שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נציבות הביקורת על הפרקליטות והתביעה המשטרתית החלה לקבל תלונות מהציבור

חדשות

נציבות הביקורת על הפרקליטות והתביעה המשטרתית החלה לקבל תלונות מהציבור, צילום: השופטת הילה גרסטל. צילום: הנהלת בתי המשפט
נציבות הביקורת על הפרקליטות והתביעה המשטרתית החלה לקבל תלונות מהציבור
02/04/2014, עו"ד אורי ישראל פז

שרת המשפטים הביעה ביטחון בהצלחת פעילותה של נציבות הביקורת בראשות השופטת הילה גרסטל, שנועדה להגביר את אמון הציבור ביושרה ובמקצועיות של מערכות התביעה בישראל

נציבות הביקורת על מערך התביעה בישראל, בראשות השופטת הילה גרסטל, החלה אתמול את פעילותה בפועל והציבור יכול להגיש תלונות משמעתיות נגד גורמים בפרקליטות המדינה.

שרת המשפטים ציפי לבני בירכה על תחילת פעילותה של נציבות הביקורת על מערך התביעה ואמרה כי "לפני שנה כשנכנסתי לתפקידי כשרת המשפטים, אחת המטרות שהצבתי לעצמי הייתה הקמת גוף ביקורת על מערכת התביעה – הפרקליטות והתביעה המשטרתית. ראיתי חשיבות בהקמת גוף, שלצד הביקורת המערכתית יוכל גם לקבל תלונות מהציבור על כל מערכות התביעה בישראל. היום אני שמחה לבשר שהחלה הנציבות לפעול כשבראשה עומדת הנשיאה הילה גרסטל".

השרה לבני הביעה ביטחון ש"נציבות הביקורת תגביר את אמון הציבור ביושרה ובמקצועיות של מערכות התביעה בישראל. אני גאה הן בגוף והן במי שנבחרה לעמוד בראשה, ומאחלת ובטוחה בהצלחתה".

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, השופטת גרסטל נבחרה לתפקיד עם הקדמת צאתה לגמלאות בגיל 60 מתפקידה האחרון כנשיאת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד.

נציבות הביקורת, שהוקמה לראשונה על ידי השרה לבני והיועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, תהיה פתוחה לקלוט תלונות פרטניות מהציבור כבר מיומה הראשון, תהווה גוף ביקורת על כלל גופי התביעה, וייצוג המדינה בערכאות גם בהליכים אזרחיים ומינהליים – ולא רק כלפי הפרקליטות עצמה.

הנציבות תקיים בדיקה מערכתית, יזומה ושיטתית של התנהלות המערך הכולל של התביעה וייצוג המדינה בערכאות, מבחינת ניהול תקין, אחידות ביישום נהלים ומדיניות, שקיפות תהליכי עבודה, אתיקה מקצועית ויעילות – לרבות בירור תלונות מן הציבור – וזאת מבלי להתערב בעצמאות שיקול הדעת של הגופים המבוקרים בניהול ההליכים המשפטיים. כמו כן, הנציבות תגיש דוחות נושאיים ושנתיים על הנושאים המבוקרים, תצביע על ליקויים ותציע דרכי פעולה לתיקונם.

מלשכת השרה לבני נמסר בזמנו לפורטל תקדין כי עבודתה של הנציבות, ובראשה השופטת גרסטל, תפעל כך שתישמר עצמאות התביעה כגוף, כדי לאפשר לכל פרקליט או תובע להפעיל את שיקול דעתו המקצועי, באופן עצמאי וללא מורא. הנציבות היא חלק מתפיסתה של שרת המשפטים לפיה אין גוף החף מביקורת, וביקורת יש בה כדי לחזק את אמון הציבור בפרקליטות ובמערכת אכיפת החוק בכללותה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

אושרה כהונת השופטת הילה גרסטל כנציבה הראשונה לגוף הביקורת על התביעה

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:172
קומיט וכל טופס במתנה