שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד שרון אברהם-ויס תכהן כמנכ"לית האגודה לזכויות האזרח במקום חגי אלעד

חדשות

עו"ד שרון אברהם-ויס תכהן כמנכ"לית האגודה לזכויות האזרח במקום חגי אלעד, צילום: עו"ד שרון אברהם-ויס. צילום: האגודה לזכויות האזרח
עו"ד שרון אברהם-ויס תכהן כמנכ"לית האגודה לזכויות האזרח במקום חגי אלעד
09/04/2014, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד אברהם-ויס, שנבחרה מבין למעלה מ-200 מועמדים שפנו לוועדת האיתור, מכהנת כיום כנציבת שוויון הזדמנויות בעבודה של מחוז תל אביב ונטלה חלק אקטיבי במאבק נגד אפליה בתעסוקה

 

 

עו"ד שרון אברהם-ויס נבחרה לכהן כמנכ"לית הבאה של האגודה לזכויות האזרח והיא צפויה להיכנס לתפקידה בעוד כחודש וחצי, כמחליפתו של מנכ"ל האגודה הנוכחי, חגי אלעד. עוה"ד אברהם-ויס נבחרה לתפקידה מבין למעלה מ-200 פונים, על ידי ועדת איתור מקרב הנהלת האגודה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, הירשמו לניוזלטר תקדין

 

אברהם-ויס שימשה כעורכת דין באגודה עד שנת 2008. היא בעלת תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד (כעמיתת קרן וקסנר), ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב.

בתפקידה הנוכחי מכהנת עו"ד אברהם-ויס כנציבת שוויון הזדמנויות בעבודה של מחוז תל אביב והמרכז במשרד הכלכלה. במסגרת התפקיד היא נטלה חלק אקטיבי במאבקים נגד אפליה בעבודה שאליהם נחשפנו בשנים האחרונות.

בין היתר, עו"ד אברהם-ויס נטלה חלק במאבק של ליה נאידורף (28) נגד חברת חשמל, על שהפלתה אותה כעובדת שלא שובצה לקורס הכשרת מאבטחי ליווי בשל מינה ופוצתה ב-44 אלף שקל. בפסק הדין שהתקבל לאחרונה בפרשה נרשמה פסיקה תקדימית, הקובעת לראשונה כי גם בהיעדר יחסי עובד-מעביד, על המעסיק להקפיד על השוויון בהעסקה ואיסור אפליה (ס"ע 47986-07-10).

כמו כן, נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במחוז תל אביב בראשותה של עוה"ד אברהם-ויס היתה שותפה להליכים המשפטיים מול התעשייה האווירית, שבמסגרתם ניתן פסק דין מכונן בעניינו של מישל מלכה שהופלה בקבלה לעבודה בשל מוצאו המזרחי ויפוצה בכ-60 אלף שקל (תע"א 3816-09). נזכיר כי מנתוני הנציבות עולה כי למועמד אשכנזי סיכוי גדול ב-34% להתקבל לעבודה מאשר למזרחי.

לפני כשנה וחצי דחה בית הדין הארצי לעבודה ערעור שביקש לאמץ פרשנות מצמצמת, לפיה נציבות השוויון בראשותה של עוה"ד אברהם-ויס תוכל להגיש עמדתה רק בהליכים שבין עובד למעביד. הבקשה לקבוע כי הנציבות תוכל להתייצב רק בהליכים פרטניים הוגשה על ידי מבטחים. בהפנותה לסעיף בחוק השוויון, הקובע כי "תפקידה של הנציבות הוא לקדם את ההכרה בזכויות לפי חקיקת השוויון בעבודה ואת מימושן", קבעה השופטת ורדה וירט-ליבנה כי אין פגם בכך שגוף ציבורי בעל התמחות בשוויון יגיש עמדתו בשאלה הנוגעת לשוויון בין נשים לגברים בתקנות הפנסיה (בר"ע 38261-09-12).

מאבק מתוקשר נוסף שבו נטלה לאחרונה עוה"ד אברהם-ויס כנציבת שוויון נרשם בפרשת האפליה מחמת השקפה פוליטית בפיטוריו של יו"ר ועד עיתונאי מעריב, חגי מטר, מהעיתון. הנציבות הודיעה לבית הדין לעבודה בתל אביב שיש לבחון אפליה מחמת השקפה באמצעות "מודל ההכתמה", שבמסגרתו נבחנת השאלה האם שקל המעסיק שיקול פסול שהכתים את ההחלטה כולה, גם אם לא היה השיקול היחיד שהוביל לקבלת ההחלטה (ס"ק 37876-08-13).

 

לקריאה נוספת, ראו:

מנהל בתעשייה האווירית: "מי זה הערס הזה שהבאת לי לעבודה?"

 

חברת חשמל הפלתה עובדת שלא שובצה לקורס הכשרת מאבטחי ליווי בשל מינה

 

הנציבות לבית הדין: לבחון אפליה מחמת השקפה באמצעות "מודל ההכתמה"

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:36
קומיט וכל טופס במתנה