שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעלי מלון בעיר העתיקה בירושלים ניצלו את הכנסיה הלטינית להעלמת הכנסות

חדשות

בעלי מלון בעיר העתיקה בירושלים ניצלו את הכנסיה הלטינית להעלמת הכנסות, צילום: העיר העתיקה בירושלים. צילום: שלומי מישלי, ישראפיק
בעלי מלון בעיר העתיקה בירושלים ניצלו את הכנסיה הלטינית להעלמת הכנסות
01/05/2014, ליאור שדמי שפיצר

שני אחים נעצרו בחשד שלא דיווחו במשך 17 שנה על הכנסות בסך של עשרות מיליוני שקלים מניהול מלון בעיר העתיקה, תוך ניצול בעלותה הרשמית של הכנסיה על הנכס והפטור ממס שניתן לה בהסכם עם המדינה

בית משפט השלום בירושלים אישר היום את שחרורם בתנאים מגבילים של זוג אחים, בעלי מלונות בעיר העתיקה בירושלים ונכסים נוספים בעיר, בחשד שהעלימו למעלה מ-50 מיליון שקל ב-17 השנים האחרונות, וזאת באצטלה של בעלות הכנסייה הלטינית על הנכס.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מלון נייטס פאלאס (Knights Palace), הממוקם ליד השער החדש בעיר העתיקה בירושלים, נמצא בבעלותה של הכנסייה הלטינית ושימש בעבר כבית הארחה צנוע לצליינים.

בסוף שנות ה-90 פנו לכנסייה האחים סמיר ושוקרי פארוואג'י, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-50 לחייהם, והציעו לרכוש את המלון. הצדדים הגיעו להסכם לפיו האחים יוכלו לנהל את המלון ולקבל את הכנסותיו, בתמורה לכך שישפצו את הנכס מכיסם ויעבירו לפטריארכיה 20% מהכנסות המלון, שעליהן התחייבו לדווח לשלטונות המס.

בשנת 2010 נתגלעו חילוקי דעות בין הצדדים והכנסייה תבעה את האחים במטרה להוציאם מניהול בית המלון. הידיעה על הסכסוך הגיעה למשרד פקיד שומה ירושלים, שם התברר כי בשם המלון הוגשו דוחות שנתיים למס הכנסה עבור השנים 1997 ועד 2010, ולפיהם לא הייתה כל פעילות בחברה ולא היו לה הכנסות כלל בשנים אלו.

האחים חשודים כי ניצלו את העובדה שהמלון נמצא בבעלותה הרשמית של הכנסייה, אשר על פי ההסכם שלה עם מדינת ישראל מוכרת כמלכ"ר ואינה מחויבת במס על הכנסותיה.

המידע הועבר למשרד פקיד שומה חקירות ירושלים, ועובדיו פתחו בחקירה סמויה ובתצפיות, שמהן התברר כי המלון פועל ומניב הכנסות. שלשום הפכה החקירה לגלויה, נערכה פשיטה על המלון, על בתיהם של האחים ועל יתר הנכסים שבבעלותם ונתפסו מחשבים ומסמכים רבים, שמהם עלה כי במשך השנים לא דיווחו האחים על הכנסות של למעלה מ-50 מיליון שקל. האחים נלקחו לחקירה ואחד מהם הודה בכל החשדות המיוחסים לו.

האחים פארוואג'י נעצרו ושוחררו אתמול בתנאים מגבילים על ידי השופט אביטל חן מבית משפט השלום בירושלים תמורת ערבויות שונות בסך של 350 אלף שקל, לכל אחד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:143
קומיט וכל טופס במתנה