שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארה"ב: הוצאה להורג נדחתה עד לערעור על חוקיות הרכב התרופות בזריקה הקטלנית

חדשות

ארה"ב: הוצאה להורג נדחתה עד לערעור על חוקיות הרכב התרופות בזריקה הקטלנית, צילום: חדר הוצאה להורג. צילום: California Department of Corrections and Rehabilitation
ארה"ב: הוצאה להורג נדחתה עד לערעור על חוקיות הרכב התרופות בזריקה הקטלנית
23/04/2014, ליאור שדמי שפיצר

לטענת הנידונים למוות, המינון של תרופת ההרגעה בזריקה המשמשת להוצאה להורג הוא נמוך משמעותית באוקלהומה לעומת מדינות אחרות, ומגביר את הסיכון שהאסיר יהיה בהכרה כשהתרופות האחרות ישתקו את שריריו ויעצרו את ליבו, ובכך ייגרם לו סבל ארוך ומיותר

בית המשפט העליון באוקלהומה דחה הוצאה להורג של שני נידונים למוות שערערו על חוקיות השימוש שעושה המדינה בתרופות המרכיבות את הזריקה הקטלנית, כך מדווח האתר Jurist.org.

ההחלטה ניתנה יום אחד בלבד לפני ההוצאה להורג המתוכננת של אחד האסירים ושבוע לפני הוצאתו להורג של האסיר השני. 

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הבקשה המשותפת שהגישו האסירים היא האחרונה בסדרה של ערעורים המטילים ספק בחוקיות הרכב התרופות מידאזולם המשמשת להרגעה, פנקורוניום ברומיד המשתק את מערכת השרירים ומערכת הנשימה ואשלגן כלורי העוצר את פעילות הלב וכך גורם למוות. תרופות אלה משמשות בהוצאה להורג גם במדינת פלורידה, אך המינון של תרופת ההרגעה מידאזולם הוא נמוך יותר באופן משמעותי באוקלהומה, דבר המגביר את הסיכון שהנידון למוות יהיה בהכרה כשהתרופות האחרות יתחילו לפעול ויזכה למוות איטי ומייסר.

התובע הכללי של אוקלהומה הביע את מורת רוחו מההחלטה וטען כי העתירות הן תחבולה כדי לדחות את ההוצאות להורג. אולם, משפטנים מומחים סבורים כי יש בסיס לעתירות, בין היתר בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי באוקלהומה הקובעת כי לאסירים יש זכות להטיל ספק בחוקתיות של התרופות המשמשות להוצאתם להורג.

המחסור בחומרי הזריקה הקטלנית הרגילה בארה"ב אילצה מספר מדינות לשנות את פרוטוקול התרופות המשמשות להוצאה להורג. בתחילת החודש קיבל בית המשפט לערעורים בארה"ב ערעור על החלטת בית משפט בטקסס שחייב את משרד המשפטים במדינה לספק מידע על ספק התרופות המרכיבות את הזריקה. בחודש מרץ קבע בית משפט באוקלהומה שהחוק המונע מנידונים למוות לקבל מידע על התרופות מפר את חוקת המדינה. בהחלטה אחרת דחה בית המשפט לערעורים באוקלהומה הוצאה להורג של שני אסירים בחודש, כדי לאפשר למדינה לרכוש את התרופות הנכונות או לשנות את פרוטוקול ההוצאה להורג.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה