שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גזר דין חמור: מאסר בפועל לעורך דין ואיש יחסי ציבור שהורשעו בשימוש במידע פנים

חדשות

גזר דין חמור: מאסר בפועל לעורך דין ואיש יחסי ציבור שהורשעו בשימוש במידע פנים, צילום: צילום: istock
גזר דין חמור: מאסר בפועל לעורך דין ואיש יחסי ציבור שהורשעו בשימוש במידע פנים
01/04/2014, ליאור שדמי שפיצר

עונש מאסר חסר תקדים וקנסות גבוהים נגזרו על איש יחסי הציבור צבי רבין ועל עו"ד גיא פן שהורשעו בשימוש במידע פנים בעשרות מקרים ובהיקפים כספיים גדולים. ביהמ"ש: מעשים דומים בעתיד צפויים לגרור עונשים חמורים יותר

בית המשפט המחוזי גזר היום (יום ג') על איש יחסי הציבור צבי רבין 30 חודשי מאסר בפועל ועל עו"ד גיא פן 15 חודשי מאסר בפועל. כמו כן, הטיל בית המשפט על רבין קנס בסך 600 אלף שקל ועל פן הוטל קנס בסך 1.5 מיליון שקל.

בהכרעת דין שניתנה לאחרונה במחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי הורשעו רבין, בעליה של חברת קוואן תקשורת, ומקורבו עו"ד גיא פן, בעבירות שימוש במידע פנים בעשרות מקרים ובהיקפים כספיים גדולים.

רבין הורשע בכך שבהיותו איש פנים בחברות הציבוריות שלהן סיפק שירותי יחסי ציבור וקשרי משקיעים, עשה שימוש במידע פנים הנוגע לחברות אלה, וגרף רווחים על ידי ביצוע עשרות עסקאות בניירות ערך של החברות בחשבונה של בת זוגו, לפני פרסום מידע הפנים לציבור.

במספר רב של פעמים העביר רבין את מידע הפנים למקורבו עו"ד פן. פן ביצע מאות עסקאות בניירות ערך בהיקף של מיליוני שקלים, לפני פרסום המידע לציבור, וגרף לכיסו רווחים גבוהים.

בית המשפט קיבל בגזר דינו את עמדת המדינה וקבע מתחם ענישה של 2-4 שנות מאסר בפועל בגין המעשים שבהם הורשע רבין, ומתחם ענישה של 1-3 שנות מאסר בפועל בגין המעשים שבהם הורשע פן. בית המשפט עמד על החשיבות היתרה בקיומה של יושרה מקצועית בקרב יועצים משפטיים, רואי חשבון מבקרים, חתמים ובעלי תפקידים דומים – בשמירה על הגינות שוק ההון.

בית המשפט ציין בגזר דינו כי מדובר בפרשה חסרת תקדים בכל הקשור לעבירות מידע פנים, כאשר בין היתר מדובר בפעם הראשונה שבה נגזר עונש מאסר מאחורי סורג ובריח על מי שהורשע בשימוש במידע פנים שמקורו באיש פנים. בנוסף, ציין בית המשפט כי בקביעת העונשים לקח בחשבון שאת ההחמרה בענישה בעבירות מידע פנים יש לבצע בהדרגה, ומכאן שמעשים דומים בעתיד צפויים לגרור עונשים חמורים יותר.

התיק נוהל על ידי עו"ד עפרה רובינפלד הוך ועו"ד אלינור שרבני יחיאלי ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ונחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

 

ת"פ 37235-12-11

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:88
קומיט וכל טופס במתנה