שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נחשפה חולייה של עורכי דין שהעבירו מסרים לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא

חדשות

נחשפה חולייה של עורכי דין שהעבירו מסרים לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא , צילום: צילום: Getty images Israel
נחשפה חולייה של עורכי דין שהעבירו מסרים לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא
03/04/2014, עו"ד אורי ישראל פז

הותר לפרסום: משרד עורכי דין שפעל בעיסאוויה בשם "משרד אלקודס לעניינים משפטיים" שימש למעשה חוליית טרור שהעבירה תמורת תשלום הודעות ומסרים מאסירי החמאס והג'יהאד האיסלאמי בבתי הכלא בארץ אל יתר גורמי הארגון, תוך ניצול חיסיון עורך דין-לקוח

הותר לפרסום: בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, בשיתוף עם השב"כ, עצרו בשבועות האחרונים שישה חשודים ערבים, חמישה גברים ואישה, תושבי מזרח ירושלים בחשד כי פעלו מזה כשלוש שנים כחוליית טרור. אנשי החוליה חשודים כי העבירו מסרים והודעות בין גורמי החמאס והג'יהאד האיסלאמי מעזה לאסירי החמאס והג'יהאד האיסלאמי השוהים בבתי הכלא בארץ, ולגורמי חמאס וג'יהאד אסלאמי בחו"ל תמורת תשלום כספים בסך של 500-700 שקל עבור ביקור כל אסיר והעברת המידע.

מעצרם של החשודים הוארך על ידי בית משפט השלום בבירה עד היום (יום חמישי, ה-3 באפריל 2014), ובימים הקרובים יוגשו נגדם כתבי אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

במשטרה התנהלה חקירה סמויה במשך מספר חודשים, שהחלה עם קבלת מידע מודיעיני על הקמת משרד עורכי דין בעיסאוויה, בשם "משרד אלקודס לעניינים משפטיים", שאותו ניהלו שני אחים: מדחאת עיסאווי (בן 41) ושירין עיסאווי (בת 36), תושבי מזרח ירושלים. באמצעות המשרד שולמו לעורכי דין ערבים, תושבי מזרח ירושלים, שכר עבור ביקורים אצל אסירי חמאס בבתי הכלא. במהלך הביקורים היו מציגים בפני האסירים "איגרות" מודפסות שבהן היו כתובים מסרים מטעם בכירי ארגון החמאס ועורכי הדין היו רושמים את עמדת האסיר ומעבירים ליתר גורמי הארגון באמצעות המשרד. הדבר התאפשר תוך ניצול חיסיון עו"ד-לקוח.

הסוגיות שהועלו בפני האסירים באמצעות האיגרות, כפי שעולה מהחקירה עד כה, הן התנהלות כספית של הארגון, ארגון שביתות רעב של כלל אסירי החמאס בין כל בתי הכלא, העברת מסרים ומענים באמצעות תכניות הטלוויזיה הפלשתינית ושידורי הרדיו הפלשתיני, קביעת זהות האסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט, וכן הבעת תמיכה של הנהגת האסירים בחאלד משעל לראשות חמאס.

עם מעצרם של עורכי הדין נפתחה חקירה גלויה, שבמסגרתה בין היתר ביצעו חוקרי הימ"ר חיפוש בתשעה משרדי עורכי דין במזרח ירושלים, כולל משרד "אלקודס", שם נתפסו בין היתר מחשבים, מאות אגרות וכן קבלות על סך כולל של כמיליון שקל שהועברו בחודשים ינואר-פברואר 2014 מהחמאס בעזה למשרד אלקודס.

שירין עיסאווי, עורכת דין תושבת עיסאוויה, שרישיונה נשלל ממנה על ידי לשכת עורכי הדין בשל הרשעתה בפלילים בעבירות ביטחוניות דומות, נעצרה והכחישה בחקירתה מעורבות בפרשה, וטענה כי היא לומדת לתואר שני. מדחאת עיסאווי, אסיר לשעבר תושב עיסאוויה, שריצה עונש מאסר של שמונה שנים בכלא הישראלי בגין עבירות ביטחוניות ושוחרר מהכלא הישראלי בדצמבר 2013, נמלט ונעצר כעבור מספר ימים. בחקירתו הוא טען כי התנהלות המשרד היא חוקית, והמסרים שהועברו בין האסירים היו רק דרישות שלום למשפחות.

כאמור, בנוסף לשני העצורים הללו נעצרו ארבעה עורכי דין נוספים, תושבי מזרח ירושלים, שהודו שעבדו במשרד "אלקודס" ונטלו חלק בביקורים והעברת המסרים.

בימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום בשל פעילות בארגון טרור, איסור פעילות ברכוש למטרות טרור, קשר לפשע ומגע עם סוכן חוץ.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:135
קומיט וכל טופס במתנה