פעיל בגירושין

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:254
קומיט וכל טופס במתנה