שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לבייב הביס את גאידמק גם בערעור: לא ישלם מיליארדים מעסקי היהלומים מאנגולה

חדשות

לבייב הביס את גאידמק גם בערעור: לא ישלם מיליארדים מעסקי היהלומים מאנגולה , צילום: ארקדי גאידמק. צילום: אבי דרור
לבייב הביס את גאידמק גם בערעור: לא ישלם מיליארדים מעסקי היהלומים מאנגולה
20/04/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בית המשפט הגבוה לצדק בלונדון דחה את ערעורו של איש העסקים ארקדי גאידמק על דחיית תביעתו נגד לב לבייב בטענה לחוב עתק מהרווחים המגיעים לו לטענתו משותפות ביצוא יהלומים מאפריקה. ביהמ"ש: "בעבר הם אהבו אחד את השני עד מוות"

 

לבייב הביס את גיאדמק גם בערעור: בית המשפט הגבוה לצדק בלונדון דחה את ערעורו של איש העסקים ארקדי גאידמק בטענה כי איש העסקים לב לבייב חייב לו כשני מיליארד דולר על הרווחים מיצוא יהלומים מאנגולה שבאפריקה, אחת מיצואניות היהלומים הגדולות בעולם.

גאידמק תבע מלבייב כשני מיליארד דולר בשל רווחים שלטענתו מגיעים לו מפעילות ‏Ascorp‏ (ראשי-תיבות של Angola Selling Corporation), חברה שקיבלה רישיון מהממשל האנגולי ליצוא יהלומים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

גאידמק טען כי השניים הקימו בשלהי 2001 את החברה לייצא יהלומים מאנגולה. כשותפים בחברה, שהייתה היחידה שקיבלה מהממשל האנגולי רישיון יצוא, הם התחלקו ברווחיה, ולדברי גאידמק הוא קיבל את חלקו בה עד שנת 2005, בין 2-3 מיליון דולר בחודש וכ-100-150 מיליון דולר עבור כל התקופה, אבל אז לבייב הפסיק להעביר לו את חלקו ברווחיה, וכך נולדה תביעת העתק.

לבייב מצדו הכחיש כי נחתם ביניהם הסכם המסדיר את חלוקת רווחי החברה בין השניים, וטען כי גאידמק ויתר על זכויותיו בה, ללא תמורה, במסגרת הסדר פשרה. טענתו העיקרית של גאידמק הייתה כי בשלהי 2001 הוא חתם על הסכם שמסדיר את חלוקת רווחי החברה ביניהם. ‏לבייב טען מנגד כי השניים מעולם לא חתמו על מסמך כזה ביניהם, וכי גאידמק אפילו הסכים לוותר על זכויותיו בחברה במסגרת הסדר פשרה.

גאידמק תבע בפרשה זו גם את הרב הראשי של רוסיה ואיש חב"ד, הרב ברל לאזר, שאצלו הופקד ההסכם למשמרת. הרב לאזר אמר במהלך המשפט כי מעטפה המכילה את המסמך "אולי נגרסה בטעות", ולבייב אמר כי לא היה חוזה שותפות חתום בין השניים.

בנוסף, הגיש גאידמק תביעות של מיליוני ליש"ט נגד הגנרל מנואל הלדר קופלינה, מהגנרלים הבכירים של אנגולה, על שהוביל אותו, לטענת גאידמק, לחתום על הסכם פשרה עם לבייב בעניין יצוא היהלומים – באמצעות הפחדה ולחץ מסיבי.

ביוני 2012 נדחתה לראשונה תביעתו של גאידמק, כשבית המשפט בלונדון קבע כי גאידמק אינו זכאי למיליארדי הדולרים אותם תבע מלבייב. "בעבר הם אהבו אחד את השני עד מוות", תיאר אז השופט את מערכת היחסים ששררה בעבר בין שני אנשי העסקים, וקבע כי "גאידמק לא היה עד מהימן, הוא פטפט הרבה, תשובותיו לא היו מסודרות, ונראה היה כי הוא מעדיף לשמש כסנגור של עצמו מאשר להתמקד בשאלות שהופנו אליו".

גאידמק כאמור ערער על פסק הדין, אבל כעת גם ערכאת הערעור דחתה את טענותיו על הסף.

קלייב זיטמן, עורך דין מטעם לבייב, אמר לעיתון "אינדיפנדנט": "התביעה השנייה חסרת בסיס ובוטלה כעת". עורכי דינו של גאידמק לא מסרו תגובה לעיתון.

כזכור, גאידמק הורשע ב-2009 בבית משפט בצרפת בפרשת "אנגולה-גייט", נשפט לשש שנות מאסר, אבל נמלט מצרפת. ב-2011 בוטלו האישומים נגדו בפרשה, ועונשו קוצר לשלוש שנים בגין הלבנת הון והונאת מס.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה