שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חוק חדש בצרפת אוסר על העובדים לענות למיילים מהעבודה אחרי 6 בערב

חדשות

חוק חדש בצרפת אוסר על העובדים לענות למיילים מהעבודה אחרי 6 בערב, צילום: צילום: Getty images Israel
חוק חדש בצרפת אוסר על העובדים לענות למיילים מהעבודה אחרי 6 בערב
10/04/2014, מערכת תקדין

בזמן שהעובד הישראלי נדרש להיות זמין ברוב שעות היממה באמצעות הסמארטפון והאימייל, בצרפת שומרים בקנאות על ההפרדה בין עבודה ופנאי ובשבדיה מנסים יום עבודה של 6 שעות, שיגביר לטענתם את התפוקה של העובדים

שוק העבודה הצרפתי ידוע בשעות העבודה הנוחות ובריבוי ימי החופש, אולם עכשיו נוספה סיבה נוספת לקנא בעובד הצרפתי: חוק חדש בצרפת אוסר על העובדים בסקטור ההייטק והייעוץ, הכולל את השלוחה הצרפתית של חברות כמו גוגל, פייסבוק, דלויט ו-PwC, לענות למיילים מהעבודה אחרי השעה שש בערב, כך מציין אתר הגארדיאן הבריטי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

העובדים יחויבו לכבות את הטלפונים מהעבודה והמעסיקים יחויבו לוודא שעל העובדים לא מופעל שום לחץ לקרוא מיילים או מסמכים הקשורים לעבודה בשעות הערב מהמחשבים ומהטאבלטים שלהם.

בצרפת הבינו כי הסמארטפונים מאיימים על שבוע העבודה בן ה-35 שעות ויש לשמור על הפרדה נורמלית בין יום העבודה לשעות הפנאי, וזאת באמצעות התנתקות מהטלפון לאחר שעות העבודה.

בעיר גוטנברג בשבדיה עברו עובדי העירייה ליום עבודה מלא של שש שעות בלבד. לטענת מועצת העיר, הניסוי הזה מבוסס על ההנחה שאחרי שש שעות העובדים מתעייפים והתפוקה שלהם יורדת. סגן ראש העיר ציין כי הוא מקווה שיום העבודה הקצר, שכבר הניב תוצאות חיוביות במקומות עבודה אחרים, ייצור מקומות עבודה ויפחית את חוסר היעילות.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

דו"ח שהוגש לפרלמנט הצרפתי: בטלו את החוקים המיותרים שעולים מיליארדי יורו

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:150
קומיט וכל טופס במתנה