שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הסדר תקדימי עם ראש עיריית רמת השרון: יודיע על נבצרות וימשיך לקבל משכורת

חדשות

הסדר תקדימי עם ראש עיריית רמת השרון: יודיע על נבצרות וימשיך לקבל משכורת, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
הסדר תקדימי עם ראש עיריית רמת השרון: יודיע על נבצרות וימשיך לקבל משכורת
24/04/2014, עו"ד אורי ישראל פז

ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר יודיע על נבצרות למשך ארבעה חודשים על רקע כתב האישום נגדו המייחס לו עבירות של שחיתות. ראשי הערים בת ים ונצרת עילית שהושעו בעקבות ההליך הפלילי נגדם לא זכו להסדר דומה

ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר יודיע על נבצרות למשך חצי שנה, לא יפעל כראש עיר ובכל תפקיד אחר בעירייה אך יקבל משכורת בתנאי השעיה, כך קובע הסדר תקדימי שאליו הגיעה הפרקליטות עם באי-כוחו של רוכברגר, שניתן לו תוקף של חברי הוועדה להשעיית ראש רשות בשל הגשת כתב אישום. על פי ההסדר, רוכברגר יחזור ויודיע על נבצרות החל מיום 7.5.14 ועד ליום 15.9.14.

המדובר בהסדר תקדימי שכמוהו לא הושג בעניינם של שאר ראשי הערים שהוגש נגדם כתב אישום פלילי בעבירות של שחיתות. ההסדר מנומק בכך שמדובר בנסיבות העניין המיוחדות בהן ראש העיר הודיע על נבצרות בטרם חקיקת החוק החדש.

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטין ביקש להשעות את ראש עיריית רמת השרון מתפקידו ולהגביל את כהונתו כחבר מועצה בוועדות ובתאגיד העירוני. מדובר בבקשה השלישית משולחנו של היועץ וינשטיין, שהוגשה בעקבות התיקון לחוק הרשויות המקומיות, לאחר ששתי קודמותיה התקבלו נגד ראש עיריית בת-ים שלומי לחיאני וראש עירית נצרת עילית שמעון גפסו.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד חני אופק ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, ביקש היועמ"ש להשעות את רוכברגר מכהונתו עקב הגשתו של כתב האישום המייחס לו עבירה חמורה הנוגעת לטוהר המידות ובעלת זיקה מסוימת לכהונתו הציבורית. בנוסף, ביקש היועמ"ש להטיל מגבלות על חברותו בוועדות ובחברה הכלכלית.

כתב האישום שהוגש נגד רוכברגר מייחס לו לכאורה עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, ריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף.

הבקשה הוגשה בהמשך ישיר לנתיב העקרוני שהתוו שופטי בג"ץ בפסק הדין בעניין ראשי הערים גפסו ורוכברגר, כאשר קבעו כי המשך כהונתו של רוכברגר אינו עולה בקנה אחד עם עקרון השמירה על טוהר המידות ושלטון החוק, והחלטת מועצת הרשות שלא להעבירו מכהונתו היא בלתי סבירה באופן קיצוני.

 

תיק ת"ו 3/14

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

היועמ"ש: השעיית רוכברגר אינה מספיקה, יש למנוע ממנו להשפיע "מאחורי הקלעים"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:220
קומיט וכל טופס במתנה