שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד יגאל ארנון נפטר אמש בגיל 84

חדשות

עו"ד יגאל ארנון נפטר אמש בגיל 84, צילום: עו"ד יגאל ארנון. צילום מסך מתוך אתר משרדו.
עו"ד יגאל ארנון נפטר אמש בגיל 84
28/04/2014, ליאור שדמי שפיצר

ארנון, מבכירי עורכי הדין בישראל, למד במחזור הראשון של האוניברסיטה העברית בירושלים והיה שותף לחלק גדול מהעסקאות המסחריות המשמעותיות ביותר בישראל.      עובדי משרדו: "משפטן אמן, חריף מחשבה ומסור, בעל כושר ביטוי ושכנוע נדיר"

עו"ד יגאל ארנון, מבכירי עורכי הדין בישראל, נפטר אמש בביתו בתל אביב בגיל 84. עו"ד ארנון היה אחד מעורכי הדין המובילים בישראל במשפט תאגידי ומסחרי ובליטיגציה אזרחית ופלילית. הוא היה שותף לחלק גדול מהעסקאות המסחריות המשמעותיות ביותר בישראל וייצג חלק גדול מהחברות הבולטות במדינה בעסקאות ובתיקי ליטיגציה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ארנון, יליד 1929, גדל בירושלים ולמד בבית הספר סוקולוב ובגימנסיה רחביה. בשל המצב הכלכלי הקשה, גרו בני המשפחה בבית סבתו. ב-1947, סמוך למלחמת השחרור, התנדב ארנון להיות נוטר במשטרת היישובים העבריים ועסק בליווי שיירות לירושלים ולגוש עציון. לאחר מכן הצטרף לחטיבת ירושלים.

במלחמת השחרור נפצע ארנון ברגלו, בליל ניסיון הפריצה לעיר העתיקה, ונאבק על חייו עד תום המלחמה. על חלקו בקרב על הקסטל זכה להכרה כגיבור מערכה זו, שנחשבה לאחת המכריעות במלחמה. למרות פציעתו הקשה לא השתחרר מהצבא, ושירת שלוש שנים בקבע בדרגת סרן.

הזיכוי של אולמרט, ההרשעה של דרעי

ארנון סיים את לימודי המשפטים במחזור הראשון של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, ששכנה אז בבניין טרה-סנטה, ובשנת 1955 הוסמך כעורך דין. הוא התמחה במשרד עורכי הדין שפאר, תוסיה-כהן, ובשנת 1958 הקים את משרד עורכי הדין יגאל ארנון בירושלים, שהתרחב בהמשך ועבר גם לתל אביב. כיום מונה המשרד מעל 140 עורכי דין, מתוכם 53 שותפים.

ארנון כיהן במשך שנים כיו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, כנשיא אגודת שוחרי האוניברסיטה העברית, כיו"ר פ.י.ב.י. אחזקות (החברה-האם של הבנק הבינלאומי הראשון לישראל), יו"ר הדירקטוריון בבנק הבינלאומי הראשון לישראל וכיו"ר מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין. בנוסף, שימש בתפקיד יו"ר בחברות ארקיע וכנפיים וכיהן כדירקטור באל על.

ארנון הוא בעל תואר מוסמך במשפטים ושימש מרצה למשפטים ולאתיקה מקצועית של עורכי דין באוניברסיטה העברית בשנים 1977-1979.

במשך השנים ניהל יגאל ארנון משפטים רבים בעלי עניין ציבורי רב. בין היתר ייצג את "האדם השלישי" בפרשת לבון ואת הרב פרוש במשפט נגד יהודי בשם סטאשר, שנחשב לאחד מראשי המאפיה האמריקנית. סטאשר השקיע בבניית מלון במרכז ירושלים, שבבעלות פרוש. כאשר נודע לפרוש על עסקיו של סטאשר באמריקה, עמד על השבת חלקו בהשקעה. עו"ד ארנון הצליח להשיג לפרוש ניצחון בבית המשפט העליון.

בנוסף ייצג ארנון את אהרון מאיר במשפטו הפלילי הראשון שבו זוכה, את אהוד אולמרט במשפטו בפרשת החשבוניות הפיקטיביות, שהסתיים אף הוא בזיכוי, ואת אריה דרעי, בערעור שהגיש לבית המשפט העליון על הרשעתו בבית המשפט המחוזי. גולת הכותרת בהישגיו היא חלקו המכריע בגיבוש הסדר הנושים של קונצרן כור תעשיות, שעמד על סף קריסה.   

חוב של כבוד

לפני כארבע שנים נפצע ארנון בגבו בתאונה בחצר ביתו, ובעקבות ניתוח שעבר הידרדר מצבו. לאחר שהיה מאושפז תקופה ארוכה, חזר לביתו עם צוות סיעודי ובני משפחה, כשהוא מונשם ואינו מתקשר עם סביבתו. אתמול הוא נפטר בביתו שבתל אביב.

עובדי משרדו ספדו לו באתר האינטרנט של המשרד: "יגאל הוא מורה דרכנו, מייסד המשרד ועמוד התווך שלו במשך למעלה מחמישים שנה. אנו חייבים לו חוב ענק של כבוד ומוקירים תמיד את מקומו המרכזי בחיינו האישיים והמקצועיים ובעולם המשפט והכלכלה בישראל. יגאל היה חבר קרוב של רבים מאיתנו, אדם מיוחד, בעל שיעור קומה יוצא דופן; חריף מחשבה, חכם, יסודי, מסור לכל סובביו, שופע חום וסימפטיה אנושית ונכון לעזור לכל אדם. משפטן אמן, בעל כושר ביטוי ושכנוע נדיר. יגאל התווה את דרך המשרד, את אופיו, סגנונו ויכולותיו המקצועיות. הוא היה אהוב ונערץ על כולנו, ואנו כואבים מרה את לכתו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:32
קומיט וכל טופס במתנה