שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון לעיריית ירושלים: קראו רחוב על שם השופט חיים כהן ז"ל

חדשות

התנועה לאיכות השלטון לעיריית ירושלים: קראו רחוב על שם השופט חיים כהן ז"ל, צילום: השופט חיים כהן. צילום: טדי בראונר, לע"מ
התנועה לאיכות השלטון לעיריית ירושלים: קראו רחוב על שם השופט חיים כהן ז"ל
23/04/2014, ליאור שדמי שפיצר

השופט חיים כהן, שהיה המשנה לנשיא בית המשפט העליון וחתן פרס ישראל למדעי המשפט, התגורר בירושלים במשך שנים רבות. התנועה לאיכות השלטון: לאור תרומתו הרבה והייחודית למדינת ישראל לאורך שנותיה, ראוי שייקרא רחוב על שמו"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת ולד"ר ניר שמשון, יו"ר ועדת אישים, בבקשה לאשר קריאת רחוב ע"ש המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חיים כהן ז"ל, שהתגורר בעיר במשך שנים רבות. פנייה זו מצטרפת לפניותיו הרבות לאורך השנים של שופט ביהמ"ש העליון בדימוס, הפרופ' יצחק זמיר, לקרוא רחוב על שמו של השופט כהן, שנתקלו בסירוב של העירייה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

התנועה לאיכות השלטון הדגישה בפני עיריית ירושלים כי השופט כהן ז"ל שימש במגוון רחב של תפקידים בכירים במערכת המשפט בישראל. בין היתר היה השופט כהן חבר בועדת האו"ם לזכויות אדם, מעמד אשר זיכה אותו במוניטין רב, בארץ ובחו"ל. בשנת 1980 מונה כמשנה לנשיא בית המשפט העליון, ושבועות ספורים לאחר מינויו הפך לחתן פרס ישראל למדעי המשפט.

התנועה לאיכות השלטון מציינת עוד כי לאחר פרישתו היה מעורב השופט כהן בעשייה ציבורית. בין פועלו הרב, תמך בעו"ד אליעד שרגא בייסדו את התנועה לאיכות השלטון, כיהן כראש נשיאות התנועה ושימש כמקור השראה ייחודי עבורה לאורך כל שנות קיומה.

בהודעת התנועה לאיכות השלטון נכתב כי "לאור תרומתו הרבה למדינת ישראל לאורך שנותיה, ראוי שייקרא רחוב על שמו של השופט חיים כהן בירושלים, העיר בה התגורר במשך שנים רבות מחייו מלאי הפעלים. התנועה לאיכות השלטון רואה חשיבות גדולה לשמר את זכרו של השופט חיים כהן ז"ל ומבקשת כי פנייה זו תובא בפני ועדת האישים, ועדת השמות העירונית, מועצת העירייה וכל יתר העוסקים במלאכת קביעת שמות הרחובות בירושלים, לקרוא רחוב על שמו של שופט ביהמ"ש העליון חיים כהן ז"ל, לאור תרומתו הייחודית למדינת ישראל".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:64
קומיט וכל טופס במתנה