שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הלשכה מצטרפת למאבקם של העוזרים המשפטיים לתשלום מלא על שעות עבודתם

חדשות

הלשכה מצטרפת למאבקם של העוזרים המשפטיים לתשלום מלא על שעות עבודתם, צילום: צילום: Getty images Israel
הלשכה מצטרפת למאבקם של העוזרים המשפטיים לתשלום מלא על שעות עבודתם
10/04/2014, עו"ד אורי ישראל פז

ועד העוזרים המשפטיים דורש מהנהלת בתי המשפט לנהל מו"מ על הסכם קיבוצי כדי להסדיר את זכויותיהם כעובדים לאור השחיקה בשכרם. עו"ד ארנה לין, המייצגת את העוזרים בתביעה: " מדינת ישראל כמעסיקה מרשה לעצמה מה שלא מרשה לעצמו אחרון המעסיקים"

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין החליט לתמוך במאבק המקצועי של העוזרים המשפטיים בבתי המשפט לתשלום מלא עבור כל שעות עבודתם. הלשכה סבורה כי העסקה מרובה בשעות נוספות של עוזרים משפטיים, לרבות בימי שישי ושבת, ללא תשלום על ידי הנהלת בתי המשפט אינה עולה בקנה אחד עם הוראת החוק ואינה הולמת את אופי התפקיד והמהות שהעוזר המשפטי מבצע.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדברי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, "לשכת עורכי הדין משמשת כאיגוד המקצועי של עורכי הדין, המשפטנים, המתמחים, הפרקליטים וגם של העוזרים המשפטיים. לאור צדקת מאבקם של העוזרים המשפטיים, פערי הכוחות ובייחוד העובדה כי המעסיק הוא הנהלת בתי המשפט, אנו מתייצבים לצד העוזרים המשפטיים במאבקם המקצועי בבית הדין לעבודה".

בבית הדין לעבודה בתל אביב דורשים ועד העוזרים המשפטיים וההסתדרות מהנהלת בתי המשפט לשבת עימם למשא ומתן על הסכם קיבוצי באופן מיידי כדי להסדיר את זכויותיהם כעובדים.

בהנהלת בתי המשפט מועסקים כ-650 עוזרים משפטיים לשופטים באמצעות חוזים אישיים. העובדים התאגדו בשנת 2009 והחלו במשא ומתן מול המדינה במטרה להסדיר את תנאי העסקתם, אולם קובלים כי מאז ועד היום לא חלה התקדמות אמיתית בנושא. "מדינת ישראל כמעסיקה מרשה לעצמה להתנהג כמו שלא מרשה לעצמו אחרון המעסיקים", מסרה עו"ד ארנה לין, המייצגת את העוזרים בתביעה.

יצוין כי שכרם ההתחלתי של העוזרים המשפטיים הוא כ-8,000 שקל ברוטו בחודש. עם חמש שנות ניסיון ביכולתם להגיע למדרגת השכר הגבוהה ביותר – כ-12.5 אלף שקל – וממנה אין להם לאן להתקדם. שכר זה כולל שעות נוספות, אש"ל וכוננויות, אך אינו כולל גמולי השתלמות.

בחמש השנים האחרונות התקיימו מספר ישיבות בין הצדדים ולטענת ההסתדרות המדינה ערכה שינויים חד צדדיים שפגעו בתנאי העסקתם של העוזרים המשפטיים, בהם שחיקה בשכר, ביטול השתלמויות ועוד. עוד מציינים בהסתדרות כי רבים מהעוזרים מוגדרים כ"מוקפאי פיטורים" – כלומר שפוטרו עם סיום חוזי עבודתם האישיים אך העסקתם מוארכת בכפוף להסכם בעל פה.

יו"ר הוועד, עו"ד שרית טוביס, בירכה על הצטרפות הלשכה למאבק. בשיחה עם פורטל חדשות תקדין סיפרה עוה"ד טוביס כי על שולחנה של השופטת הדס יהלום, סגנית הנשיאה בבית הדין לעבודה, תלויות ועומדות כיום שלוש בקשות, שתיים מהן שאוחדו בנושא תנאי העסקה, והלשכה הצטרפה להליך של אי-תשלום שעות נוספות.

עוד מסרה עו"ד טוביס כי ״העוזרים המשפטיים מברכים את לשכת עוה״ד על תמיכתה והצטרפותה המשמעותית והחשובה למאבקינו הצודק והחשוב להסדרת זכויותינו, בהתאם לחוק ובמטרה לעגן זכויותינו בהסכם קיבוצי ראוי ומכובד".

 

ס"ק 16387-03-14

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:32
קומיט וכל טופס במתנה