שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות דבקה בעסקת הטיעון עם שולה זקן גם לאחר הכרעת הדין המרשיעה

חדשות

הפרקליטות דבקה בעסקת הטיעון עם שולה זקן גם לאחר הכרעת הדין המרשיעה, צילום: שולה זקן. צילום: בוצ'צ'ו
הפרקליטות דבקה בעסקת הטיעון עם שולה זקן גם לאחר הכרעת הדין המרשיעה
07/04/2014, עו"ד אורי ישראל פז

למרות הביקורת הנוקבת שמתח השופט דוד רוזן בהכרעת הדין בפרשת הולילנד, הפרקליטות עומדת מאחורי ההסכם עם זקן ומבקשת לחזור בה מהערעור על היקף ההרשעה וקולת העונש בפרשת ראשונטורס

הפרקליטות דבקה בעסקת הטיעון שחתמה עם שולה זקן בפרשות השחיתות בהן מעורב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. מקריאת הבקשה שהגישה הבוקר הפרקליטות לבית המשפט העליון, לחזור בה מהערעור בעניינה של זקן בפרשת ראשונטורס, עולה כי בהתאם לעסקת הטיעון התחייבה זקן "לשתף פעולה באופן מלא עם רשויות האכיפה – גם ביחס לחשדות ואישומים נוספים – ולמסור עדות מלאה בכל הליך שיפוטי, ככל שתידרש".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, הירשמו לניוזלטר תקדין

 

בתמורה לשיתוף הפעולה מצד זקן, ובתנאי שהיא תעמוד בכל התחייבויותיה לפי ההסכם, הסכימה הפרקליטות לעתור לעונש מוסכם בפרשת הולילנד. כאשר מדובר בעונש שבמרכזו מאסר בפועל בן 11 חודשים פחות יום, וכן לחזור בה מערעורה ביחס להיקף ההרשעה ולקולת העונש שנגזר עליה בפרשת ראשונטורס.

בבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון נטען כי "אכן, זקן טרם עמדה בכל התחייבויותיה לפי ההסכם האמור, ובשלב זה אף אין בידה למלא אחר כל התחייבויותיה. למרות זאת, החליטה המערערת לבקש מבית המשפט הנכבד לחזור בה מערעורה נגד זקן בהליך שלפנינו כבר בשלב זה, כדי לחסוך, במידת האפשר, מזמנו של בית המשפט הנכבד במלאכת הכתיבה של פסק הדין".

ניקוי אורוות?

כפי שדווח בשבוע שעבר בפורטל חדשות תקדין, בתום הקראת הכרעת הדין בפרשת הולילנד בשבוע שעבר, הבהיר השופט דוד רוזן לצוות התביעה בראשות עו"ד יהונתן תדמור כי הוא ירצה לקבל פרטים מפורטים יותר מאלה שהוגשו לבית המשפט. "כפי שתראו בהכרעת הדין, לא מדובר פה בפקידה זוטרה ולא מדובר פה במי שהתפתתה. מדובר פה בגורם מרכזי, גורם שנטל מאות אלפים לעצמו ואני לא בטוח שתמיד בידיעתו של אהוד אולמרט. היו דברים שהיא לקחה לעצמה, גורם עצמאי, שאני ארצה לדעת בדיוק למה אתם מבקשים את מה שאתם מבקשים".

עם זאת, השופט רוזן ציין כי "אם מדובר פה ב'ניקוי אורוות', אז בהחלט אני אהיה פתוח וקשוב. אם מדובר פה בעניין של שיבוש מהלכי משפט, אז אני חושב שאין פה בכלל מהפך גדול, כיוון שאני מתאר לעצמי שאתם ידעתם שהשתיקה שלה לא נובעת רק מתוך זה שהיא חושבת שהנה רודפים ראש ממשלה בישראל. לא נפלתם מהכיסא כשהיא באה ואמרה לכם למה היא שותקת, וגם לא כשהיא העידה כפי שהיא העידה במשפט. אם יש 'ניקוי אורוות', בהחלט אהיה קשוב. אם לא, תצטרכו להתאמץ ולעשות כל אשר לידכם על מנת שאסכים לקבל בקשתכם להקל בעונש. כמובן שאני עדיין לא מביע את דעתי. אני מבקש מכם פירוט, פירוט רחב, אני לא מעוניין שתפרטו לי כמו שפירטתם בבקשה".

"הסכם מוצדק וראוי"

לאור הביקורת הנוקבת של השופט רוזן צפוי היה שהפרקליטות תחזור בה מעסקת הטיעון עם זקן. אבל מבקשת הפרקליטות הבוקר לבית המשפט העליון עולה כי עמדת הפרקליטות רק התחזקה: "המערערת סבורה כי במכלול נסיבות העניין, כפי שהן משתקפות היום, כריתת ההסכם עם זקן, שבמסגרתו התחייבה בין היתר לחזור בה מערעור זה, היתה מוצדקת וראויה מבחינת האינטרס הציבורי".

מבחינה פרוצדורלית, הפרקליטות יכולה לחזור בה מהערעור שהגישה על קולת העונש שגזרו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים על זקן בפרשת ראשונטורס, אולם החזרה מהערעור טעונה את אישורו של בית המשפט בשלב מתקדם זה של הליך הערעור, לקראת פרסום פסק הדין. פסק הדין עתיד להינתן בהרכב של חמישה שופטים בראשות הנשיא אשר גרוניס, והשופטים סלים ג'ובראן, יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן.

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון פנתה לאחרונה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בקריאה לפעול להבטחת קבלת עדות מלאה וממצה מזקן, ולקבלת כל המידע שבידיה, ולפעול למיצוי הדין וענישה ראויה של אלה המנסים לחבל במאמצי החקירה והאכיפה. הפנייה הגיעה בעקבות פרסומים שמהם עולה חשש כי זקן מצויה תחת לחצים שנועדו להניא אותה ממתן עדות וממסירת המידע שבידה, כל זאת מתוך ניסיון למנוע חשיפה של עבירות נוספות, ואולי אף של מעשי שחיתות של ממש.

 

 ע"פ 8080/12

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

השופט רוזן: הפעלת פרוטקציה בתמורה לשכר או טובת הנאה שווה שוחד

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:192
קומיט וכל טופס במתנה